آخرین اخبار

14. تير 1398 - 22:06   |   کد مطلب: 35893
اخبار مربوط به سلبریتی های امروز بیشتر در حال تخریب سرمایه های اجتماعی است. متاسفانه این اخبار در میانه مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بیشتر از اینکه دردی از جامعه دوا کند باعث فراموشی مشکلات آنان و حاشیه سازی های بیهوده برای کشور می شود.

به گزارش رودآور به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حواشی سلبریتی ها پایان ندارد. هر روز با فروکش کردن یکی از حواشی مربوط به بازیگران و افراد مشهور به یکباره به مانند یک بمب موضوعی دیگر از سلبریتی ها افشا می شود و فضای مجازی را سیل اخبار و حواشی مربوط به این افراد می برد. بعد از ماجرای سفر رامبد جوان و نگار جواهریان به کانادا برای فرزندآوری و کشف حجاب ستاره اسکندری در ترکیه حالا ماجرای ازدواج مجدد مهدی هاشمی نقل شبکه های اجتماعی شده است. 

مهدی هاشمی درباره این حواشی گفته است که من و خانم آدینه سالهاست که از هم جدا زندگی می کنیم و وی زندگی دیگری را شروع کرده است. هرچند که این بازیگر پیشکسوت سعی کرد که افراد را از کنکاش در زندگی خصوصی خود دور کند اما همسر دوم این بازیگر بود که این بمب ساعتی را روشن کرد و با ضبط و پخش فیلمی بیان کرد که همسر دوم مهدی هاشمی است. اما اخبار و حواشی این موضوع تمامی ندارد. این حواشی بسیار منفی و بیش از اینکه برای جامعه تبعات خوبی داشته باشند باعث خدشه دار شدن فرهنگ و ابتذال جوانان و نسل آینده می شود.

مهنوش صادقی که هنرجوی کلاس‌های بازیگری گلاب آدینه، همسر مهدی هاشمی بود، در ویدئویی اعلام کرد مدتی است همسر قانونی آقای هاشمی شده است. کاربری در فضای مجازی راجع‌به این موضوع از گلاب آدینه پرسید. او پاسخ داد بشنوید و بخندید. اما مهدی هاشمی ساعاتی بعد ویدئویی بیرون داد و قضیه را تایید کرد.
 
موضوع از این قرار است که این روزها بیش ازپیش شاهد اخبار ضداجتماعی سلبریتی‌ها هستیم. یکی از آنها با اینکه در رسانه ملی دم از میهن دوستی می زند اما برای فرزندآوری به کانادا سفر می کند و موجب انتقاد بسیاری را فراهم می کند که وی شعار مهین دوستی می داده  و عزت ملی را در این حوزه خدشه دار کرده است.
 
از سوی دیگر فرد دیگری در خارج از کشور درحالی که در تلویزیون دم از حجاب می زند بدون روسری و با ظاهری غربی در اماکن عمومی یک کشور خارجی حضور می یابد و این موضوع باعث تخریب وجهه حجاب می شود و به نوعی یک دورویی فرهنگی را به نمایش میگذارد که در راستای تخریب این مسئله گام بر می دارد. 
 
 اما اخبار مربوط به سلبریتی های امروز بیشتر در حال تخریب سرمایه های اجتماعی است. متاسفانه این اخبار در میانه مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بیشتر از اینکه دردی از جامعه دوا کند باعث فراموشی مشکلات آنان و حاشیه سازی های بیهوده برای کشور می شود.
 
در همین زمینه ویدئوی دابسمش محسن افشانی و همسرش در یک اتومبیل که در آن از سلاح‌های سرد و گرم برای نمایش طنازانه‌ای از قتل بدخواهان معشوقه استفاده شده بود، باعث واکنش فضای مجازی در ایران شد. بلافاصله عده‌ای از دستگاه قضایی مطالبه کردند که با افشانی به جرم حمل اسلحه برخورد شود. محسن افشانی گفت این کلت کمری اسباب‌بازی است، اما کاربران فضای مجازی با استناد به جزئیاتی در همان فیلم، غیرواقعی بودن اسلحه را زیر سوال بردند و درنهایت محسن افشانی با حکم مقام قضایی دستگیر و روانه زندان شد.
 
سلبریتی ها از این منظر بیشتر در راه تخریب اجتماعی و اقتصادی و سیاسی جامعه گام بر می دارند تا به احیا و سازندگی آن.
 
سلبریتی ها علاوه بر اینکه به اصطلاح در حوزه فرهنگی زیست می کنند بلکه در فضای سیاسی و تجاری هم نقش دارند و به عنوان عامل تبلیغاتی برای جلب توجه مردم سبک زندگی خاص خود را به مردم القا می کنند.
 
این درحالی است که این سبک زندگی من درآوردی و پر از انحرافات متعدد اصلا واقعیت بیرونی ندارد. در فضای سیاسی و انتخابات سال 96 این ورود غیراصولی را به وضوح مشاهده کردیم که بعدها با موج های پشیمانی متعدد سلبریتی ها همراه شد که از رای دادن به روحانی اظهار ندامت می کردند. د
 
اخیرا ویدئوی 40 ثانیه ای از «امیر جعفری» یکی دیگر از بازیگران شناخته شده سینما و تلویزیون منتشر شد که حرف های عجیب و غریبی می زد و درواقع پدیده شوم آقازادگی را توجیه و از آن طرفداری کرد.
 
جالب اینجاست که این فیلم در انتخابات سال 96 منتشر شده بود و حالا در این فضا دوباره مورد توجه افکارعمومی در شبکه های اجتماعی قرار گرفت. نه تنها سخنان غیرکارشناسی این بازیگر در این فیلم چند ثانیه ای در ذوق مخاطب می زند بلکه ادعاهایی که در آن مطرح می شود و تلنگر و توهینی که به مخاطب می شود نیز باعث رنجش خاطر بیننده می شود. این فیلم حتی واکنش منفی وزیر ارتباطات را هم به دنبال داشت. 
 
سلبریتی ها بازهم در فضایی که اولویت مردم اقتصاد و معیشت است با جنجال سازی های بی موقع خود باعث انحراف افکارعمومی می شوند و از این جهت نیز بازهم تاثیرات منفی خود را دراجتماع دارند. پدیده سلبریتی ها درکشورمان با حضور افسارگسیخته و بی ضابطه در شبکه های اجتماعی هر روز یک آسیب جدید اجتماعی ایجاد می کنند. 
 
انتهای پیام/
 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان