آخرین اخبار

3. تير 1398 - 6:19   |   کد مطلب: 35804
با هدف تامین آب برای ۴۷ روستا در تویسرکان
پیشرفت ۲۴ درصدی ساخت سد خرمرود
فرماندار تویسرکان گفت: ساخت سد مخزنی خرمرود در شهرستان تویسرکان با هدف تامین آب برای ۴۷ روستا ، با ۲۴ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است .

به گزارش رودآور؛ «سیدرسول حسینی» در جمع خبرنگاران گفت : این سد خرمرود ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب آب قابل تنظیم در سال تامین می کند که ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب آن در بخش شرب و صنعت برای ۴۷ روستا ، ۵ میلیون متر مکعب در بخش کشاورزی و یک میلیون و ۴۰ هزار متر مکعب در بخش محیط زیست اختصاص می یابد .

وی اظهار کرد: این سد از نوع خاکی همگن با هسته رسی است که نزدیک به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب برای بدنه این سد خاکریزی می شود.

فرماندار تویسرکان با اشاره به اینکه این سد ۷۰۰ متر طول تاج دارد، افزود: ارتفاع از پی این سد ۵۴ متر و ارتفاع از کف آن ۴۶ متر است.
حسینی با بیان اینکه ساخت این سد از سال ۱۳۹۶ آغاز شده است اضافه کرد : ۱۲۰ نفر با ۷۰ دستگاه خودرو سنگین در حال ساخت این سد هستند.

به گزارش رودآور؛ سد خرم‌رود به عنوان یک طرح پایلوت کشوری در حوزه آب به صورت فاینانس داخلی با سرمایه گذاری حدود۳۲۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در شهرستان تویسرکان در حال اجراست که علاوه بر تامین آب  در حوزه گردشگری نیز تاثیرگذار است.
 ناگفته نماند سد خرمرود از ردیف بودجه خارج شده بود و قرار نبود ساخته شود اما خوشبختانه به همت  و پیگیری مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس  بالاخره  پس از سال ها در ردیف بودجه قرار گرفت و عملیات ساخت آن از خرداد سال ۱۳۹۶ آغاز شد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان