آخرین اخبار

26. شهريور 1398 - 19:11   |   کد مطلب: 36538
در مراسم تجلیل از فعالان ستاد مردمی مراسمات حسینی عنوان شد
اجتماع عزاداران حسینی در تویسرکان مصداق بارزی از تجمیع قلوب شیعیان+تصاویر
امام جمعه تویسرکان گفت: برگزاری اجتماع عزاداران حسینی در این شهرستان مصداق بارزی از تجمیع قلوب شیعیان در سایه پرچم سیدالشهداء(ع) بود.

به گزارش خبرنگار رودآور، «حجت الاسلام مرتضی موحدی» عصر امروز در مراسم تجلیل از جمعی از فعالان ستاد مردمی مراسمات حسینی در تویسرکان، با تقدیر از بانیان برگزارکننده اجتماع عظیم عزاداران حسینی در این شهرستان در روز دوم محرم سال جاری، گفت: این برنامه در حد کمال خود برگزار شد و البته هر برنامه ای نقاط قوت و ضعفی هم در مرحله اجرا دارد.

وی اظهار کرد: چنین برنامه های منسجمی که نشان از وحدت مردمی در راستای برپایی عزاداری برای سیدالشهداء دارد به زیبایی معنای یکپارچگی مردمی زیر لوای پرچم حسینی را نمایان می سازد.

امام جمعه تویسرکان با بیان اینکه شاید کمتر کسی تصور می کرد اجتماع عزاداران حسینی در این شهرستان چنین آبرومند برگزار شود، افزود: این اجتماع نشان داد که حتی می شود در دهه اول محرم سال آینده هر روز برگزار شود.

حجت الاسلام موحدی از فعالان این ستاد خواست تا برنامه مورد نظر آسیب شناسی هم شود و با در نظر گرفتن نقاظ ضعف و تلاش برای رفع آن در سال آینده، شاهد اجتماع بزرگتری باشیم.

وی عنوان کرد: چنین اجتماعی هایی نزدیک تر شدن قلوب همگان به یکدیگر را به شکلی عیان نمایش می دهد و مصداق بارزی از تجمیع قلوب شیعیان است.

اجتماع عزاداران حسینی راهی برای انتقال پیام سیدالشهداء(ع) به همگان

«حجت الاسلام سجاد امیری» مدیر حوزه علمیه تویسرکان هم گفت: اجتماع بزرگ عزاداران حسینی به دلیل آنکه مقصد آن به امامزاده اسماعیل(ع) یعنی یکی از بقاع متبرکه ختم شد در نوع خود بی نظیر بود.

وی اظهار کرد: به طور قطع حوزه علمیه به عنوان جزئی از همین مردم برای سال آینده برنامه های متعددی در نظر دارد که از هم اینک برای آن طرح ریزی هایی انجام می دهد تا محتوای پیام عاشورای حسینی(ع) به صورت مکتوب هم به دست عزاداران برسد.

مردم تشنه وحدت در سایه مکتب حسینی هستند

«مهدی محمدظاهری» رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان هم بزرگترین حسن اجتماع عزاداران حسینی را مردمی بودن آن عنوان کرد و گفت: اگر آن روز به چهره های افراد حضور یافته دقت می کردیم می دیدیم که از همه اقشار مردم در این اجتماع حضور داشتند و این نشان دهنده وحدت عمیق بین آنان است.

وی تأکید کرد: حضور باشکوه مردمی در این مراسم نشان داد که مردم تشنه وحدت در سایه مکتب حسینی هستند چرا که آنان تنها رمز یکپارچگی خود را در نزدیک تر شدن دل هایشان به یکدیگر می دانند.

اجتماع عزاداران حسینی نشان داد که می توانیم زیر یک پرچم وحدت داشته باشیم

«محسن عبدالملکی» عضو ستاد مردمی مراسمات حسینی در تویسرکان هم گفت: نوحه خوانی چندین مداح در کنار هم و آن حضور همگان، نمایش عظیم مردمی بود که به همه ما درس همبستگی داد.

وی تصریح کرد: شاید عده ای از همان ابتدا عده ای می گفتند که برپایی چنین اجتماع عظیمی نشدنی است، اما خود مردم اساس کار را در دست گرفتند و شد آنچه می خواست شود و مردم طعم یک اجتماع عظیم را با مرکزیت روحانیت تجربه کردند.

به گزارش رودآور، در این نشست از جمعی از فعالان ستاد مردمی مراسمات حسینی تویسرکان تجلیل به عمل آمد، البته شنیده شد که مسئولان هیئت های دیگر از مناطق مختلف هم برای این مراسم دعوت شده بودند که به دلیل عدم حضور در شهرستان، فرصت تقدیر از آنان مهیا نشد.

و اما مجموعه خبری رودآور بر خود فرض می داند تا از این حرکت خودجوش و تحسین برانگیز امام جمعه و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان که در حمایت از مجریان مراسم اجتماع عزاداران حسینی انجام دادند، قدردانی کند.

این حرکت امام جمعه و اداره اوقاف تویسرکان نشان از پیوند بین مسئولان انقلابی و مردم شهرمان دارد، مسئولانی که پای کار آمدند تا با حمایت معنوی هم که شده به آنانی که در مکتب حسینی گام بر می دارند، خدا قوت بگویند.

ما هم به این مسئولان انقلابی خدا قوت می گوییم.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان