آخرین اخبار

30. مرداد 1398 - 19:38   |   کد مطلب: 36271
نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر لزوم توجه به جوانان در مساجد گفت: مساجد با برنامه‌های فرهنگی آباد شوند.

به گزارش رودآور به نقل زاز خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی عصر امروز در گردهمایی استانى کارگزاران مساجد با حضور امامان جماعات، امنا، خادمان، فرماندهان بسیج و مسؤولان کانون‌های فرهنگی در «روز جهانی مسجد» اظهار کرد: یکی از فلسفه‌های برگزاری این جلسات ارزش‌گذاری نسبت به خدمات افراد در مساجد است.

وی با اشاره به اینکه امروز مساجد ما جایگاه خود را یافته‌اند و این مهم به خاطر تلاش‌های امام(ره) در ایجاد حکومت اسلامی است گفت: اگر در مسجدی ولایت علی ابن ابیطالب نباشد، آن مسجد، ضرار است بنابراین باید موضوع ولایت مورد توجه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه مسجد یک چهاردیواری نیست بلکه روح دارد و آن ولایت حق است گفت: مسجد محور حرکت‌های اسلامی بوده و جایگاه والایی دارد، ضمن اینکه آغاز و انتهای اسلام از مسجد است.

وی خطاب به جمع گفت:‌ مسجد تنها جای نماز خواندن نیست بلکه سنگر تقابل با دشمن است، امروز دشمن جوانان ما را در سنگرهای دیگر تخریب می‌کند و شبیخون فرهنگی راه انداخته است، جامعه ما در معرض از دست دادن ارزش‌هاست که باید مسجد در مقابل آن بایستد.

شعبانی ادامه داد: مسجدی که پیامبر گرامی اسلام بنا کرد تعالیم دینی را رواج داد، اگر نتوانیم این هدف را رقم بزنیم در جایی که دشمن تمام تلاش خود را برای نابودی اسلام برمی دارد باید پاسخگو باشیم.

وی افزود: باید جوانان در مسجد دیده شوند؛ البته باید احترام بزرگترها هم حفظ شود، گاهی جوان تندی‌هایی دارد اما باید بزرگترها صبور باشند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان‌ با اشاره به اینکه در روز عید غدیر جوانی 36 ساله به عنوان رهبر گروه انتخاب شد و این یعنی بها دادن به جوان گفت: باید کارآمدی جوانان در مسجد حفظ شود.

وی با بیان اینکه نباید تقابلی بین جوانان و اعضای هیات امنای مساجد باشد که البته متاسفانه گاهی تعداد کمی از مساجد با این موضوع مواجهند خاطرنشان کرد: متاسفانه گاهی مشغول خود می‌شویم در حالی که باید مشغول مقابله با دشمن شویم.

شعبانی با بیان اینکه بزرگترها حوصله کرده و جوانی جوانان و شلوغ‌کاری کودکان را تحمل کنند افزود: بنده به صورت مستقیم در امور مساجد دخالت ندارم اما سازمان امور مساجد و اداره اوقاف در این زمینه نقش دارد، اتفاقاتی در حال وقوع است که قوانینی مصوب شود تا شاهد تقابل هیات امنا و جوانان نباشیم ضمن اینکه شعائر دینی پیاده و مسجد زمان پیامبر(ص) احیا شود.

وی با اشاره به اینکه سالها افرادی زحمات زیادی برای آبادانی مسجد کشیده‌اند و باید در حفظ آن تلاش کرد گفت:
همه ما موظف هستیم این بیت‌الله را آباد کنیم و آبادانی هم به مسائل فرهنگی مساجد است.

انتهای پبام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان