آخرین اخبار

2. شهريور 1398 - 15:37   |   کد مطلب: 36303
دو سال از دیدار روحانی با علمای قم می گذرد اما اولین شخص دولت یعنی رئیس جمهور هنوز در این دولت به دیدار مراجع نشتافته است.

به گزارش رودآور به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سفرهای استانی از جمله طرح های دولت قبل بود که در دولت روحانی ادامه یافت و البته از شدت آن در دولت دوم روحانی کاسته شد. یکی از سفرهایی که فارغ از سفرهای استانی برای دولت و فضای سیاسی کشور مهم بود، سفر رئیس جمهور به قم و دیدار با مراجع و علمای عظام قم است. 

وقتی به تقویم نگاه می اندازیم آخرین باری که رئیس جمهور در قم حضور یافته و با مراجع و علمای این شهر مذهبی دیدار داشته است، به خردادماه سال 1396 یعنی قبل از انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم باز می گردد.
 
حالا دو سال از دیدار روحانی با علمای قم می گذرد اما اولین شخص دولت یعنی رئیس جمهور هنوز در این دولت به دیدار مراجع نشتافته است. این درحالی است که در این دو سال برخی از مقامات دولتی از جمله «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان و همچنین «محمد باقر نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه سفری به قم داشته اند.
 
حالا 827 روز از آغاز دومین دور از ریاست جمهوری حسن روحانی می گذرد و رئیس دولت دوازدهم حتی برای دیدرا با مراجع و علمای قم نیز به این شهر مذهبی سفر نکرده است. از سوی دیگر نیز از آمار سفرهای استانی رئیس جمهور به شدت کاسته شده و به نظر می رسد حسن روحانی در دور دوم ریاست جمهوری خود، تکیه بر صندلی پاستور را بهتر از حضور در شهرها و استان های سراسر کشور می داند.
 
در سفر ظریف به قم، آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی با بیان توصیه‌هایی پنج‌گانه به وزیر خارجه گفت: آنچه در سیاست خارجی باید توجه شود، سه اصل عزت، حکمت و مصلحت است که مورد تاکید رهبری هم قرار دارد و در این مسیر گام برداشته می‌شود.
 
آیت‌الله صافی‌گلپایگانی نیز با اشاره به وضعیت نابسامان اقتصادی، خطاب به ظریف بیان داشت: «وضعیت کنونی اقتصاد، بسیار ناراحت‌کننده است. مردم شریف و نجیب ما امروز با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند که به‌نظر ما می‌توان با سیاست‌های خوب و مفید و روابط سازنده، این مشکلات را رفع کرد. وظیفه مسئولان در این‌‌ مورد بسیار سنگین است و امیدوارم که شما بتوانید در این عرصه هم موفق باشید.»
 
در این سفرها برخی از علما و مراجع از وضعیت بد اقتصادی و معیشتی مردم به دولت انتقاد کرده و از دولتمردان خواسته‌اند که اهتمام بیشتری برای رفع مشکلات مردم بخصوص در حوزه اقتصادی به خرج دهند.
البته روحانی در اسفندماه سال گذشته طی سفری به کشور عراق به شهر نجف رفت و با علما و مراجع این شهر دیداری داشته است. روحانی در این سفر خارجی با آیت الله العظمی سیستانی در نجف اشرف دیدار داشته است.
 
همچنین، رئیس‌جمهور  با آیت‌الله العظمی بشیر نجفی، آیت‌الله محمدسعید حکیم و آیت‌الله العظمی محمداسحاق فیاض، از مراجع عظام تقلید در نجف اشرف دیدار کرد. 
 
انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان