آخرین اخبار

20. تير 1398 - 12:25   |   کد مطلب: 35916
امام جمعه تویسرکان با تأکید بر اینکه رواج بدحجابی به مراتب اثرش از اختلاس بالاتر است، گفت: جامعه ای که در آن حجاب نباشد، حیا و عفاف هم کم کم از بین می رود و در نهایت با نابودی بنیان و استحکام خانواده، جامعه هم رو به نابودی می گذارد.

به گزارش رودآور؛ «حجت الاسلام مرتضی موحدی» ظهر امروز،  پنجشنبه در همایش محافظان عفاف و در سالن فردوسی تویسرکان گفت: حجاب رابطه مستقیم با اسلام، قرآن و امام زمان(عج) دارد و ریشه بی حجابی در ارتباط با شیطان است.

وی با تأکید بر اینکه حجاب یکی از ضرورت های اسلام و برگرفته از آیات قرآنی است، اظهار کرد: آنچه که حیا . عفت را در درون انسان شکل می دهد، همان رعایت پوشش و حجاب ظاهری است و همین حجاب زمینه می شود تا انسان مورد آزار و اذیت هوسرانان قرار نگیرد.

امام جمعه تویسرکان افزود: زنانی که بیرون از خانه بدحجاب و یا بی حجاب خود را نمایان می سازند و مردانشان غیرتی در این باره از خود نشان نمی دهند، در روایات است که برای این مردان بناهایی در آتش جهنم ساخته می شود.

حجت الاسلام موحدی تصریح کرد: می گویند چرا به جای برخورد با بدحجابی جلوی اختلاس گران را نمی گیرید، ما می گوییم برخورد باید با هر منکری باشد از جمله با اختلاسگران و مفسدان اقتصادی اما همزمان هم تأکید داریم که بدحجابی در جامعه نفوذ پیدا نکند.

وی با تأکید بر اینکه رواج بدحجابی به مراتب اثرش از اختلاس بالاتر است، عنوان کرد: جامعه ای که در آن حجاب نباشد، حیا و عفاف هم کم کم از بین می رود و در نهایت با نابودی بنیان و استحکام خانواده، جامعه هم رو به نابودی می گذارد.

امام جمعه تویسرکان به آمار و ارقام منتشر شده از سوی خبرگزاری ها و رسانه های بین المللی درباره تجاوز به زنان در مهد دنیای غرب اشاره کرد و گفت: می گویند اگر چشم و دل سیر شوند خشونت ها و تجاوزها بر علیه زنان تمام می شود، در حالی که طبق آمار در همین کشور فرانسه به ظاهر متمدن امروز به طور متوسط هر سه روز یک زن توسط همسرش به قتل می رسد.

حجت الاسلام موحدی ادامه داد: حتی انسان های آزاده در دنیای غرب هم به این نتیجه رسیده اند که اگر استحکام خانواده و جامعه خود را می خواهند رعایت حریم زن و مرد باید حفظ شود، مسئله ای که در ژاپن در تعدادی از مدارس هم اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه اسلام از زن، ابزاری برای نمایان شدن در جامعه نمی خواهد، اظهار کرد: اسلام برای دختران و زنان جایگاه والایی قرار داده است و می خواهد بانوان مطلوب و مورد انتخاب قرار بگیرند نه اینکه هر لحظه چشمانی ناپاک نظاره گر آنان باشد.

امام جمعه تویسرکان عنوان کرد: این حجاب، حیا و عفاف تنها مختص به زنان نیست و مردان و غیرت آنان هم در این زمینه نقش بسزایی دارند، چرا که هیچ انسان عاقلی دوست ندارد همسرش در جامعه به هر شکل و ظاهری ناپسند جلوه گری کند.

حجت الاسلام موحدی ادامه داد: زن و مرد در بستر خانواده می توانند با محبت مهربانی بین یکدیگر فرزندانی اصلاح ترتبیت کنند، اما آیا بانوانی که به دنبال سگ بازی هستند می توانند شهید حججی ها را به دنیا آوردند و به جامعه تحویل دهند؟

*فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان: نهادینه شدن حجاب و عفاف در گرو استمرار برنامه های فرهنگی است

«سرهنگ مرتضی سیاهوشی» فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان هم در این همایش با بیان اینکه حجاب یکی از معروفات اسلام است و باید بیش از از در جامعه احیاء شود، گفت: تئوری پردازان غرب که به دنبال نابودی اسلام هستند، خوب می دانند که با کشیدن چادر از سر بانوان مسلمان که می توانند سلطه خود را بر کشورهای مسلمان بگسترانند.

وی اظهار کرد: مسئله کشف حجاب رضاخانی هم بر اساس نقشه های شوم دشمنان بود تا زمینه برای رواج بی حیایی و برهنگی در ایران شکل بگیرد.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان افزود: استعمارگران در ابتدا می دانستند که بانوان ایرانی تن به بی حجابی نمی دهند، به همنین دلیل از بانوان غیرایرانی می خواستند تا در انظار ظاهر شوند و بعد آرام آرام با مسئله کشف حجاب به یکباره جامعه را به سمت بی حیایی بکشانند.

سرهنگ سیاهوشی با بیان اینکه حفظ حجاب و عفاف دو سویه است باید از سوی مردان هم رعایت شود، تصریح کرد: کانون گرم خانواده با بدپوششی و رواج برهنگی در جامعه سست می شود.

وی با بیان اینکه دشمن از فضای مجازی برای ترویج بدپوششی استفاده حداکثری می کند، تأکید کرد: برنامه های مختص به اشاعه حجاب و عفاف در طول سال هم باید با قدرت ادامه داشته باشد و مختص به هفته حجاب  عفاف نشود، چرا که تنها با استمرار است که یک فرهنگ غنی در جامعه نهادینه می شود و با آن می توان در مقابل نقشه های دشمنان ایستادگی کرد.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان