آخرین اخبار

31. مرداد 1398 - 11:07   |   کد مطلب: 36282
در حالی که شب گذشته برنامه‌های شب فیروزه‌ای به طور مستقیم از گنجنامه همدان پخش می‌شد تله کابین دهکده توریستی گنجنامه با نقص فنی مواجه شد.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان، شامگاه چهارشنبه  برنامه تلویزیونی شب فیروزه‌ای از محل دهکده تفریحی گنجنامه همدان به صورت مستقیم بر روی آنتن شبکه همدان و شبکه پنج رفت اما همزمان با پخش این برنامه تله‌کابین دهکده توریستی گنجنامه دچار نقص فنی شد.

بیشتر بخوانید

تله‌کابین گنجنامه صحن شورای شهر همدان را به چالش کشید

پاس‌کاری مسئولان روی «بام آبیدر»/ تغییر 5 شهردار و بلاتکلیفی پروژه‌ نیمه‌تمام 15 ساله تله‌کابین در سنندج

ارومیه| اسکلتی بی‌جان در قامت طولانی‌ترین تله‌کابین خاورمیانه

اخباری که شب گذشته در فضای مجازی منتشر شد از گرفتار شدن 300 نفر از گردشگران در ارتفاعات الوند خبر می‌داد اما به گفته مدیر روابط عمومی دهکده توریستی گنجنامه تعداد گردشگرانی گرفتار شده 156 نفر بوده‌اند.

بهار سرایوند در گفت‌وگو با تسنیم با بیان این که گرفتار شدن 300 نفر از گردشگران در بین زمین و آسمان صحت ندارد اظهار داشت: موتور برق تله کابین سوخته بود و همین مسئله سبب شد تا سرعت حرکت دستگاه کم شود.

وی افزود: این نقص فنی در ساعت 20:20 شب گذشته رخ داد و 156 نفر از مسافران که در ایستگاه پایانی تله کابین مانده بودند برای بازگشت با مشکل روبه‌رو شدند.

سرایوند با بیان اینکه سرعت تله کابین برای انتقال مسافران کم بود، اما متوقف نشده بود‌در نتیجه مسافری هم در زمین و آسمان گرفتار نبود، عنوان کرد: این تله کابین با 350 قرقره کار می‌کند و گاهی مشکلات فنی سبب کند شدن کار قرقره‌ها می‌شود.

وی با اشاره به این که همه گردشگرانی که در ایستگاه پایانی بودند به ایستگاه ابتدایی منتقل شدند، گفت: اگر چه دستگاه به کندی کار می‌کرد اما برخی از گردشگران با تله کابین به ایستگاه ابتدایی منتقل شدند و برخی دیگر به وسیله خودروهای آفرود هلال احمر.

مدیر روابط عمومی دهکده توریستی گنجنامه با اشاره به این که مسئولان فنی تله کابین در حال رفع این مشکل هستند، تصریح کرد: احتمال بروز مشکلات فنی برای تله کابین‌ها در تمام مناطق گردشگری دنیا وجود دارد و به همین دلیل  به نیروهای متخصص و دستگا‌های پیشرفته مجهزند.

به گزارش تسنیم، تله کابین گنج نامه با طول خط رفت و برگشت 3 هزار و 400 متر، حداقل هزار و 900 و حداکثر 2 هزار 800 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. فرآیند ساخت این دستگاه در سال 1380 توسط مهندسان آلمانی شروع شد و عملا در سال 1387 به بهره برداری رسید.

مبدا تله کابین، گنج نامه و مقصد آن دشت میشان است و زمان رفت و برگشت این تله کابین از ایستگاه مبدا تا مقصد وابسته به شرایط جوی بین 7 تا 15 دقیقه به طول می انجامد.

 انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان