آخرین اخبار

12. فروردين 1398 - 9:54   |   کد مطلب: 35384
استاندار همدان با بیان اینکه بارش های اخیر برای هم استانی ها تلفات جانی به دنبال نداشته است، گفت: با این وجود خساراتی به واحدهای مسکونی، تجاری، راه ها و پل ها وارد شده است.

به گزارش رودآور؛ «سید سعید شاهرخی» در گفت و گویی گفت: استان همدان متأثر از موج بارندگی شدیدی است که منطقه غرب کشور را فرا گرفته، تا جایی که در 30 ساعت گذشته متوسط کل بارندگی در استان بیش از 165 میلیمتر ثبت شده است.
وی اظهار کرد: کل بارش ها تاکنون در سال زراعی جاری 363 میلیمتر بوده، که 50 درصد تنها در 30 ساعت گذشته ثبت شده و به این دلیل سیلاب هایی در شهر ها و مناطق مختلف راه افتاده است، با وجود این همه حجم بارندگی و البته خساراتی که وارد شده، خوشبختانه تلفات و صدمات جانی با توجه به تمهیدات اندیشیده شده از روزهای قبل نداشتیم.
استاندار همدان از تخریب 100 درصدی و یا آسیب بالای 50 درصدی بیش از پنج هزار و 227 واحد مسکونی و 128 واحد تجاری در سطح استان خبر داد و افزود: با این وجود تلفاتی رخ نداده و عمده تخریب ها در مناطق روستایی و یا پایین شهرها بوده است.
شاهرخی به خسارات وارد آمده به کشاورزان و دامپروران هم اشاره کرد و گفت:  187 دام سنگین و سبک در روستاهای مختلف زیر آوار مانده و یا در آب گرفتار و تلف شدند.
وی با بیان اینکه بر اثر بارش های اخیر 56 کیلومتر از بزرگراه ها، 123 کیلومتر از راه های اصلی و 589 کیلومتر از راه های روستایی دچار آسیب شدند، ادامه داد: 149 دهنه پل نیز در بارندگی دچار آسیب شدند، که تعدادی از این تخریب ها توسط متولیان امر با توجه به شرایط موجود به منظور تسهیل در عبور آب انجام شد که البته در آینده ساخته می شوند.
استاندار همدان از قطعی برق در 108 روستای استان خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه با عملکرد شرکت برق از این تعداد، برق 66 روستا وصل شده و برق 42 روستای مابقی هم با کمک نیروهای اداره برق تا آخر شب امید است که وصل شود.
شاهرخی اظهار کرد: امروز همچنین شاهد قطع گاز در بیش از 12 نقطه روستایی بودیم که با تلاش شرکت گاز استان وصل شده است.
وی عنوان کرد: جای نگرانی برای سرریز شدن سدها نیست، چرا که سد کلان ملایر با وجود سرریز شدن به شکل هدایت شده منتقل می شود و سدهای دیگر از جمله اکباتان، سرابی و آبشینه همچنان ظرفیت لازم برای نگهداری آب را دارند.
انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان