آخرین اخبار

20. خرداد 1398 - 8:25   |   کد مطلب: 35723
مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان گفت: در حال حاضر مبارزه با سن مادر در دو هزار و 320 هکتار به اتمام رسیده و مبارزه علیه پوره سن هم تاکنون در دو هزار هکتار انجام شده است.

«مسعود اکبری» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با اشاره به خطر سن غلات در کاهش بهره وری از زمین های کشاورزی، گفت: تا 24 اردیبهشت سال جاری در دو هزار و 320 هکتار از زمین های کشاورزی مبارزه با سن مادر انجام شده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر هم مبارزه با سن مادر به اتمام رسیده و مبارزه علیه پوره سن هم تاکنون در دو هزار هکتار انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان با بیان اینکه در این شهرستان 25 هزار هکتار زیر کشت گندم و جو هستند، افزود: از این میزان 10 هزار هکتار زیر کشت گندم و 15 هزار هکتار زیر کشت جو است.

اکبری تصریح کرد: همزمان با مبارزه با سن غلات مبارزه علیه علف های هرز نیز در بیش از چهار هزار هکتار انجام شده است.

وی عنوان کرد: هزینه مبارزه توسط خود کشاورز انجام می شود و کارشناسان ما تنها در طول زمستان و هم اکنون ردیابی سن موجود را بر عهده دارند و به محض اینکه به حد مبارزه رسید به مردم اطلاع رسانی می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان دلایل افزایش سن غلات را عدم مبارزه به موقع، عدم سمپاشی مزارع به ویژه در روستاهای خالی از سکنه و نیز عدم مبارزه با علف های هرز بر شمرد.

اکبری همچنین با اشاره به اینکه مشکل اصلی گندم کاران قیمت تضمینی ارائه شده از سوی دولت است، گفت: قیمت خرید تضمینی اعلام شده یک هزار و 700 تومان است، در حالی که دلالان حتی از هم اکنون بنا گذشته اند گندم ها را با قیمت دو هزار و 500 تومان خریداری کنند.

به گزارش رودآور؛ گندم به عنوان مواد اولیه غذای اصلی جامعه ما محسوب می شود و آفت مهم و خطرناک آن سن غلات است.، این آفت  از برگ، جوانه، ساقه، سنبله و دانه های گندم و جو تغذیه کرده و در نهایت به مطارع گندم خسارت وارد می کند.گفته می شود استفاده از محصول سن زنده چه از نظر بهداشتی و چه از نظر تغذیه ای برای انسان و دام زیان آور است.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان