آخرین اخبار

16. شهريور 1398 - 11:13   |   کد مطلب: 36426
دبیر قرارگاه شهیداحمدی‌روشن در خصوص برگزاری مراسم عروسی در واحدهای تعطیل شرکت شهرک‌های صنعتی و رد آن توسط مسوولان گفت: اسناد این اتفاق، 11 شهریورماه تقدیم استاندار شد و اگر معاون اقتصادی ایشان تمایل داشته باشد می‌توانیم اسناد را در رسانه‌ها منتشر کنیم.

به گزارش رودآور، جواد عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: قرارگاه دانشجویی شهید احمدی روشن در راستای مطالبه‌گری تخصصی خود، سازوکاری را که دنبال می‌کند که در آن مسائل استان از قبیل مباحث اقتصادی، کشاورزی، صنعتی، معادن، شرکت‌های دانش‌بنیان، عدالت شهری، زمین‌خواری، ابربدهکاران بانکی و.. را برای رفع مشکل استخراج می‌کند.

وی گفت: قرارگاه با برگزاری کارگروه‌هایی متشکل از افراد کارشناس، بررسی‌های تخصصی و راهبردی را برتی شناخت مشکلات و ارائه راه حل در دستور کار قرار داده و تاکنون کارهایی هم دنبال کرده که مثمر ثمر بوده است.

دبیر قرارگاه شهیداحمدی‌روشن با اشاره به اظهارات اخیر معاون اقتصادی استاندار افزود: اولا زیبنده معاون استاندار نیست که فرقی بین تشکل و فرد قائل نباشد، انتظار می‌رود ایشان تشکل‌های دانشجویی را بشناسد و با فضای مطالبه‌گری از سوی هر قشری بالاخص دانشجویی آشنا باشد.

وی ادامه داد: البته متأسفانه با صحبت‌هایی که از طرف ایشان صورت پذیرفت، متاسفانه آشکار است که این شناخت وجود ندارد.

عباسی گفت: ما در بحث نرخ بیکاری و اشتغال و وضعیت واحدهای تولیدی استان قبل از اینکه مطالبات به فضای عمومی کشیده شود درخواست جلسه با ایشان و مدیرکل کار استان داشتیم که نه تنها با درب بسته مواجه شدیم بلکه با برخوردی که در شأن دانشجویان و جریان مطالبه‌گری نبود، رو به رو شدیم.

وی ادامه داد: باید این نکته را یادآور شویم که ماهیت مطالبه‌گری یک مسئله‌ عمومی است اما گویا در استان همدان مردم نامحرمند و نباید به هیچ مسئله‌ای ورود کنند و مطالبه‌ای داشته باشند.

دبیر قرارگاه شهیداحمدی‌روشن با تأکید بر اینکه باید دیوارهای جداکننده مردم و مسوولان در استان شکسته شود تأکید کرد: مسوولان نباید خودشان را جدای از مردم بدانند.

وی گفت: باتوجه به اینکه نکاتی در مورد برگزاری مراسم عروسی در شهرک‌های صنعتی در تریبون نماز جمعه مطرح شده است ابتدا باید بگویم علت طرح این موضوع آن است که شهرک‌های صنعتی با رسالت اصلی خود فاصله گرفته‌اند و وضعیت تولید در صنعت استان مطلوب نیست.

عباسی ادامه داد: بیان این مسئله در تریبون نماز جمعه با واکنش استاندار مواجه شد با این وجود پس ازآن نیز همچنان مراسم عروسی در شهرک صنعتی تا ابتدای ماه محرم برپا بود.

وی با بیان اینکه این اتفاق نشان از آن دارد که مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی حتی پس از واکنش استاندار نظارتی دقیقی نداشته است گفت: اسناد برگزاری مراسم عروسی در شهرک صنعتی در تاریخ 11 شهریورماه تقدیم استاندار شد و اگر معاون اقتصادی ایشان تمایل داشته باشند می‌توانیم اسناد را در رسانه‌های عمومی منتشر کنیم.

دبیر قرارگاه شهیداحمدی‌روشن گفت: در خصوص واحدهای تولیدی هم که اسامی آنها را از معاون اقتصادی خواسته‌ایم، به دنبال شناخت اشخاص نیستیم  بلکه هدف شفافیت و حل مسائل است.

وی افزود: مسوولان در این خصوص به ما توضیحاتی کلی داده‌اند که آن هم به صورت شفاهی بود؛ در جریان این گفت‌وگو مطرح شد لیست نزدیک به یکصد واحدی که تحت تملک بانک‌ها قرار گرفته و از روند تولید خارج شده، موجود است و به همین میزان بسنده شد!.

عباسی گفت: معاون اقتصادی استاندار اخیراً اعلام کرده باید جاده دوطرفه در فضای گفتمانی وجود داشته باشد و مشخص شود، مسائلی که از طرف تشکل‌ها مطرح شده، با نگاه تخصصی بوده یا خیر، که در پاسخ می‌گوییم در راستای شفاف‌سازی مطالب، جلسه‌ای را ترتیب دهند تا تشکل‌ها با ایشان وارد بحث و ارائه راهکار شوند.

وی افزود: البته ایشان درخواست‌های قبلی از طرف تشکل‌ها را قبول نکرده و از این موضوع سرباز زدند، در هر حال امیدواریم بستر فضای گفتمانی در استان ایجاد شود.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان