آخرین اخبار

29. فروردين 1398 - 11:24   |   کد مطلب: 35463
مسئول ستاد مردمی جمع‌آوری کمک برای مناطق حادثه‌دیده در ‌همدان از تجربه موفق هر مسجد یک کانکس برای منطقه زلزله زده سرپلذهاب در سال 96 توسط این ستاد خبر داد و گفت: به طور قطع مساجد می توانند مرکز وحدتی برای کمک رسانی های متمرکز شده در راستای بازسازی خانه های تخریب شده در مناطق سیل زده شود.

«محمود احدیان» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: به دنبال وقوع سیل در تعدادی از استان های کشور، در عمل از سوم فروردین ماه جاری پیرو بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند عموم مردم وارد خدمت رسانی به سیل زدگان شوند، با تدابیر نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان آیت الله شعبانی به طور رسمی توانستیم با سازماندهی 50 نفر برای اطلاع رسانی و جمع آوری کمک های مردمی اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه تنها در سطح شهرستان همدان 10 پایگاه، کمک های مردمی را جمع آوری می کنند، اظهار کرد: مرکز حسینه امام خمینی(ره) که محل برگزاری نماز جمعه همدان است به طور شبانه روزی در اختیار مردم قرار دارد و استقبال مردمی برای کمک رسانی خوب بوده است.

مسئول ستاد مردمی جمع‌آوری کمک برای مناطق حادثه‌دیده در ‌همدان افزود: تاکنون تنها در حسینه امام(ره) بیش از 500 تن مواد غذایی، البسه و دیگر ملزومات زندگی برای کمک رسانی به سیل زدگان جمع آوری و تحویل سپاه استان شده است.

احدیان همچنین به هماهنگی با تعدادی از موکب ها از طریق ستاد اربعین همدان برای مستقر شدن در چندین شهرستان سیل زده در سطح کشور اشاره کرد و گفت: تا همین امروز موکب سردار شهید حاج حسین همدانی در شهرستان چگنی در استان لرستان مستقر است و امشب مأموریشتان به تمام می رسد.

وی تصریح کرد: همچنین موکب شهدای منا تا روز گذشته در منطقه پلدختر مستقر بود و موکب قرائت زیارت عاشورای نیز تا پنجم اردیبهشت ماه سال جاری در حمیدیه استان خوزستان به فعالیت خود ادامه می دهد.

مسئول ستاد مردمی جمع‌آوری کمک برای مناطق حادثه‌دیده در ‌همدان از همکاری سازمان های مختلف و ستاد بحران استان در کمک رسانی ها نیز تشکر کرد و افزود: تمام امکانات و تجهیزات مرتبط برای تأمین نیازمندی های موکب ها از همین کمک های مردمی تهیه می شود و پشتیبانی نیروهای جهادی و مردمی برای خدمت رسانی ها ادامه دارد.

احدیان در ادامه با بیان اینکه عمده خانه های تخریب شده بر اثر سیل، متعلق به محرومان و حاشیه نشین های رودخانه ها است که یا کشاورز و یا دامدار هستند و توانایی ساخت خانه هایشان را ندارند، گفت: ضرورت دارد که هرچه سریعتر چاره ای برای بازسازی این خانه ها اندیشیده شود.

وی از تجربه موفق هر مسجد یک کانکس برای منطقه زلزله زده سرپلذهاب در سال 96 توسط ستاد مردمی خبر داد و افزود: ائمه جماعت و هیئت امنای مساجد، معتمدین محله هستند و از این رو می توان از ظرفیت مساجد برای ساخت و ساز خانه های تخریب شده مناطق سیل زده در استان های مختلف کشور بهره گرفت.

مسئول ستاد مردمی جمع‌آوری کمک برای مناطق حادثه‌دیده در ‌همدان اظهار کرد: در استان همدان بیش از دو هزار مسجد وجود دارد و به طور قطع این مساجد می توانند مرکز وحدتی برای کمک رسانی های  متمرکز شده در راستای بازسازی در مناطق سیل زده شوند.

احدیان ادامه داد: در سطح استان همدان در 25 نقطه نیز نماز جمعه برگزار می شود و این هم ظرفیت فوق العاده ای برای کمک رسانی به مناطق سیل زده است و می طلب جلسه ای برای تسریع در هدایت کمک ها برای ساخت خانه های سیل زدگان با همراهی و هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی و شورای ائمه جمعه استان برگزار شود.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان