آخرین اخبار

3. تير 1398 - 18:10   |   کد مطلب: 35807
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: تصمیمی آیت الله رئیسی، رییس قوه قضائیه در همین دوران کوتاه مسئولیتش مبنی بر مبارزه اصولی با فساد در هر سطحی، نقطه امیدی در دل ها ایجاد کرده است و نوید بخش پاک شدن هر سه قوه از هر گونه فسادی می تواند باشد.

به گزارش خبرنگار رودآور، روز گذشته  پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در گفتگویی تفصیلی با حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه برنامه های او را در تشریح کرد. یکی از مهمترین محورهای گفت و گوی رئیسی پرداختن به مسئله فساد هرچند اگر در داخل قوه قضائیه باشد بود نکته ای که می تواند نوید بخش ایجاد فضایی پاک را برای رسیدگی به فساد در دیگر شئونات کشور فراهم سازد.

 مسئولی که می خواهد با فساد برخورد کند باید خودش پاک باشد

در این باره «محمدمهدی مفتح» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت و گو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها و بارها بر موضوع مبارزه با فساد اقتصادی تأکید کردند، گفت: چند وقت پیش که در محضر مقام معظم رهبری بودیم توضیح دادند که با دستمال کثیف نمی شود شیشه را تمیز کرد یعنی آن مسئولی که می خواهد با فساد برخورد کند باید خودش پاک باشد.

وی اظهار کرد: یکی از بزرگترین مشکلات کشور همین فساد اقتصادی است هرچند که توسط عده معدودی انجام شود اما انعکاس آن دست مایه شومی برای دشمنان نظام شده که بر آن دامن می زنند.

فعالیت یک سرمایه گذار، در سایه پاک شدن سیسم دولتی از هر گونه فساد اقتصادی محقق می شود

نماینده مردم تویسرکان در مجلس افزود: سال جاری با عنوان رونق تولید نامگذاری شده است و رشد اقتصادی هم زیرساخت های خودش را می خواهد، تا زمانی که سیستم دولتی و سرمایه گذاری عاری از فساد اقتصادی نشود است یک فعال اقتصادی نمی تواند فکر و عملش را به سمت تولید و رونق اقتصادی بکشاند.

مفتح تصریح کرد: اگر زمانی که یک سرمایه گذار می خواهد مجوزی برای فعالیت خود بگیرد و کاری را آغاز کند و یا در زمان فروش محصولاتش، با فساد اقتصادی دولتی مواجه نشود به طور قطع با کمترین مشکل فضای کسب و کار را رونق می بخشد و توسعه اقتصادی در کارش مشهود است.

فساد کمتر شود؛ شفافیت در هر حوزه ای بالاتر می رود

وی عنوان کرد: فساد زمانی که کمتر شود، شفافیت بالا می رود و زمینه برای بروز تخلف و امکان انجام کارهای غیرقانونی کمتر می شود، بنابراین اصل مبارزه با فساد بسیار مهم است، موضوعی که بسیار از سوی امام راحل و بعداً مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفته است.

قوه قضائیه باید پاک باشد تا بتواند رسیدگی به شکایت را به درستی انجام دهد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه در بین سه قوه شاید شروع مبارزه با فساد از درون قوه قضائیه نخستین گام اساسی برای برقراری عدالت است، ادامه داد: گرچه رسیدگی به فساد در تمامی شئون حکومتی بخصوص قوای مقننه و مجریه بسیار مهم است اما اگر احتمالا شائبه فسادی در قوه قضاییه هست رسیدگی به حل معضل و رفع آن باید در اولویت قرار گیرد، چرا که این قوه مرجع اصلی رسیدگی به اتهام  و شکایت ها است و باید پاک باشد تا بتواند کار را به درستی انجام دهد.

تصمیم مبارک رئیسی برای مبارزه با فساد حتی در درون قوه قضائیه

مفتح تصریح کرد: از این رو تصمیمی که آیت الله رئیسی، رییس قوه قضائیه در همین دوران کوتاهی که این مسئولیت را برعهده گرفته اند یک نقطه امیدی در دل ها ایجاد کرده است، تا مبارزه با فساد حتی با همین تعداد معدود مفسدین به نوعی ریشه کن شود.

وی تأکید کرد: جایگه قوه قضائیه، جایگاه بالایی است و اگر مبارزه با فسادی که هر چند بسیار اندک در آن باشد، تأثیر بسیاری بر افکار عموم دارد، این تصمیم آیت الله رئیسی، تصمیم مبارک و با برکتی است و زمینه ساز توفیقات بسیاری در صحنه های مبارزه با فساد اداری و اقتصادی است و نتیجه درخشانی به دنبال می آورد.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان