آخرین اخبار

27. آذر 1398 - 11:32   |   کد مطلب: 36796
مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان شایعه مربوط به گوجه فرنگی هایی که خوراک دام شدند را تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار #رودآور، به دنبال انتشار کلیپی در فضای مجازی، با این عنوان که " هزاران کیلو و تُن از گوجه فرنگی های شهرستان تویسرکان امسال یا از روی بوته‌های مزارع برداشت نشد یا جلو گاو و گوسفند ریخته شد.
این درحالی است که قیمت رب گوجه فرنگی در بازار در وضعیت قرمز است!"
خبرنگار #رودآور پیگیر آن شد تا به منظور #شفاف_سازی برای #همشهریان_عزیز صحت یا کذب این ادعا را جویا شود.
 در این باره « #مسعود_اکبری» مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار #رودآور، با تکذیب این ادعای دروغین، گفت: فیلم منتشر شده به هیچ عنوان مربوط به شهرستان تویسرکان نیست.
وی با بیان اینکه در این شهرستان گوجه فرنگی به دو شکل #کشت_آزاد و #گلخانه_ای تولید می شود، اظهار کرد: در حال حاضر کشت گلخانه ای هر روز صادر می شود و در این زمینه با هیچ گونه مشکلی روبرو نیستیم.
 مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان افزود: در سال جاری از 200 هکتار سطح زیر کشت آزاد گوچه فرنگی نیز در مجموع در حدود 10 هزار تن گوجه برداشت شده است.
 اکبری تصریح کرد: یکی دو ماه گذشته، فصل برداشت گوجه فرنگی در سطح زیر کشت آزاد بود و به هیچ عنوان این محصول خوراک دام ها نشده است، گرچه در روزهایی قیمت فروش با کاهش روبرو بود، اما گوجه ای دورریز نشد.
 وی از #خرید_تضمینی گوجه فرنگی در #تویسرکان و تحویل آن به کارخانه ربی در #اصفهان خبر داد و عنوان کرد: در سال جاری سازمان تعاون روستایی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی این محصول را در صورت تمایل کشاورز با معرفی نامه به صورت تضمینی خریداری کرده است.
مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان ادامه داد: خرید تضمینی گوجه بدان معنا است که اگر کشاورزی نتواند خریداری برای محصول گوجه خود بیابد، می تواند با معرفی نامه از سوی جهاد کشاورزی آن را برای تحویل به کارخانه های تولید رب در نقاط مختلف کشور به صورت تضمینی به فروش برساند.
 به گزارش  #رودآور؛ در روزهای آتی، گزارشی از صادرات گوجه فرنگی و دیگر صیفی جات گلخانه ای تویسرکان منتشر می شود.
ناگفته نماند که #تویسرکانی_ها در تولید #رب_خانگی شهره عام و خاص هستند و به طور قطع گوجه های حاصل دست رنج خود را اگر بازار فروشش مهیا نشود، خوراک دام نمی کنند.
زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان