آخرین اخبار

25. اسفند 1397 - 16:29   |   کد مطلب: 35306
تیم ملی کشتی آزاد ایران در دومین مسابقه خود در جام جهانی موفق شد آمریکا را در یک مبارزه نفس گیر شکست دهد تا در آستانه رسیدن به فینال قرار گیرد.

به گزارش رودآور به نقل از ایسنا؛ در ادامه رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۹ کشتی آزاد که با حضور ۸ تیم برتر جهان در شهر یاکوتسک روسیه برگزار می‌شود، تیم ملی کشتی آزاد ایران که با تلفیقی از نفرات زیر ۲۳ سال و چند کشتی گیر باتجربه در این رقابت‌ها شرکت کرده، موفق شد در مبارزه دوم آمریکا را در یک مبارزه نزدیک با حساب ۵-۵ و امتیاز فنی ۲۱ بر ۱۸ شکست دهد و در آستانه صعود به فینال جام جهانی قرار گیرد. البته آمریکا هم بدون نامدارانش و با کشتی گیران جوان خود شرکت کرده بود.

 
در این مسابقه تماشاگران روسی شهر یاکوتسک روسیه طرفدار ایران بودند و بعد از هر برد ایرانی‌ها، کشتی گیران کشورمان را مورد تشویق قرار می‌دادند. یاکوتسک یکی از سردترین شهرهای جهان است که در منطقه پهناور سیبری روسیه و در نزدیکی قطب شمال قرار دارد که دمای هوای آن در حال حاضر حدود ۳۰ - درجه است.
 
مرصاد مرغزاری که توانست حریف آمریکایی را ضربه کند کلیدی ترین پیروزی ایران را بدست آورد و کمیل قاسمی که مبارزه او تیم پیروز را تعیین می‌کرد، ناجیان ایران در این مصاف حساس بودند ضمن اینکه ایمان صادقی و محمد جواد ابراهیمی نمایش خوبی نداشتند.
 
ایران صبح فردا در سومین مسابقه برابر گرجستان قرار می‌گیرد که در صورت پیروزی در این دیدار، راهی فینال خواهد شد.
 
نتایج انفرادی دیدار ایران و آمریکا به شرح زیر است:
 
۵۷ کیلوگرم: رضا سرلک ۴ - زاکری ساندرز ۳
 
سرلک در شرایطی که با دو خاک ۴ بر یک پیش افتاده بود، توانست برتری خود را حفظ کند و با خاک شدن در ثانیه‌های آخر، این مسابقه را ۴-۳ برد. او در پایان این مبارزه نزدیک با پشتک‌های متوالی جشن پیروزی گرفت و از سوی تماشاگران روسی تشویق شد.
 
۶۱ کیلوگرم: رضا صادقی ۰ - نیکولاس مگالودیس ۱۱
 
صادقی که تنها بازنده ایران در مسابقه با مغولستان بود، در این مبارزه هم نمایش ضعیفی داشت و در حالی که ۵-۰ عقب بود با فتیله پیچ‌های متوالی حریفش که دارنده مدال برنز جام مدوید است، روبرو شد و ۱۱-۰ ضربه فنی شد.
 
۶۵ کیلوگرم: مرتضی قیاسی ۱ - زین رترفورد ۶
 
قیاسی در حالی که در تایم اول امتیازات زیادی را از دست داد، در تایم دوم نتوانست جبران کند و بازنده شد تا ایران ۲-۱ از آمریکا عقب بیفتد.
 
۷۰ کیلوگرم: میثم نصیری ۳ - جیسون چمبرلین ۰
 
نصیری در این مسابقه بر اثر اخطارهای کم کاری، ۲-۰ از حریف خود پیش افتاد. در ادامه حریف آمریکایی با زیرگیریهای متعدد که البته ناقص بود سعی در حمله داشت اما نصیری کشتی را اداره کرد و در ۴۰ ثانیه پایانی، در برگشت حریف خود را به بیرون تشک برد تا ۳-۰ پیش افتد. نصیری در نهایت ۳-۰ برنده شد و دومین برد ایران را رقم زد.
 
۷۴ کیلوگرم: رضا افضلی ۲ - ایسایاه مارتینز ۸
 
افضلی در مبارزه‌ای کاملاً دفاعی در هر دو تایم اخطار کم کاری را گرفت و یک بار هم خاک شد تا ۴-۰ عقب بیفتد. او در ۳۰ ثانیه پایانی یک بار حریف را در خاک نشاند اما در ادامه نیز خاک شد و دو امتیاز هم از دست داد تا در نهایت ۸-۲ بازنده شود. با این باخت ایران ۳-۲ از آمریکا عقب افتاد.
 
۷۹ کیلوگرم: مجتبی اصغری ۶ - توماس گانت ۱۱
 
اصغری در حالی که تایم نخست را ۳-۱ عقب افتاده بود، با یک خاک و بارانداز نتیجه را ۵-۳ کرد اما در تایم دوم اصغری که نفس کم آورده بود، امتیازات را یکی پس از دیگری از دست داد و ۱۱-۶ بازنده شد.
 
۸۶ کیلوگرم: مرصاد مرغزاری با ضربه فنی ساموئل بروکس را شکست داد.
 
مرغزاری در تایم اول ۴-۱ عقب افتاد اما در تایم دوم با یک فن کمر زیبا حریفش را به پل زد و با ضربه فنی پیروز شد تا کادر فنی ایران از خوشحالی بالا و پائین بپرند و در میان تشویق روس‌ها، امیدها برای تیم ایران زنده شود. با این برد، ایران همچنان ۴-۳ از آمریکا عقب بود.
 
۹۲ کیلوگرم: محمد جواد ابراهیمی ۴ - هیدن زیلمر ۶
 
ابراهیمی در تایم اول هیچ حرکت مثبتی انجام نداد و ۱-۰ بازنده شد. در شروع تایم دوم ابراهیمی با دو خاک ۴ امتیاز گرفت و ۴-۱ پیش افتاد اما در ۲۰ ثانیه آخر برای اینکه در خاک حریف نشیند دست به بدلکاری زد اما دو بار روی پل رفت تا کشتی برده را ۵-۴ ببازد. چلنج مربیان ایران هم نتیجه‌ای نداشت و ابراهیمی یک کشتی برده را مفت از دست داد و ۶-۴ بازنده شد تا ایران ۵-۳ عقب بیفتد.
 
۹۷ کیلوگرم: علیرضا گودرزی ۴ - کیون گادسون ۰
 
گودرزی در حالی که یک امتیاز در تایم نخست گرفته بود، در شروع وقت دوم با یک دو خم دو امتیاز دیگر بدست آورد و در ادامه نیز یک بار حریفش را به بیرون تشک برد تا با حساب ۴-۰ برنده شود و یک برد ارزشمند و حیاتی برای ایران بدست آورد. با برد گودرزی ایران ۵-۴ از آمریکا عقب بوده و سرنوشت به کشتی سنگین وزن کشیده شد.
 
۱۲۵ کیلوگرم: کمیل قاسمی ۶ - آنتونی نلسون ۲
 
کمیل قاسمی که همواره در جام‌های جهانی ادوار قبل چند بار پیروزی تیم ایران مقابل آمریکا را رقم زده بود، این بار نیز به خوبی از پس ماموریتش برآمد و با حساب ۶-۲ نلسون آمریکایی را برد تا دو تیم در برد انفرادی ۵-۵ شوند اما در امتیاز فنی ایران ۲۱ بر ۱۸ پیروز شود.
انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان