آخرین اخبار

21. خرداد 1398 - 21:38   |   کد مطلب: 35733
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۳۰ درصد واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با ۵۰ تا ۷۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند.

به گزارش رودآور به نقل از مهر، محسن صالحی‌نیا پیش از ظهر سه شنبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان که در استانداری همدان تشکیل شد با بیان اینکه صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی ولی‌نعمت ما هستند بر تلاش در راستای ایجاد ارزش افزوده بیشتر، اشتغال و تولید این واحدها تاکید کرد و گفت: همدان از ظرفیت‌های خوبی در بخش صنعت بهره مند است.

وی در ادامه با اشاره به وجود ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی ساخته شده و در دست احداث در استان همدان و بیان اینکه استان همدان نسبت به کشور وضعیت خوبی دارد، گفت: این امر نشان دهنده آن است که استان همدان در زمینه جذب سرمایه‌گذار موفق عمل کرده است.

لزوم پیش بینی برنامه برای توسعه بیشتر صنایع کوچک و متوسط

وی با بیان اینکه بررسی وضعیت صنعت و معدن کشور بیانگر آن است که استان همدان در این دو حوزه از شاخص‌های خوبی برخوردار است، گفت: باید برای توسعه بیشتر صنایع کوچک و متوسط برنامه داشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه در راستای اجرای برنامه‌ها در حد توان کمک خواهیم کرد از وجود ۸۴۰ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور خبر داد.

وی با بیان اینکه برخی از این شهرک‌ها و ناحیه‌ها بهره‌برداری شده و یا در حال بهره‌برداری است، افزود: طبق آخرین اطلاعات ۴۴ هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور مستقر است.

صالحی‌نیا با بیان اینکه بر اساس پایش‌های انجام شده حدود ۳۰ درصد واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با ۵۰ تا ۷۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند، بیان کرد: برخی واحدهای تولیدی دو شیفته و برخی سه شیفته فعالند.

تلاش برای افزایش ظرفیت در رونق تولید

وی با اشاره به اینکه ۵۰ تا ۷۰ درصد ظرفیت فعال برای واحدهای تولیدی میانگین قابل قبولی است، اضافه کرد: تلاش خود را برای افزایش ظرفیت در رونق تولید به کار می‌بندیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت باز فعال‌سازی واحدهای تولیدی را یکی از ۷ برنامه محوری وزارت صنعت و معدن و تجارت دانست و گفت: امسال باز فعال‌سازی ۲ هزار واحد تولیدی و ارتقای ظرفیت و بهره‌وری ۴ هزار واحد تولیدی در برنامه است.

صالحی‌نیا با بیان اینکه مسئولان باید به عنوان پشتیبانی کننده بخش تولید قدم بردارند، افزود: توجه به ساخت داخل سیاست دیگر وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فعالیت و رونق شکل گیری خوشه‌های صنعتی بیان کرد: فعالیت در حوزه خوشه‌های صنعتی آغاز شده و برای رسیدن به هدفگذاری اولویت‌هایی تعریف شده است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان