آخرین اخبار

2. خرداد 1398 - 21:43   |   کد مطلب: 35647
یک رزمنده همدانی با بیان اینکه برای عملیات فتح المبین، شهید شهبازی از همدان، حاج احمد متوسلیان از مریوان و شهید همت از پاوه نیروهای قدرتمند و ورزیده خود را آوردند گفت: کلید فتح خرمشهر عملیات فتح المبین و خون شهید شهبازی دروازه خرمشهر را باز کرد.

به گزارش رودآور علی اصغر حاجی بابایی در گفتگو با نا فع، با اشاره به نحوه آشنایی خود با شهید محمود شهبازی اظهار داشت: آشنایی ما با شهید شهبازی به پنج فروردین سال 60 که ایشان بعنوان فرمانده سپاه همدان مستقر شدند بر می گردد و من فرمانده سپاه اسد آباد بودم.
وی افزود: ایشان به دلیل برگزاری کلاس های نهج البلاغه که یک مفسر نابغه ای بود در دل بچه های سپاه جا گرفت و همه در کلاس های نهج البلاغه ایشان شرکت می کردند.
این رزمنده همدانی با بیان اینکه شهید شهبازی در عملیات 11 شهریور که به عملیات شهید باهنر و رجایی معروف است مستقیما شرکت کرد بیان کرد: شهید شهبازی در این عملیات فرماندهی محور چپ جاده قصر شیرین را بر عهده گرفت.
حاجی بابایی با اشاره به عملیات مشترک شهید شهبازی، شهید همدانی و سردار شادمان عنوان کرد: در عملیات تنگه کورک با سردار شادمانی و شردار شهید همدانی وارد عمل شدند و پنج هزار نفر را از محاصره دشمن نجات دادند.
وی با بیان اینکه برای عملیات فتح المبین شهید شهبازی از همدان، حاج احمد متوسلیان از مریوان و شهید همت از پاوه نیروهای قدرتمند و ورزیده خود را آوردند و تیپ محمد رسول الله را در دزفول تشکیل دادند ادامه داد:
کلید فتح خرمشهر عملیات فتح المبین بود که در آن عملیات حدود 500 تانک و نفربر به غنیمت گرفتیم.
این رزمنده همدانی در ادامه با اشاره به نقش آفرینی های شهید شهبازی در عملیات ها تاکید کرد: 20 شبانه روز از کارون تا جاده اهواز خرمشهر را خود شهید شهبازی با حاج حسین همدانی، شهید شکری موحد، حسین کشوری دلاور و رضا ترکمان شناسایی کردند.
حاجی بابایی با بیان اینکه باز شدن راه دروازه خرمشهر با خون شهید شهبازی بود گفت: شهید شهبازی در فتح خرمشهر نقش بسزایی داشت و مادرش که مریض بود به عیادتش نرفت و گفت وقتی بچه ها اینجا درگیرند و عملیات هست من کجا برم؟و نهایتا موفق نشد مادرش راببیند و در روز دوم خرداد به شهادت رسید.
وی با بیان اینکه بعد از شهادت شهید شهبازی وقتی پیکر این شهید را به اصفهان بردیم حتی همکلاسی هایش نمی دانستند که ایشان فرمانده سپاه بوده تصریح کرد: پدرش نیز می گفت من اطلاع نداشتم که پسرم فرمانده سپاه است.
این رزمنده همدانی با اشاره به سخنرانی شهید شهبازی در شناساندن بنی صدر ولیبرال ها گفت: شهید شهبازی علیه لیبرال ها و ملی گراها خیلی صحبت می کرد و بدون ترس و واهمه حرف هایش را بیان می کرد و به بنی صدر اجازه نداده بود که به سپاه همدان بیاید.
انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان