آخرین اخبار

21. فروردين 1398 - 20:03   |   کد مطلب: 35427
دبیرکل حزب‌الله لبنان مواضع آمریکا در حمایت از تجاوزات رژیم صهیونیستی در منطقه را اوج وقاحت دانست و گفت: وقاحت دیگری که امروزه شاهد آن هستیم، تروریستی خواندن سپاه پاسداران است؛ نیرویی که یک سازمان نظامی رسمی به رسمیت شناخته شده به حساب می‌آید.

به گزارش رودآور به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان عصر روز چهارشنبه برابر با دهم آوریل به مناسبت روز جانباز و میلاد حضرت ابوالفضل العباس علیه‌السلام در شهر بیروت، پایتخت لبنان سخنرانی کرد.

 

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود روز پاسدار (سوم شعبان) را تبریک گفت و تاکید کرد که روز پاسدار پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نامگذاری شده است.

وی سپس به تعریف و تمجید روز جانباز (چهارم شعبان) پرداخت و حضرت ابوالفضل العباس (ع) را الگوی تاریخی و فرهنگی دانست و ایشان را از پیشگامان و شخصیتی مؤمن و خیرخواه و ثابت قدم در ایمان خویش برشمرد. در نبرد حق و باطل جایی برای بی طرفی وجود ندارد، امنیت و ثبات ما و قدرت بازدارندگی که امروز به آن دست یافتیم، در وهله اول حاصل فداکاری های شهیدان و مجروحان است.

دبیرکل حزب الله همچنین به روز اسرا و آزادگان (پنجم شعبان) اشاره و اعلام کرد، امروز صدها اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند که به دلیل رفتارهای خشونت‌آمیز و سخت در داخل زندان‌های این رژیم دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

نصرالله تصریح کرد: اگر امروز دشمن جرات نمی کند دست به هیچ حمله ای بزند، نه به خاطر خط قرمزهایی است که تعیین کرده بلکه به خاطر خونهایی که در این راه ریخته شد. مجروحان شاهدان زنده بر ماهیت مقاومت هستند.

وی در ادامه سخنرانی خود اقدام خصمانه ترامپ علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را محکوم کرد و گفت که آمریکا فقط از تروریسم حمایت نمی‌کند، بلکه خود تروریسم است و در راس آن قرار دارد. ما در برابر این تروریستی که شاخص‌ترین نمونه آن کشتار هیروشیما است، می‌ایستیم.

سید حسن نصرالله تأکید کرد که آمریکا به خاطر منافع رژیم صهیونیستی حقوق همه امت اسلامی را نادیده می‌گیرد و تمامی تسهیلات را در اختیارش می‌گذارد و در مقابل مدافعان از خاک و مقدسات و آبرو را تروریسم می‌خواند.

دبیرکل حزب الله اظهار داشت: آمریکا به منظور ابقای رژیم اشغالگر تروریست، همه امت اسلام را به ذلت و خواری می کشاند و مقاومت و نیروهای مقاوم را تروریسم می خواند، نیروهای آمریکایی به بهانه بمباران های اشتباهی، دهها هزار غیرنظامی را به قتل رساندند.

و اینگونه رفتار آمریکا را اوج وقاحت دانست و گفت: وقاحت دیگری که امروزه شاهد هستیم، تروریستی خواندن سپاه پاسداران است؛ نیرویی که یک سازمان نظامی رسمی به رسمیت شناخته شده به حساب می‌آید.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد که سپاه پاسداران یک نهاد جهادی و عظیم است و ما اقدام ترامپ در درج نام سپاه در لیست سازمان تروریستی آمریکا را محکوم می‌کنیم و در کنار برادران خود که از مقدسات و ملت‌های منطقه نه تنها ایران دفاع می‌کنند، قرار می‌گیریم.

سید حسن نصرالله درباره انگیزه ایالات متحده در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در لیست تروریستی خود گفت: سپاه امروز قوی‌تر از هر زمان دیگر است و دارای یک جایگاه محوری در منطقه است و همین مساله موجب هراس آمریکایی‌ها شد.

سید حسن نصرالله ادامه داد: ما باید امروز در کنار آن‌ها بایستیم و این موضع خود را بیان کنیم. به نظرم امروز این مسئله (تروریستی خواندن سپاه) گام طبیعی از شیطان بزرگ است. آن‌ها (آمریکایی‌ها) می‌خواهند خاورمیانه را به روش جدیدی ترسیم کنند و آلت دست آن‌ها در منطقه به آن‌ها کمک می‌کنند. ولی آنچه که اتفاق افتاد این بود که ملت‌های ما و برخی از ملت‌های منطقه در برابر این طرح آمریکایی‌ها ایستادند و آن را شکست دادند. ما [دیگر] احساس ضعف نمی‌کنیم. اینکه ما را در لیست تروریسم قرار می‌دهند، دلیل قوی‌ بودنمان هست. اگر ما از ایستادن در برابر آن‌ها ناتوان بودیم، آن‌ها برای ما محدودیت ایجاد نمی‌کردند.

وی تصریح کرد: امروز تعدادی از مناطق ایران در معرض خطر سیل قرار گرفته است و ما می بینیم که مسئولان نظامی و نیروهای مسلح این کشور چگونه به کمک سیل زدگان می‌شتابند و این یک حرکت انسانی بزرگ است. تروریستی خواندن سپاه پاسداران در روزی که تمام امکانات خود را برای کمک به سیل زدگان بکار گرفت، حماقت آمریکایی‌ها را نشان می‌دهد. ما از جمع آوری کمک‌ها برای آسیب دیدگان از سیل‌ها در ایران حمایت می‌کنیم.‎

سید حسن نصرالله اقدام ترامپ ضد سپاه را طبیعی دانست و اظهار داشت: چنین واکنش‌هایی از سوی مقامات آمریکایی عادی است و ما باید در کنار سپاه پاسداران قرار بگیرم.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: این وظیفه اخلاقی ما است که در مقابل کسانی که با تصمیمات خود کشورها و ملت‌های منطقه و مقاومت را تهدید می‌کنند، بایستیم و نباید فقط به صدور بیانیه‌های محکومیت آمیز اکتفا کرد. دست مقاومت باز است و هر زمانی که لازم باشد واکنش و پاسخ مناسب را خواهد داد.

نصرالله با تاکید بر اینکه ایرانی‌ها نمونه انسانی و اخلاقی در برابر اقدامات وحشیانه آمریکا هستند، گفت: آمریکا مانع کمک‌های انسان دوستانه به یمن می‌شوند و به ایرانی‌های مقیم خارج از کشور اجازه انجام نقل و انتقالات مالی نمی‌دهند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان به جنگ چهار ساله ائتلاف سعودی علیه یمن اشاره کرد و گفت که چهار سال گذشت و این جنگ وارد سال پنجم شده است. ارتش‌ها و امکانات گسترده‌ای توأم با اتهاماتی بزرگ علیه یمنی‌ها به کار گرفته شد، ولی آنها مقاومت کردند.

او گفت: اگر یمنی‌ها مقاومت نمی‌کردند و شکست می‌خوردند و محمد بن سلمان در این جنگ پیروز می‌شد، مردم فلسطین باید هزینه این پیروزی را پرداخت می‌کردند و هزینه‌اش آرمان فلسطین بود؛ چرا که عربستان سعودی سخت مشغول پایان دادن به این آرمان و اتمام آن به نفع رژیم صهیونیستی است.

سید حسن نصرالله در ادامه گفت که محمد بن سلمان تلاش خواهد کرد خود را پیروز صحنه نبرد معرفی کند، اما عربستان سعودی به دست ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شکست خواهد خورد؛ مردمی که از قدس و فلسطین و تمامی خاک اعراب مادامی که تحت اشغال باشد، دفاع می‌کنند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: اکنون نیروهای یمنی با جنگ و دفاع خود علاوه بر اینکه از خاک و شرف خود دفاع می‌کنند برای اندک کرامت باقی مانده دولت‌ها و ملت‌های کشورهای خلیج [فارس]  نیز می‌جنگند.

وی در ادامه همچنین به شهادت سید محمد باقر صدر و خواهرش به دستور صدام دیکتاتور معدوم عراق اشاره کرد و گفت: در سالروز شهادت سید محمد باقر صدر متفکر بزرگ شیعی عراق باید بگویم که ایشان حرکت عظیم اسلامی و علمای اسلام را به ثروت فکری گسترده‌ برای مبارزه با مشکلات آن زمان مزین کرد.

سید حسن نصرالله در بخش دیگری ازسخنرانی‌اش به انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت که به احتمال قوی بنیامین نتانیاهو دولت راست‌گرای صهیونیستی را تشکیل خواهد دا که در اینصورت در مرحله جدیدی از روابط بین ترامپ و نتانیاهو قرار خواهیم گرفت.

نصرالله همچین درباره سفر اخیر مایک پامپئو وزیر خارجه امریکا به لبنان در چارچوب سفر منطقه‌ای وی گفت که سفر پامپئو به بیروت بدون نتیجه بود، اما سیاست‌های تحریک‌آمیز آمریکا برای ایجاد فتنه در لبنان ادامه دارد. ما در حالت عقب‌نشینی قرار نداریم، بلکه این پیشروی ماست که موجب نگرانی ترامپ شده است.

وی در پایان تاکید کرد، لبنانی‌ها می‌دانند که منفعت آنها در همبستگی و گوش ندادن به اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در منطقه است. از مردم لبنان می‌خواهیم که هنگام گوش دادن به اظهارات ترامپ و پامپئو، کشورهایی را به خاطر بیاورند که با دخالت‌ها و توطئه‌های آمریکایی-صهیونیستی و با پول‌های برخی کشورهای منطقه خلیج {فارس} ویران شده‌اند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان