آخرین اخبار

11. تير 1398 - 3:29   |   کد مطلب: 35853
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: با توجه به زیرساخت‌های مناسب، همدان گزینه نخست فدراسیون‌های ورزشی برای میزبانی از مسابقات ملی و حتی بین المللی است.

به گزارش رودآور؛ محسن جهانشیر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، با بیان این که استان و شهر همدان از نظر زیرساخت‌های ورزشی از وضعیت خوبی در کشور برخوردارند اظهار داشت: سرانه فضای ورزشی استان همدان 72 سانتی‌متر مربع است که با افتتاح پروژهای در دست احداث به 80 سانتی‌متر مربع می‌رسد.

بیشتر بخوانید

ترابیان: صداوسیما باید فرصت کافی را در اختیار من قرار دهد/ آبروی 2 مدیر خاک‌خورده ورزش تضییع شد

عدم استاندارد سازی ورزشگاه‌های استان‌های دارای لیگ منجر به برگزاری مسابقات بدون تماشاچی می‌شود

استعدادهای ورزشی استان مرکزی حمایت می‌شوند

وی افزود: هم اکنون در سطح استان همدان 110 پروژه نیمه کاره ورزشی وجود دارد که از 10 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

جهانشیر با اشاره به این که یکی از برنامه‌های مهم اداره کل ورزش جوانان استان همدان این است که از 110 پروژه نیمه کاره 20 پروژه را تا آخر سال تکمیل کنیم و به بهره برداری برسانیم گفت: استخر سرپوشیده بانوان همدان که از سال 86 کلنگ خوره بود با تلاش همکاران ما در اداره کل چهارشنبه هفته گذشته با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح کرد:  استادیوم 5 هزار نفری ملایر نیز آماده بهره‌برداری است و در آینده‌ای نزدیک با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح می‌شود.
جهانشیر تاکید کرد: زیرساخت‌های مناسب همدان در بخش فضاهای سرپوشیده و روباز باعث شده تا همدان گزینه نخست فدارسیون‌های ورزشی برای میزبانی از مسابقات مهم کشوری و حتی بین المللی باشد.

وی با اشاره به این که در حال حاضر نخستین اردوی تیم ملی تکواندو ( پومسه) ناشنوایان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیای هنگ‌کنگ در مجموعه ورزشی تختی همدان در حال برگزاری است گفت: این اردو تا یازدهم تیر با حضور  مهدی صمدیان تبار از قهرمانان به نام پومسه همدان به عنوان سرمربی در جریان است.

جهانشیر اظهار داشت: مسابقات قهرمانی کشور اتومبیلرانی در رشته اسلالوم نیز روز جمعه در پیست اتومبیلرانی مجموعه ورزشی شهید مفتح برگزار می‌شود.

وی با اعلام این که مسابقات تنیس روی میز هوپس دختران کشور نیز از دوازدهم و سیزدهم تیرماه به میزبانی همدان برگزار می‌شود عنوان کرد: میزبانی از مسابقات کشتی دومین دوره المپیاد نخبگان هم به همدان واگذار شده است.

جهانشیر افزود: به درخواست رئیس هیئت کشتی استان و با پیگیری‌های صورت گرفته در حالی که شهرهای زیادی خواهان این میزبانی بودند اما با توجه به جایگاه کشتی همدان و نیز سابقه میزبانی‌های خوب و تلاش هیئت کشتی این میزبانی به همدان واگذار شد.

وی با بیان این که این مسابقات در مردادماه برگزار می‌شود گفت: مسابقات کشتی آزاد انتخابی استان نیز در رده سنی جوانان و امید فردا و پس فردا به میزبانی شهرستان همدان و در سالن 6 هزار نفری انقلاب برگزار می‌شود.

جهانشیر عنوان کرد: وجود مجموعه ورزشی حاج بابایی همدان با برخورداری از زمین، خوابگاه، استخر و سالن‌های تمرینی باعث شده تا فدراسیون فوتبال مسابقات بین المللی را به همدان واگذار کند.

وی تاکید کرد: با توجه به این ظرفیت ویژه به درخواست هیئت فوتبال همدان و موافقت فدراسیون ایران و ای اف سی میزبانی از مسابقات تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی آسیا در رده نوجوانان به همدان واگذار شد.

جهانشیر عنوان کرد : این مسابقات با حضور 4 تیم ایران، افغانستان، مالدیو و فلسطین در اواخر شهریور ماه به میزبانی استادیوم شهید حاجی بابایی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در حوزه جوانان نیز همدان از بیست و هفتم تا 30 خرداد ماه میزان خستین دوره ملی توانمندسازی فضای مجازی و رسانه و نیز نشست معاونان جوانان اداره کل ورزش و جوانان کشور بود که به همت سمن‌های استان این میزبانی به خوبی برگزار شد و رضایت وزارت ورزش و جوانان و میهمانان حاضر در مراسم را در پی داشت.

انتهای پیام/ 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان