آخرین اخبار

4. تير 1398 - 0:02   |   کد مطلب: 35811
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان میزان خسارت ناشی از سیل فروردین ماه به شبکه آب و فاضلاب استان همدان را ۱۰ میلیاردتومان ذکر کرد.

به گزارش رودآور به نقل از مهر، سید هادی حسینی بیدار ظهر دوشنبه در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران با بیان اینکه تلاش شبانه‌روزی برای خدمت به مردم اولویت برنامه‌های این مجموعه است، گفت: جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب در استان همدان ۷۴ درصد و حدود ۲۵ درصد بیشتر از کشور است که این رقم در شهر همدان ۹۵ درصد است.

وی با بیان اینکه جمعیت حاشیه شهر همدان نیز تحت پوشش این شبکه هستند، گفت: در بارندگی‌های فروردین ماه که طی ۲۴ ساعت ۱۴۰ میلیمتر بارش ثبت شد خسارتی در بخش زیرساخت‌های فاضلاب گزارش نشد.

حسینی بیدار با بیان اینکه بیشترین مصرف آب در فصل گرم سال و ایام تابستان است و در این راستا صرفه جویی ضروری است، گفت: به دنبال جذب ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های حوزه آب و فاضلاب در استان همدان هستیم.

همدان پایلوت مدیریت فشار در شبکه است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه همدان پایلوت مدیریت فشار در شبکه است و به دنبال فرهنگ سازی مصرف بهینه آب هستیم، گفت: استاندارد مصرف آب در کشورهای اروپایی ۹۰ لیتر در روز، در کشور ایران ۲۷۷ لیتر در ر وز و در همدان ۱۵۵ لیتر در روز است.

وی با بیان اینکه مصرف تا حدودی کاهش یافته است خاطرنشان کرد: تولید آب در همدان یک‌هزار و ۳۵۰ لیتر در ثانیه است که نسبت به سال قبل ۳۵۰ لیتر در ثانیه کاهش یافته است.

حسینی بیدار همچنین مطالبات آبفا را ۲۴ میلیارد تومان دانست و گفت: شرکت‌های آب و فاضلاب زیان‌ده هستند چرا که هزینه‌ای که بابت تولید هر لیتر آب مصرف می‌شود بسیار بالاتر از هزینه دریافتی بابت آن است.

وی بااشاره به اینکه عنوان شده مواردی از افت فشار آب در شهرستان تویسرکان گزارش شده بود که پس از بررسی موضوع در این شهرستان افت فشار آب رد شد اما در فامنین با این مشکل روبرو هستیم، گفت: یک حلقه چاه برای رفع مشکل حفر شده است.

افت فشار آب در فامنین رفع می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه ۲ میلیارد تومان هزینه برای لوله گذاری در فامنین لازم است اما اعتبارات هنوز ابلاغ نشده ولی کار در حال انجام است، گفت: این هفته مشکل افت فشار آب در فامنین رفع می‌شود.

حسینی بیدار به انشعابات واگذار شده به صورت موقت در حاشیه شهر همدان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه بارش‌های فروردین ماه امسال ۱۰ میلیارد تومان به شبکه آب و فاضلاب استان همدان خسارت وارد کرد و پیگیری برای جذب اعتبارات در این زمینه در دست انجام است.

وی با بیان اینکه البته منتظر تزریق اعتبار نشده و به صورت تعهدی کارها را پیش می بریم، اظهار داشت: ماهانه ۱۶۰ میلیون تومان آب را به مبلغ ۵ میلیون تومان به شهر مهاجران را می‌فروختیم که به واسطه حفر دو حلقه چاه این مشکل حل شده است.

وی به مطالبات پیمانکاران نیز اشاره کرد و با بیان اینکه پیمانکاران بازوی شرکت آب و فاضلاب هستند، اظهار داشت: میزان مطالبات پیمانکاران از شرکت آب و فاضلاب استان همدان ۱۰ میلیارد تومان است.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان