آخرین اخبار

22. مهر 1398 - 13:59   |   کد مطلب: 36718
مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای همدان گفت: از ابتدای پیک اعزام زائران اربعین حسینی به مرزهای غربی کشور، ۷۲۷ اتوبوس از پایانه‌های فعال این استان، زائران را به مرز مهران و خسروی منتقل کرده‌اند.

مصطفی پناهنده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: در این مدت ۲۱ هزار و ۱۲۱ زائر از طریق ۹ پایانه مسافربری استان همدان به مرزهای غربی کشور اعزام شده‌اند که مقصد بیش از ۹۸ درصد از زائران مرز مهران بود.

وی اظهار داشت: در روزهای اخیر به طور متوسط روزانه نزدیک به ۷۰ اتوبوس، زائران را از همدان به مرزهای غربی کشور منتقل می‌کنند.

پناهنده عنوان کرد: اتوبوس‌ها جاده‌ای از فردا ۲۳ مهر ماه زائران را از مرزهای خسروی و مهران به سمت همدان منتقل می‌کنند.

وی پیک بازگشت زائران اربعین حسینی را از ۲۴ تا ۲۹ مهرماه اعلام کرد و افزود: همدان به عنوان استان معین وظیفه جابجابی زائران هفت استان مازندران، گیلان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، مرکزی و قم را به عهده دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای همدان با اشاره به اینکه زائران این هفت استان، از مرز به همدان منتقل و از همدان به استان‌های خود بازمی‌گردند، گفت: زائران استان‌های تهران، سمنان و قزوین نیز به شکل گذار از طریق استان همدان جابجا می‌شوند.

وی ادامه داد: از ۲۴ مهرماه که بازگشت زائران افزایش می‌یابد، ۶۰۰ دستگاه اتوبوس از مرزها به سمت همدان حرکت می‌کنند و به طور میانگین ۸۰۰ اتوبوس جابه‌جایی زائران را از همدان به سایر استان‌ها بر عهده دارند.

پناهنده با بیان اینکه اتوبوس‌های هفت استان فوق که همدان پس‌کرانه آنهاست، برای انتقال زائران در همدان مستقر می‌شوند، گفت: این اتوبوس‌ها بر اساس شیفت‌بندی، مسافران خود را ساماندهی کرده و جابه جا می‌کنند.

وی بیان کرد: ۲۰۰ دستگاه ناوگان باری همدان نیز برای اعزام و حمل موکب‌ها و سایر اقلام مورد نیاز به کشور عراق آماده هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای همدان گفت: علاوه بر ارسال ناوگان، تمامی امکانات حوزه راهداری شامل، ماشین‌آلات سبک و سنگین، راهدارخانه‌های موجود در محورهای استان آماده ارائه خدمات به زائران حرم حسینی خواهند بود و همچنین عملکرد مجتمع‌های رفاهی نیز در اربعین حسینی رصد می‌شود.​

پناهنده اظهار داشت: مردم در این مدت از مسافرت های غیر ضروری خودداری کنند زیرا ۱۰۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌های استان در اختیار زائران اربعین حسینی است.

وی پیش بینی کرد: نزدیک به یک میلیون زائر از طریق استان همدان به شهرهای خود بازگردند و افزود: پیش فروش بلیت اتوبوس از ۲۴ تا ۳۰ مهرماه ممنوع و تابلوهای اطلاع رسانی برای جلوگیری از سردرگمی زائران در سطح شهر و جاده‌های استان نصب شده است.

وی ادامه داد: نرخ بلیت اتوبوس‌ها با توجه به نوع اتوبوس از ۶۵۰ هزار ریال تا یک میلیون ریال تعیین شده است.
منبع:ایرنا
انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان