آخرین اخبار

18. ارديبهشت 1398 - 14:00   |   کد مطلب: 35567
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه برجام، شتاب علمی و دستاوردهای ما در حوزه هسته ای را گرفت، گفت: باید هرچه سریعتر از برجام خارج شویم، چرا که در این صورت شرایط بهتری برای انجام فعالیت های علمی، پژوهشی و تولیدی در کشور فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ امروز در خبرگزاری های مختلفی آمد که در بیانیه شورای عالی امنیت ملی خطاب به کشورهای عضو برجام عنوان شده ایران از امروز برخی اقدامات خود در برجام را متوقف می‌کند و نیز دیگر خود را متعهد به رعایت محدودیت‌های نگهداری ذخائر اورانیوم غنی شده و آب سنگین نمی‌دانیم.
در این باره «مرتضی قائمی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور و در واکنش به این اقدام شورای عالی امنیت ملی، گفت: اولین اشتباه ما از همان ابتدا اعتماد به امریکا بود، بعد توافق برجام و انجام تعهدات یک سویه از طرف ایران، اشتباه دوم و ادامه دادن به برجام، را هم می توان اشتباه سوم دانست و اگر این اشتباهات ادامه پیدا کند، ایران اسلامی دچار خسران بسیاری می شود.
* برجام را در چند مرحله و حتی می توان به یکبار کنار گذاشت
وی با تأکید بر اینکه گرچه باید هرچه سریعتر از برجام به یک باره خارج شویم، اظهار کرد: با این حال به نظر باید مدبرانه و با یک مدیریت صحیح، لاقل به تدریج هم شده در چند مرحله کل برجام را کنار بگذاریم.
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب اروپایی ها همچون امریکا قابل اعتماد نیستند و از آن ها خیری به ملت ایران نمی رسد و ماندن در برجام برای کشور ما چیزی جز ضرر به همراه ندارد.
* برجام، شتاب علمی و دستاوردهای ما در حوزه هسته ای را گرفت
قائمی با بیان اینکه ایران با اجرای یکسویه برجام خسارت های بسیاری دید، تصریح کرد: برجام شتاب علمی ما در حوزه هسته ای را گرفت، بسیاری از تولیدات و دستاوردهای هسته ای را که با هزاران سختی به دست آوردیم با اجرای برجام به غربی ها واگذر و تعدادی از سانترفیوژها را خاموش و آب سنگین را تعطیل کردیم و در نهایت اقتصاد کشورمان هم دچار مشکل شد.
وی عنوان کرد: این مشکلات رخ داده همه به دلیل اعتماد نابه جایی بود که به غرب شد، دنیای استکبار نه تنها به تعهدات خود در رفع تحریم ها و حوزه های بانکی عمل نکرد بلکه هر روز با ایجاد موانعی بر سر راه پیشرفت ایران، به ملت ما ظلم های بسیار روا داشت که همچنان ادامه دارد.
* خروج از برجام، شرایط بهتری برای انجام فعالیت های علمی فراهم می کند
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان اظظهار کرد: باید هرچه سریعتر از برجام خارج شویم، چرا که در این صورت شرایط بهتری برای انجام فعالیت های علمی، پژوهشی و تولیدی در کشور فراهم می شود، آن هم با اعتماد به داشته های درونی از اقتصادی گرفته تا فرهنگی و سیاسی.
قائمی با ابراز تأسف از اینکه برخی ها هنوز به غرب اعتماد دارند، گفت: اعتماد به غرب بازی دو سر باخت است و هیچ گاه این اعتماده برای ملت ما مفید و مثمر نبوده و نخواهد بود.
وی ادامه داد: به نظر با خروج ایران از برجام همین عده مجدد از نظر جو روانی، تصویر کنند که به کشور آسیب می رسد، در حالی که هرگز این گونه نخواهد بود و پیشرفت و توسعه ایران اسلامی تنها در گرو تکیه بر داشته های داخلی به دست می آید و بس.
زنگنه
انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان