آخرین اخبار

13. مهر 1398 - 23:31   |   کد مطلب: 36698
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: تاکنون ۳۵ هزار نفر از مردم همدان برای حضور در مراسم اربعین حسینی در سامانه «سماح» ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش رودآور به نقل از مهر، مصطفی آزادبخت بعدازظهر شنبه در جلسه ستاد اربعین استان همدان با تاکید بر استقرار موکب‌ها در مکان‌های مناسب و به دور از خطر عنوان کرد: تاکنون ۳۵ هزار نفر از مردم همدان برای حضور در مراسم اربعین حسینی در سامانه «سماح» ثبت نام کرده‌اند.

وی عنوان کرد: میزبانی از زائران اربعین حسینی به ویژه در مسیر برگشت از ۲۳ مهرماه آغاز شده و اولین گروه از زائران ۲۴ مهرماه برای بازگشت به شهرهای خود وارد همدان می‌شوند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان اظهار داشت: تاکنون ۱۵۵ هزار نفر از خراسان رضوی، ۷۰ هزار نفر از مازنداران، ۱۲ هزار نفر از خراسان شمالی، ۲۵ هزار نفر از گلستان و ۷۰ هزار نفر از استان قم در سامانه «سماح» ثبت نام کرده‌اند که پس از مراسم اربعین برای بازگشت به شهرهایشان به استان همدان می‌آیند.

برخی سازمان‌ها در ارائه خدمات کم‌کاری دارند

آزادبخت با تاکید بر اینکه دبیرخانه ستاد اربعین باید یک نفر را برای گزارش‌دهی و مستندسازی اقدامات تعیین کند، گفت: برخی سازمان‌ها در ارائه خدمات کم‌کاری دارند.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه نقش ویژه‌ای در اطلاع‌رسانی دارند خواستار انعکاس به موقع خدمات استان همدان در ایام اربعین شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان نیز با اشاره به اقدامات کمیته بهداشت و درمان اظهار داشت:‌ تیم بهداشت و درمان استان همدان در شهر مریانج مستقر می‌شود.

حبیب معصومی با بیان اینکه در شهر مریانج یک درمانگاه و ۲ داروخانه شبانه‌روزی فعالیت خواهد داشت، گفت:‌ درمانگاه شهر جورقان نیز تا ساعت ۲۳ فعال است و علاوه بر آن آمبولانس نیز در این دو شهر مستقر خواهد بود.

وی با اشاره به استقرار بیمارستان صحرایی بسیج جامعه پزشکی استان همدان در میدان فرودگاه افزود: در ورودی شهر بهار نیز آمبولانس مستقر می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان با بیان اینکه بیمارستان بعثت، سینا، ارتش و آتیه در این ایام آماده‌باش هستند، گفت: ساعت ورود و خروج قطار همدان دریافت شده و طبق آن نیروهای امدادی در ایستگاه مستقر می‌شود.

معصومی به اعزام نیروهای بهداشت و درمان به مرزها اشاره کرد و گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت باید ۶ آمبولانس با ۱۲ نفر نیرو از استان  به مرز اعزام شود.

۴ موکب با نظارت اوقاف و امور خیریه آماده پذیرایی از زوار اباعبدالله(ع) استمدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز گفت: همزمان با ایام اربعین حسینی ۴ موکب با نظارت اوقاف و امور خیریه آماده پذیرایی از زوار اباعبدالله(ع) است.

حجت الاسلام حاجی محمد زین العابدینی افزود: موکب «قمر بنی‌هاشم» واقع در اتوبان همدان- تهران، سه راهی روعان، مسجد امام خمینی، در خدمت زوار عتبات عالیات خواهد بود.

وی ادامه داد: موکب «حضرت زینب(س)» واقع در حسینیه چهارده معصوم(ع)، سه راهی فرهنگیان و موکب «شهید قهاری سعید» در محل اتوبان همدان- کرمانشاه، گردنه اسدآباد- مسجد امام خمینی از دیگر مواکب فعال در ایام اربعین است.

وی با اشاره به اینکه در ۴ موکب این مجموعه علاوه بر اسکان، انواع خدمات نیز به زوار ارائه می‌شود، ادامه داد: موکب «فاطمه الزهرا(س)»، واقع در بهشت هاجر، اتوبان ملایر- اراک به عنوان آخرین موکب آماده ارائه خدمات به زوار اباعبدلله(ع) است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت موکب‌های اربعین از امروز به مرور آغاز می‌شود گفت: فعالیت رسمی موکب‌ها از یک هفته مانده به اربعین آغاز و تا یک هفته پس از اربعین آماده ارائه خدمات به زوار اباعبدالله(ع) هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه این ۴ موکب از محل کمک‌های مردمی و اجرای نیات واقفین در ایام اربعین فعال خواهند بود گفت: پیش‌بینی می‌شود در ایام اربعین روزانه ۵ هزار پرس غذا در هر یک از موکب‌های چهارگانه توزیع شود.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان