آخرین اخبار

16. خرداد 1398 - 0:40   |   کد مطلب: 35707
مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان گفت: امسال یک‌هزار و 270 واحد مسکن مهر در همدان افتتاح می‌شود.

به گرارش رودآور؛ حسن ربانی‌ارشد  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص اقدامات اداره راه و شهرسازی در سال جاری اظهار کرد: امسال در حوزه راهسازی 20 کیلومتر بزرگراه تحویل و ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه در اکثر شهرستان‌های استان پروژه‌های کارگاهی شهرسازی فعال است افزود: اجرای راهسازی در محورهای نهاوند- بروجرد نهاوند- آورزمان، سامن- بروجرد، تویسرکان- کنگاور کبودراهنگ-  قیدار و... فعال است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان  ادامه داد: کریدور شمالی قروه- رزن ـ دمق و پروژه راهسازی مرادبلاغی در قهاوند نیز به سمت آزادراه ساوه- همدان از جمله طرح‌های مهم راهسازی است که در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات این پروژه‌ها ملی است و تاکنون اعتبارات سال جاری تخصیص نیافته است گفت: امسال اعتبارات حوزه راهسازی خوب است اما تخصیص‌ها به صورت اوراق خزانه انجام می‌شود.

ربانی‌ارشد خاطرنشان کرد: در 6 ماهه دوم سال گذشته و دو ماهه امسال 100 میلیارد تومان قرارداد در حوزه راهسازی در استان همدان امضا شده است.

وی در خصوص چگونگی تحویل مساکن مهر در سال جاری به متقاضیان نیز بیان کرد: امیدواریم تا پایان امسال ساخت مساکن مهر پایان یابد البته از مسکن سه‌جانبه‌ها 63 واحد باقی مانده که تلاش داریم آن نیز به اتمام برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان افزود: در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت، ساخت و تحویل 95 درصد مساکن مهر تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت تاکنون برای 29 هزار و 810 مسکن مهر قرارداد منعقد شده است تصریح کرد: در حال حاضر 28 هزار و 33 مسکن مهر با درصد تحقق 94 درصد افتتاح شده است.

ربانی‌ارشد با اشاره به اینکه 480 واحد مسکن مهر فاقد متقاضی نیز در شهرستان ملایر حذف شده است گفت: امسال یک‌هزار و 270 واحد مسکن مهر در استان همدان به نتیجه می‌رسد.

وی ادامه داد: از مجموع این مساکن 230 مسکن به صورت سه‌جانبه باید توسط اداره راه و شهرسازی استان پیگیری شود و 816 مورد به تعاونی‌ها و 250 مورد دیگر نیز به افراد خود مالک مربوط می‌شود.

ربانی‌ارشد در مورد اجرای طرح بازآفرینی شهری در برخی محلات نیز تاکید کرد: امسال به افرادی که در محلات بازآفرینی مسکن بسازند تسهیلات 40 میلیون تومانی با سود 9 درصد ارائه می‌شود که امیدواریم از این طرح با استقبال مردم حمایت شود.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان