آخرین اخبار

14. تير 1398 - 23:08   |   کد مطلب: 35894
مشاور امنیت ملی امریکا خبر توقیف نفتکش ایرانی توسط بریتانیا را خبری عالی توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار رودآور به نقل از العالم؛ تحلیل:امریکا درحالی که دو ماه گذشته را با اندوه عملیاتی نشدن پروژه به صفر رساندن صادرات نفتی ایران سپری می کرد این اقدام بریتانیا را در واقع نوعی لبیک به دعوت خود قلمداد می کند و به همین خاطر آن را با عبارت "خبری عالی" از زبان مشاور امنیت ملیش به استقبال رفته است.

واقعیت ان است که در آستانه پایان دولت "ترزا می" جنگ برسر حصول کرسی نخست وزیری بریتانیا این اقتضا را دارد که مسائلی نظیر توقیف کشتی نفت کش ایرانی به عنوان نشانه ای از نزدیکی کاندیداها به ترامپ قلمداد شود و بخت پیروزی ایشان در انتخابات را مضاعف کند. بدیهی است درحالی که توقیف کشتی ایرانی در آبراه های بین المللی در پنجشنبه و در شرایطی که تنها ۴ روز به پایان ضرب الاجل ایران به اروپائیان مبنی برتعیین تکلیف در اتخاذ مسیری متفاوت با امریکا باقی نمانده بود، نمی توان تفسیر دیگری برای این اقدام بریتانیا جز ارسال پیام تبعیت از آمریکا برای آن قائل شد.
تاکید سرپرست وزارتخارجه اسپانیا مبنی بر اینکه این اقدام بریتانیا به درخواست امریکا صورت گرفته است، موید همین مساله است.
در مجامع رسانه ای و کارشناسی از این اقدام بریتانیا به عنوان "راهزنی دریایی" یاد می شود اما دور از ذهن نیست که این اقدام گونه ای "گروکشی" و با هدف ارعاب ایران در خصوص وعده هایی باشد که بناست در روز یکشنبه و پایان مهلت اروپاییان صورت پذیرد. این روزها اروپاییان ناباورانه افزایش ذخایر اورانیوم غنی سازی شده ایران را مشاهده می کنند.
اقداماتی از این دست در داخل ایران تنها موید این است که پروژه تحریم ها بعد از گذشت بیش از یک سال همچنان ناکامی خود را نشان می دهد و در عین حال و از دیدگاه مردمی صرفا بر میزان اتحاد ملی می افزاید.
انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان