آخرین اخبار

28. اسفند 1397 - 7:19   |   کد مطلب: 35320
کارآمدتر کردن شورای فرهنگ عمومی، پای درد و دل مردم نشستن با اعزام نمایندگانی حتی به دورترین روستاها، بهره مندی از جوانان و نخبگان برای شکوفایی استان و خط زدن اشرافیگری و به ویژه طرح ریزی حول محور مطالعه و تحقیق از برنامه های امام جمعه جوان همدان است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ چند روز پیش بود که سوار برتاکسی از نقطه ای به نقطه دیگر شهر می رفتم و در این بین حرف از جوان و جوانان به میان آمد و توجه به این قشر که باید باشد تا جامعه ای رشد کند، به راننده گفتم، می گویند امام جمعه جدید همدان 41 ساله و مجتهدی جوان است و او گفت، خدا را شکر، همین فرمان را بگیرند و بروند و در همه پست ها و مقام ها جوانان حضور داشته باشند، به طور قطع جامعه، پویایی خاص و ویژه ای به دست می آورد.
بحث جوان شد و جوانگرایی و برنامه هایی که در ذهن خلاق جوانان ایجاد می شود، از این رو به گفت و گو با جوان‎ترین نماینده ولی فقیه و امام جمعه مرکز استان در کشور نشستیم.
«آیت‎الله حبیب‎الله شعبانی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، درباره کلیات برنامه های خود، گفت: برنامه هایی اندیشیده شده و مواردی ساده و کوتاه مدت است و مواردی دیگر بلند مدت و البته با توجه به پیچیدگی های خود نیاز به تحقیق و مطالعه با تشکیل کارگروه های علمی و تخصصی دارد.
وی اظهار کرد: برخی برنامه ها حول محور ورود بیشتر در عرصه های اجتماعی و مردمی می چرخد و بودن با مردم و تعامالات گسترده با آنان، چرا که این طبیعت و ذات یک مسئول در اسلام است تا مردم بدون واسطه و فاصله با مسئولان خود حرف بزنند، درد و دل کرده و مطالباتشان را هم مطرح کنند.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه افزود: در همین حوزه بالاترین سطح تعامالات، رعایت اخلاق مردم داری، صداقت و خلوص نیت و پرهیز از اشرافیت، ساده زیستی، مواجه با مردم و همدردی با آنان، جزء مواردی است که باید انجام شود.
آیت الله شعبانی در ادامه عنوان کرد: اما برخی دیگر از برنامه های نیاز به مطالعات عمیق تر و تشکیل کارگروه های فنی، تخصصی و علمی تری دارد، به طور مثال احیای شورای فرهنگ عمومی که البته هست و از زحمات فعالان این حوزه باید قدرانی کرد، اما می بایست کارآمدتر شود.
وی با بیان اینکه ستاد و نهاد نماز جمعه قرارگاه فرهنگی است، تصریح کرد: این که چه تدابیری باید اندیشیده شود تا راهکارها و روش کارآمد تر کردن شورای فرهنگ عمومی ارائه شود، نیازمند مطالعات عمیقی است و وجود کمیته های علمی را ضرورت می بخشد.
نماینده ولی فقیه و امام جمع همدان افزود: بنابراین در این گونه مسائل برای ارائه برنامه های عملیاتی و منسجم تر که تمام جوانب را در نظر داشته باشد باید زمینه و فرصت بررسی عمیق تر و علمی تر فراهم شود.
آیت الله شعبانی همچنین تأکید کرد: در تمام برنامه های ارائه شده توجه جدی به جوانان و نخبگان آن هم به معنای واقعی در سطح استان در نظر گرفته شده و چگونگی و نحوه بهره مندی از این ظرفیت های مهم هم نیاز به مطالعه وسیعتری دارد تا در استان شاهد یک شکوفایی در تمامی عرصه ها باشیم.
وی با اعلام اینکه در سال 98 برنامه حضور در شهرستان ها و بخش ها را به صورت ویژه پیگیری کرده و در پیش داریم، اظهار کرد: البته توجه به روستاها نیز سرلوحه برنامه ها قرار دارد و این مسئله را می توان با اعزام نمایندگانی از سوی دفتر و بررسی مطالبات مردمی در تمامی لایه های جامعه انجام داد.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه تأکید کرد: پای درد و دل مردم نشستن و انتقال خواسته های آنان به مسئولان مربوطه و پیگیری خواسته هایشان در چارچوب قانون، وظیفه ای است که باید انجام داد.
زنگنه 
انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان