آخرین اخبار

16. شهريور 1398 - 14:14   |   کد مطلب: 36431
سی‌ان‌ان اعلام کرد کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقاتی را با هدف استیضاح رئیس‌جمهور این کشور به جریان خواهد انداخت.

به گزارش رودآور؛ باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سی ان ان نوشت، بنابر اعلام چند منبع آگاه، کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا این هفته آماده می‌شود تا روند تحقیقاتی را با هدف پیگیری استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور به جریان بیندازد.

به نوشته سی ان ان، کمیته امور قضایی مجلس نمایندگان آمریکا هفته آینده قطعنامه‌ای را به رای خواهد گذاشت که مسیر تحقیقی را در جهت اقدام برای استیضاح رئیس جمهور هموار می‌کند.

رای گیری در این خصوص قرار است روز چهارشنبه صورت گیرد و در صورت تصویب این قطعنامه زمینه لازم برای بررسی و برگزاری جلسه استماع در خصوص استیضاح رئیس جمهور آمریکا فراهم می‌شود. انتظار می‌رود مجلس نمایندگان آمریکا روند مشابه سال ۱۹۷۴ از سوی کمیته امور قضایی مجلس نمایندگان در خصوص استیضاح ریچارد نیکسون، رئیس جمهور وقت این کشور را دنبال کند.

منابع آگاه به سی ان ان اعلام کردند انتظار می‌رود قطعنامه مذکور به جرالد نادلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا اختیار برگزاری جلسات استماع چه در سطح تمام اعضای این کمیته و چه در سطح کمیته‌های فرعی آن را بدهد. منابع مطلع اعلام کردند این قطعنامه همچنین چگونگی بررسی اطلاعات محرمانه هیئت منصفه را در جلسات غیرعلنی مشخص خواهد کرد. قطعنامه مذکور می‌گوید که وکلای رئیس جمهور می‌توانند به صورت مکتوب به کمیته قضایی مجلس نمایندگان پاسخ دهند.

این خبر در حالی منتشر شد که دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا در حال بسط تحقیقات مربوط به استیضاح ترامپ به طیف وسیعی از موضوعات از جمله نقض برخی بند‌های قانون اساسی و نیز موضوع رسوایی اخلاقی او هستند.

پیشتر رسانه‌های داخلی گزارش دادند، دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارند تحقیقاتی را در خصوص نقش دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور در پرداخت حق السکوت به دو زنی که با او روابط خارج از چارچوب داشتند، صورت دهند. روزنامه واشنگتن پست گزارش داد کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا در نظر دارد تا از استفانی کلیفورد، با نام مستعار استورمی دنیلز و کارن مک دوگال، مدل مجلات غیراخلاقی، درخواست کند در جلسات استماع و بررسی در این خصوص حضور یابند.

از زمان انتشار گزارش نهایی رابرت مولر، بحث استیضاح رئیس جمهور آمریکا به طور جدی در میان قانونگذاران این کشور مطرح شده است. تحقیقات مولر که به مدت دو سال بر ریاست جمهوری ترامپ سایه افکنده بود، در ماه مارس امسال و پس از ارائه یک گزارش ۴۴۸ صفحه‌ای پایان یافت. رابرت مولر در این گزارش ۱۰ مورد احتمالی از کارشکنی‌های ترامپ در اجرای عدالت را فهرست بندی کرده بود.

تا امروز بیش از ۱۳۰ نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا خواستار آغاز روند استیضاح رئیس جمهور این کشور شده‌اند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان