آخرین اخبار

16. فروردين 1398 - 14:44   |   کد مطلب: 35399
نماینده مردم تویسرکان با تأکید بر اینکه برای صیانت از نگین محیط زیست استان همدان ذره ای عقب نشینی نمی کنیم، گفت: موضوع تبادل وحوش ماده به جای نر را حتی از سازمان حفاظت محیط زیست کشور هم به جد پیگیر می شویم.

«محمدمهدی مفتح» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با بیان اینکه منطقه خانگرمز تویسرکان به حق شایسته عنوان نگین محیط زیست استان است، گفت: با توجه اینکه این روزها بیش از همیشه انتقال وحوش از خانگرمز به لشگردر ملایر، برای فعالان محیط زیست تویسرکان و مردم به عنوان یک دغدغه محسوب می شود، باید تمام تلاشمان را برای حفظ آن انجام دهیم.

وی اظهار کرد: این منطقه سالانه با وجود آنکه از مرکز شهر دور است اما محل بازدید گردشگران بسیاری می شود و می تواند در رونق بخشی به اقتصاد تویسرکان تا حدودی اثربخش باشد و اهمیت به حفظ هویت آن یک اولویت باید برای ما باشد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس با تأکید بر اینکه به جد پیگیر مطالبات مردمی درباره چرایی انتقال وحوش از خانگرمز به لشگردر هستیم، افزود: می گویند که تبادل قرار است انجام شود و از آنجا که قول داده اند کل و بز ماده را به جای کل و بز نر به تویسرکان انتقال دهند، باید تا مهر و آبان که زمان مناسبی برای انتقال وحوش ماده است صبر شود.

مفتح تصریح کرد: در این مدت تقاضای مردم شریف تویسرکان را هم با قاطعیت به کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور انتقال می دهیم تا در انتقال وحوش ماده به خانگرمز خللی وارد نشود.

وی با بیان اینکه کوتاهی در این زمینه از سوی هیچ کسی قابل قبول نیست، عنوان کرد: ما در قبال محیط زیست به ویژه مناطق حفظ شده که می تواند جلوه ای از نعمت خدادادی برای رونق بخشی به گردشگری شهرستان باشد مسئول هستیم و تا محقق شدن مطالبات به حق مردمی عقب نمی نشنیم.

به گزارش رودآور؛ چندی پیش برای نخستین بار سایت خبری رودآور از انتقال 26 رأس از وحوش منطقه خانگرمز به لشگردر ملایر خبر داده بود، که مرحله سوم آن به صورت محرمانه و در شب عید سال جاری روی داد، گرچه مسئولان محیط زیست استان مدعی هستند تعداد وحوش انتقال داد شده 20 رأس و در بینشان ماده وجود ندارد، اما طبق شنیده های نزدیک به واقعیت وحوش انتقال داده شده 26 رأس است که در بینشان حدود هفت رأس ماده نیز وجود دارد.

مردم تویسرکان به ویژه فعالان محیط زیست بارها از محیط زیست استان خواستار انتشار اسناد موجود در این باره برای شفاف سازی هستند، ضمن آنکه عربی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان از انتقال بره هایی به تویسرکن می گوید طبق ضوابط محیط زیستی قابل پذیر نیست.

هنوز پاسخ سوالات بسیاری علاوه برای شفاف سازی درباره تعداد و جنس وحوش انتقال داده شده باقی مانده است؛ اینکه آیا می توان بره هایی را از مادر و گله جدا کرد و به نقطه ای دیگر انتقال داد؟ آیا این بره های انتقال داده شده طبق ضوابط محیط زیست حین انتقال شناسنامه دار شده اند؟ منتظر می مانیم تا محیط زیست استان اسناد موجود را منتشر کند و برای مردم شفاف سازی.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان