آخرین اخبار

27. فروردين 1398 - 23:42   |   کد مطلب: 35458
نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه بنیاد تحقیق و توسعه «دانشمند» نمونه بارز اعتماد به جوانان است گفت: بنده به عنوان حلقه وصل ارتباطی، جوانان مستعد و نخبه همدان را به این مجموعه معرفی می‌کنم تا از آنها در چارچوب قواعد کاری این بنیاد حمایت شود.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی امشب در جمع اعضای موسسه تحقیق و توسعه «دانشمند» وابسته به بنیاد مستضعفان با بیان اینکه یکی از وعده‌های الهی این است که مستضعفان وارث زمین می‌شوند و جز این نخواهد شد اظهار کرد: باید زمینه شکوفایی استعداد مستضعفان در کشور مهیا شود که فعالیت‌های انقلابی و جهادی بنیاد «دانشمند» می‌تواند در این زمینه مثمر ثمر واقع شود.

وی اعتماد به جوانان را باعث پیشرفت کشور دانست و افزود: باید مسیر را برای رشد جوانان و دیده شدن آنها مهیا کرد که بنیاد تحقیق و توسعه «دانشمند» را می‌توان الگویی عملی در این زمینه دانست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه بسیاری از نخبگان جامعه ما جزو طبقه متوسط هستند اظهار کرد: شاید این قشر امکانات مدیریت خود را نداشته باشند به همین دلیل باید به سراغ آنها رفت و با شناسایی و حمایت از آنها زمینه رشد فکری این گروه و به تبع آن ایران اسلامی را مهیا کرد.

وی خواستار تعیین سازوکار مشخصی برای حمایت از جوانان از سوی این بنیاد شد و گفت: جوانان نخبه باید مطلع شوند که این مجموعه چه نوع حمایتی از آنها می‌تواند داشته باشد، بنابراین باید در این زمینه اطلاع‌رسانی شود.

شعبانی با بیان اینکه باید در شهرستان‌ها به جوانان توجه بیشتری شود گفت: بنده به عنوان حلقه وصل ارتباطی جوانان مستعد و نخبه همدان را به این مجموعه معرفی می‌کنم تا از آنها در چارچوب قواعد کاری این بنیاد حمایت شود.

وی با اشاره به اینکه همدان جوانان مستعد و توانمند بسیاری دارد که فقط باید مورد حمایت قرار گیرند افزود: استفاده از جوانان متعهد در زیرمجموعه بنیاد مستضعفان نشان می‌دهد حفظ هویت اسلامی و انقلابی با بهره‌گیری از ظرفیت جوانان شدنی است.

امام جمعه همدان با اشاره به تولید آثار ماندگار در مجموعه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تأکید کرد: به طور حتم با حمایت بنیاد مستضعفان می‌توان پرچم توسعه و پیشرفت کشور را بیشتر به اهتزاز درآورد.

مشاور رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی که در کسوت مدیرعامل هلدینگ تحقیق و توسعه «دانشمند» نیز فعال است گفت: جمعی از جوانان متعهد، انقلابی و متخصص در این هلدینگ در حوزه «ترویج نوآوری فراگیر» فعال هستند.

سیدحامد عسگری ادامه داد: هلدینگ تحقیق و توسعه «دانشمند» با ارائه خدمات متمایز علمی ـ پژوهشی سعی دارد شرایط ارتقای دانایی و کمک به رشد شتابان علم در کشور را فراهم کند.

وی هدف این مجموعه را کمک در کسب و کارهای نو و خلق ایده‌های جدید دانست و با بیان اینکه در این زمینه الگوی مشخصی داریم گفت: برای جذب افراد نیاز به فرهنگسازی داریم.

مشاور رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه مدل فناوری در کشور بر اساس الگوی غربی پیش می‌رود تأکید کرد: در این مجموعه مدل دانش‌بنیان ما بر اساس الگوی ایرانی ـ اسلامی است.

وی با اشاره به آغاز سفرهای استانی این مجموعه به منظور معرفی فعالیت‌ها و جذب جوانان مستعد، پای کار و فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: خوشبختانه زیرساخت‌های جذب آماده است.

عسگری کاهش فاصله طبقاتی و کمک به معیشت مردم را از دیگر اهداف فعالیت این هلدینگ دانست و گفت: جامعه مخاطب ما نیروهای جوان صاحب فکر و اندیشه هستند و از آنها حمایت خواهد شد.

وی نگاه به درون و استفاده از ظرفیت داخل کشور را یک اصل اساسی برشمرد و افزود: تمام اهداف ما کمک به بهبود وضعیت اقتصادی کشور و حمایت از نخبگانی است که زمینه مالی مناسبی ندارند.

در پایان این جلسه قرار شد نسبت به پیگیری به منظور ایجاد دبیرخانه بنیاد تحقیق و توسعه «دانشمند» در استان همدان اقدام شود.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان