آخرین اخبار

13. مهر 1398 - 18:22   |   کد مطلب: 36693
شفاف سازی اموال و دارای از جمله مواردی است که دولتمردان شعار آن را همواره داده اند اما حالا در حوزه عمل باید ببینم که در فرصت باقی مانده دولتمردان در خصوص ثبت و شفاف سازی اموال و دارایی خودشان چگونه عمل می کنند.

به گزارش رودآور به نقل از راه دانا؛ سامانه ثبت اموال و دارایی مقامات، مسؤولان و کارگزاران کشور رونمایی شد و مسؤولان به مدت یک ماه فرصت دارند اموال خود را ثبت کنند. 

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه‌قضائیه روز سه‌شنبه ۲۱ خرداد سال جاری از تصویب، ابلاغ و اجرایی شدن «آیین‌نامه قانون رسیدگی به دارایی مقامات، مسؤولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران» از سوی رئیس قوه قضائیه خبر داد.
 
پس از تلاش و کار کارشناسی قوه قضائیه، مراسم رونمایی از سامانه «ثبت دارایی مقامات، مسؤولان و کارگزاران» به آدرس https://residegi.adliran.ir با حضور شهریاری رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه روز یکشنبه ۳۱ شهریور برگزار شد.
 
حدود ۲۵۰ هزار نفر شامل این قانون می‌شوند تا اموال خود را لیست و اعلام کنند.
 
گفته می شود که اگر مسؤولان اعلام نکنند یا اطلاعات ناقص باشد و کتمان کنند مشمول مجازات تعزیری درجه 6 می‌شوند که محرومیت از حقوق اجتماعی است. از دیگر اطلاعات درباره این سامانه باید گفت که هیچ کس جز رئیس قوه قضائیه دسترسی به اطلاعات نخواهد داشت و این ثبت شامل دارایی خارج از کشور مسؤولان هم می شود.
 
اما سئوال اینجاست که چند درصد ازمسئولان خصوصا دولتی برای ثبت اموال و داریی خود به این سامانه رجوع کرده اند. 
 
وزیر نیرو: حتما اطلاعات مربوط به دارایی‌هایم را اعلام خواهم کرد
 
وزیر نیرو با اشاره به راه‌اندازی سامانه ثبت اموال و دارایی مدیران و مسؤولان گفت: تاکنون این کار را نکرده‌ و منتظر ابلاغ دستورالعمل‌های آن هستم ولی حتما این کار را خواهم کرد.
 
رضا اردکانیان وزیر نیرو با اشاره به راه‌اندازی سامانه ثبت اموال و دارایی مدیران و مسئولان، برای ثبت نام در سامانه یاد شده اعلام آمادگی کرد.
 
وزیر نیرو درباره ثبت نامش در سامانه اعلام اموال و دارایی‌های مسئولان گفت: تاکنون این کار را نکرده‌ام ولی منتظرم تا دستورالعمل‌های لازم این کار ابلاغ شود.
 
زنگنه: سال‌هاست لیست اموالم را برای رئیس قوه قضائیه فرستاده‌ام
 
وزیر نفت با اشاره به راه‌اندازی سامانه ثبت اموال و دارایی مدیران و مسؤولان، گفت: سال‌هاست لیست اموالم را برای رئیس قوه قضائیه فرستاده‌ام.
 
واکنش همتی به راه‌اندازی سامانه ثبت اموال مسئولان
 
عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی، با اشاره به راه‌اندازی سامانه ثبت اموال و دارایی مدیران و مسئولان، برای ثبت نام در سامانه یاد شده اظهار داشت: برای ثبت‌ اموالم هنوز فرصت نکرده‌ام.
 
حاجی‌میرزایی: در حال تکمیل فرم ارائه لیست اموال مسؤولان هستم
 
محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در گفتگو با فارس با اشاره به راه‌اندازی سامانه ثبت اموال و دارایی مدیران و مسئولان، برای ثبت نام در سامانه یاد شده اظهار داشت: فرم آن را گرفته‌ام و دارم تکمیل می‌کنم.
 
آذری‌جهرمی: چیزی به ما اعلام نکرده‌اند
 
محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره راه‌اندازی سامانه ثبت اموال و دارایی مدیران و مسئولان، برای ثبت نام در سامانه یاد شده اظهار داشت:  هنوز چیزی به ما اعلام نکرده‌اند.
 
موضوع شفاف سازی اموال و دارای از جمله مواردی است که دولتمردان شعار آن را همواره داده اند اما حالا در حوزه عمل باید ببینم که در فرصت باقی مانده دولتمردان در خصوص ثبت و شفاف سازی اموال و دارایی خودشان چگونه عمل می کنند.
 
انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان