آخرین اخبار

12. تير 1398 - 1:37   |   کد مطلب: 35865
وزیر مشاور در دولت عربستان در واکنش به گذار ایران از 300 کیلوگرم اورانیوم غنی شده خواهان فشار حداکثری بر ایران و همچنین افزایش بازرسی های هسته ای در خصوص ایران شد.

به گزارش رودآور به نقل از العالم؛ تحلیل: درحالی که بانک اهداف 300 گانه اعلام شده ازسوی انصارالله یمن روز به روز تکمیل تر می شود و به همین میزان عربستان در باتلاق یمن هر لحظه بیشتر فرو می رود الجبیر با چنین مواضعی به دنبال منحرف کردن افکار عمومی جهانی از این "خفت تاریخی" است امروز سخنگوی انصارالله یمن در آماری خبر داد 26 هدف از 300 هدف اعلامی انصارالله علیه سعودی عملیاتی شده است.

الجبیر سایه به سایه امریکا دردشمنی با ایران قدم برمیدارد و در واقع به "بلندگوی توجیه گر" اقدامات خصمانه و غیر قانونی ترامپ علیه ایران تبدیل شده است .درسایه این اقدامات دور ازذهن نیست که الجبیر بدنبال بدست اوردن منزلت ومقامی است که درماجرای قتل خاشقچی انرا ازدست داد.دران ماجرا بدلیل انکه الجبیر نتوانسته بود درمبرا کردن دامان سعودی و بویژه "بن سلمان" از قتل خاشقچی موفق عمل کند تنزل مقام داد و از وزارت خارجه به "موقعیتی مشاوره ای" فرو فرستاده شد. الجبیر امیدوار است تا با حمایت از ترامپ مجددا موقعیت از دست رفته اش را از حکومت "دوهفته ای سعودی" باز پس گیرد.
بدون شک عمده ترین دلیل در کنار دلایل گذشته برای درازتر از پیش شدن زبان الجبیر در شرایط کنونی متوجه اتفاقات حاشیه ای است که طی یک ماه اخیر در منطقه خلیج فارس و بدون مداخله ایران صورت پذیرفته است. طبیعی است که الجبیر و البته آل سعود بعد از ناامیدی از جنگ میان ایران و آمریکا، ایرانی مقید به توافق هسته ای و تحت نظارت مداوم آژانس بین المللی را ترجیح دهند. خانه شیشه ای سعودی شکننده تر از آن است که بن سلمان و الجبیر تاکید مکرری جز این بکنند که: ما خواهان جنگ با ایران نیستیم.
انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان