آخرین اخبار

27. اسفند 1397 - 22:39   |   کد مطلب: 35319
حاشيه‌های قيمت ميوه تنظيم بازار در همدان:
«قيمت‌گذاری ميوه»: مسوولان راضی، مردم ناراضی
قيمت بالای میوه تنظیم بازار در همدان مورد اعتراض مردم قرار گرفت که در نهایت 20 درصد کاهش يافت، در شرايطی كه مسوولان می‌گويند شرایط بازار خوب است اما مردم هنوز از اين قيمت‌گذاری ناراضی‌اند.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، چند روز بیشتر تا آغاز سال جدید نمانده و مردم اقدام به تهیه مایحتاج مورد نیاز خود می‌کنند، یکی از مایحتاج مردم در ایام نوروز تهیه میوه برای پذیرایی است.

هر ساله چند ماه پیش از شروع سال جدید جهاد کشاورزی به عنوان متولی تنظیم بازار اقدام به تامین میوه تنظیم بازار می‌کند تا مردم در روز‌های پایانی سال با مشکلات کمتری مواجه شوند، این در حالی است که مردم قیمت فعلی میوه را رضایت‌بخش نمی‌دانند.

امسال براساس گفته مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان همدان برای تنظیم بازار همدان یک‌هزار و 303 تن پرتقال از نوع تامسون و والنسیا و 711 تن سیب قرمز و زرد تهیه شده و توزیع آن از روز گذشته در 149 غرفه استان آغاز شده است.

پس از برگزاری جلسه ستاد تنظیم بازار همدان مصوب شد سیب به قیمت 6 هزار و 700 تومان و پرتقال به قیمت 4 هزار و 700 تومان در همدان توزیع شود که البته این قیمت برای افرادی که میوه را به صورت جعبه‌ای خریداری کنند اعمال می‌شود و در غیر این صورت سیب به قیمت 6 هزار و 900 تومان و پرتقال به قیمت 4 هزار و 900 تومان به فروش می‌رود.

پس از اعتراض در رابطه با قیمت میوه تنظیم بازار و تعدیل در بازار قیمت سیب و پرتقال تنظیم بازار کاهش 20 درصدی داشت و سیب به قیمت 6 هزار تومان و پرتقال به قیمت 4 هزار تومان در غرفه‌ها توزیع می‌شود.

در حالی که میوه تنظیم بازار در همدان کاهش 20 درصدی قیمت مواجه شده اما باز هم قیمت این میوه‌ها نسبت به سایر استان‌ها از جمله کردستان، کرمانشاه، زنجان، لرستان، مرکزی، قزوین و چهارمحال و بختیاری با قیمت بیشتری عرضه می‌شود.

براساس آمار قیمت پرتقال تامسون در زنجان 3 هزار و 500 تومان و سیب 5 هزار و 300 تومان، قیمت پرتقال در کرمانشاه 3 هزار و 300 تومان و سیب 5 هزار و 800 تومان، قیمت پرتقال در لرستان 3 هزار و 800 و سیب 6 هزار تومان، قیمت پرتقال در مرکزی 3 هزار و 700 تومان و سیب 6 هزار تومان، قیمت پرتقال در کردستان 3 هزار و 500 تومان و سیب 5 هزار و 700 تومان است.

قیمت پرتقال در قزوین 3 هزار و 800 تومان و سیب 6 هزار تومان، قیمت پرتقال در چهارمحال و بختیاری 3 هزار و 500 تومان و سیب 5 هزار و 800 تومان است.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی همدان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با بیان اینکه روز تصمیم‌گیری برای قیمت‌گذاری میوه تنظیم بازار تمام استان‌ها را رصد کردیم اظهار کرد: برخی استان‌ها با توجه به کیفیت و حجم میوه، شرایط اجتماعی و عدم استقبال مردم قیمت‌گذاری را انجام داده بودند.

مهدی نجفیان با بیان اینکه در همدان قیمت‌گذاری میوه تنظیم بازار براساس شرایط اجتماعی، پسند غالب میوه و کیفیت درجه یک نسبت به سایر استان‌ها انجام شد افزود: ابتدا در ستاد تنظیم بازار قیمت 4 هزار و 900 تومان برای پرتقال و 6 هزار و 900 تومان برای سیب گذاشته شد اما اکنون قیمت به 4 هزار تومان برای پرتقال و 6 هزار تومان برای سیب رسیده است.

وی با بیان اینکه براساس شرایط موجود، صف مردم و قیمت حاشیه بازار موظف بودیم قیمت میوه تنظیم بازار را بین 15 تا 20 درصد پایین‌تر بگذاریم ادامه داد: اکنون قیمت میوه تنظیم بازار مناسب بوده و استقبال مردم و کیفیت میوه‌ها خوب است.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی همدان با اشاره به اینکه قیمت میوه در بازار آزاد 15 تا 20 درصد بالا تر از قیمت میوه تنظیم بازار است تصریح کرد: براساس حاشیه بازار قیمت گذاری کردیم و بازار هم منتظر قیمت‌گذاری ما بود تا براساس آن قیمت تنظیم کند.

وی با اشاره به اینکه اگر قیمت میوه تنظیم بازار را پایین‌تر بگذاریم با استقبال بیش از حد مردم مواجه خواهسم شد و کمبود ایجاد می‌شود افزود: در این صورت به هر میزان ذخیره داشته باشیم باز هم کم می‌آید، پس باید با این قضیه بازی کنیم و مثل فیتیله قیمت‌ها را بالا و پایین کنیم تا میزان شود.

مهدی نجفیان با اشاره به اینکه قیمت سیب در بازار آزاد با کیفیت سیب تهیه شده برای توزیع در تنظیم بازار کمتر از 7 هزار تومان نیست بیان کرد: توزیع میوه تنظیم بازار تا آخرین لحظات سال ادامه دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه حواله 60 تن مرغ منجمد دریافت شده و طی سه روز ابتدای سال جدید که کشتارگاه‌ها تعطیل هستند، توزیع خواهد شد ادامه داد: یک بار برای 65 تن و بار دیگر برای 10 تن گوشت قرمز، به استان فارس مباشر معرفی کردیم.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان همدان افزود: 10 تن گوشت قرمز وکیوم صادراتی و 30 تن گوشت قرمز منجمد وارداتی وارد استان می‌شود و هر زمان گوشت به استان برسد توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان