آخرین اخبار

22. شهريور 1398 - 13:50   |   کد مطلب: 36498
پایگاه خبری العهد در مطلبی با اشاره به ایستادگی ایران در مقابل سلطه‌طلبی آمریکا، نقش کشورمان را نقطه قوت محور مقاومت در منطقه توصیف کرد.

 به گزارش رودآور به نقل از خبرنگاران جوان، پایگاه خبری العهد در مطلبی نوشت: حمایت پایان‌ناپذیر ایران از آرمان فلسطین در همه زمینه‌ها و سپس ورود به جبهه رویارویی با داعش از عواملی به شمار می‌رود که ایران را به یک قدرت منطقه‌ای بسیار موثر در حوزه سیاسی و امنیتی تبدیل کرده است. در سطح منطقه‌ای نادیده گرفتن نقش ایران و تاثیر آن در صحنه سیاست منطقه دیگر ممکن نیست.

در این مطلب آمده است: نقش موثر جمهوری اسلامی در سطح منطقه‌ای نتیجه مواضع اصولی آن است که بر پایه مقابله با سلطه‌طلبی آمریکا و حمایت از جنبش‌های مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی استوار است.

ایران از ابتدای انقلاب روابط خوبی با گروه‌های فلسطینی برقرار کرد. جمهوری اسلامی از زمان تاسیس جنبش جهاد اسلامی و حماس، از این دو جنبش حمایت کرد و به حمایت از مقاومت فلسطین با همه رویکرد‌ها ادامه داد.

العهد افزود: ایران رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد و حذف آن را از نقشه جهان خواستار است. بر این اساس می‌توان گفت وزنه منطقه‌ای ایران، نقطه قوت آرمان فلسطین و جنبش‌های مقاومت است. حمایت ایران رکن اصلی برای همه مستضعفان وکشور‌هایی به شمار می‌رود که واشنگتن به دنبال سوء استفاده از آنهاست.

ایران حامی اصلی ملت‌های منطقه در مقابله با تروریسم و سیاست‌های سلطه‌طلبانه آمریکا به شمار می‌رود و از زمانی که آمریکا عراق را اشغال کرد تا زمان قدرت گرفتن گروه تروریستی داعش، ایران تلاش کرد مانع از یکه تازی آمریکا در عراق، توسعه نفوذ آن و اشغال عراق از سوی آمریکا به بهانه مبارزه با داعش باشد.

اما در سوریه، ایران حامی اصلی حکومت سوریه بود که جنگی بزرگ علیه آن با ابزار تروریسم و هدایت آمریکا و برخی کشور‌های عربی آغاز شده بود. از ابتدای این جنگ، ایران خطر طرح آمریکایی را درک کرد؛ طرحی که برای محاصره سوریه و شکستن محور مقاومت تلاش می‌کرد و همین مسئله جمهوری اسلامی ایران را به رهبری امام سید علی خامنه‌ای (رهبر معظم انقلاب) بر آن داشت که همه توان خود را برای حمایت از حکومت سوریه به کار گیرد. ایران از پیامد‌های ژئوپلتیک تغییر نظام در سوریه شدیدا احساس نگرانی کرد؛ زیرا سوریه نوک پیکان محور مقاومت در رویارویی با اسرائیل و طرح آمریکا برای تقسیم خاورمیانه به شمار می‌رود و تهران همه ابزار سیاسی، اقتصادی و نظامی را برای حمایت از نظام سوریه به کار بست.

در انتهای این مطلب آمده است: در پایان باید گفت نقش ایران در خصوص سوریه و عراق بسیار مهم بود و در کنار متحدان خود از جمله حزب‌الله و بسیج مردمی نقشی موثر در مبارزه با همه گروه‌های تروریستی ایفا کرد و علاوه بر این با وجود تحریم‌های اعمال شده آمریکا، فلسطین و مقاومت را رها نکرد. ایران همواره در کنار جنبش‌ها و گروه‌های مقاومت ایستاده است که از فلسطین در رویارویی با دشمن صهیونیستی دفاع و برای پیروزی ملت‌های مستضعف تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان