آخرین اخبار

4. مهر 1398 - 7:33   |   کد مطلب: 36632
مدیرکل منابع طبیعی استان همدان با اعلام اجرای آغاز طرح جنگل کاری در تویسرکان به یاد شهدا، گفت: اینکه هنوز پس از سال ها این یاد و نام شهد پابرجاست، به طور قطع نشان دهنده روحیه ایثارگری در جامعه ماست که هیچ گاه از بین نمی رود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ هفته دفاع مقدس، یادآور رشادت ها، جوانمردی ها، ایثار و از خودگذشتگی های جوانان غیور این سرزمین است، جوانانی که حتی در سخت ترین شرایط پای آرمان های اسلامی و انقلابی خود ایستادند و جانشان را که مهمترین سرمایه زندگیشان بود تقدیم نظام کردند.

بی تردید یاد و نام شهدایی که ایجاد، تثبیت و استمرار انقلاب را با خون پاکشان خلق کردند، باید برای نسل های آتی به هر طریقی عنوان شود، یکی نام معابر را به نام شهدا مزین می کند، دیگری یادواره شهدا برگزار می کند تا از ایثارگران دوران دفاع مقدش از رشادت های همرمزمان خود بگویند.

گویا همه می دانند که اگر نام ایده، کار و برنامه یشان با نام شهدا گره بخورد، موقیت در آن دو چندان می شود.

در هفته دفاع مقدس سال 98 شاهد هستیم که طرح جنگل کاری در شهرستان تویسرکان به مرحله اجرا رسیده است.

آغاز طرح جنگل کاری در تویسرکان به یاد شهدا

در این باره «اسفندیار خزایی» مدیرکل منابع طبیعی استان همدان به خبرنگار ما گفت:  بی شک جنگل کاری را باید از ارزشمندترین اقداماتی دانست که برای نسل آینده باقی می ماند.

وی اظهار کرد: بارها و بارها برای گرامیداشت شهدا، به یاد آنان درخت ها کاشته ایم و امروز در هفته دفاع مقدس و به همین مناسب با هدف بزرگداشت آن جوانمردی ها، پروژه عظیم جنگل کاری در تویسرکان را با کاشت گونه هایی از درختان که با طبیعت و باقی مانده زاگرس در این شهرستان همگام است، آغاز کردیم.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان افزود: اینکه هنوز پس از سال ها این یاد و نام شهد پابرجاست، به طور قطع نشان دهنده روحیه ایثارگری در جامعه ماست که هیچ گاه از بین نمی رود.

در دست اجرا بودن پروژه هزارهکتاری جنگل کاری در همدان

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان در ادامه از آغاز فاز اجرایی جنگل کاری 106 هکتار در شهر سرکان هم خبر داد و افزود: این میزان هکتار در منابع طبیعی سرکان جزء  پروژه هزار هکتاری استان همدان است که استاندار دستور آن را صادر کرده بود و از نظر  اکوسیستمی سازگار با گونه های منطقه بوده و نیازمند منابع آبی نیست.

خزایی افزایش رطوبت زمین به منظور تثبیت خاک و پالایش آب و هوا را از اهداف پروژه جنگل کاری برشمرد و تصریح کرد: به نظر با استقبالی که شده، بیش از هزار هکتار جنگل کاری اجرا می شود.

وی همچنین با اعلام اینکه برای پروژه های آبخیزداری در حدود ۳۱ میلیارد تومان از محل اعتبارات این بخش در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: در حال حاضر بالغ بر پنج میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی در شهرستان تویسرکان هزینه شده است.

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان