آخرین اخبار

20. آبان 1398 - 20:34   |   کد مطلب: 36815
دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد ایران با ایستادگی در برابر تحریم‌ها و فشارها، توانست راهبرد رئیس‌جمهور آمریکا را به شکست بکشاند.

به گزارش رودآور؛ باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین نوشت، دبیرکل حزب‌الله در سالگرد روز شهید در لبنان سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله در آغاز سخنان خود گفت: ما این روز را به مناسبت عملیات شهادت طلبانه احمد قصیر در سال ۱۹۸۸ گرامی می‌داریم که در آن بیش از ۱۰۰ افسر و سرباز اسرائیلی در شهر صور کشته شدند. عملیات احمد قصیر بزرگترین عملیات تا امروز در نبرد با دشمن صهیونیستی و مهمترین عملیات در تاریخ مقاومت در برابر اشغالگران بوده است.

وی افزود: مهمترین ویژگی شهدای امروز آن است که اهل ایمان و باور هستند. شهدا در راه خدا و برای دفاع از مقدسات و مظلومان جنگیدند.

نصرالله در ادامه گفت: دونالد ترامپ با ارتش آمریکا مانند یک ارتش مزدور برخورد می‌کند و به همین دلیل آنها تصور می‌کنند همه مانند خودشان هستند.

این مقام ارشد مقاومت اعلام کرد: در روز شهید به یاد می‌آوریم شارون چگونه در پی شکست ارتشش پس از عملیات شهادت طلبانه احمد قصیر تحقیر و ناامید شد.

وی در ادامه با قدردانی از مقام شهدا تصریح کرد: شهدا ما را به زمان پیروزی‌ها و موفقیت‌ها رساندند و از آن‌ها برای این اقدام تشکر می‌کنیم. یکی از دستاورد‌های شهدا آن بود که خطرات بزرگی را از کشور ما دور کردند. شهدا لبنان را به کشوری تبدیل کردند که سران بلندپایه دشمن، آن را امروز تهدیدی برای موجودیت خود می‌دانند. خانواده‌های شهدا همواره در صف اول دفاع از مقاومت بوده‌اند.

جایگاه یمن در محور مقاومت بسیار مهم است

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنرانی خود به مناسبت روز شهید در اشاره به سخنان «عبد الملک الحوثی» که گفته بود اگر رژیم صهیونیستی به یمن تجاوز کند صنعا به شدت پاسخ خواهد داد، گفت: موضع رهبر انصارالله یمن اعلام اضافه شدن عامل قدرت دیگر به محور مقاومت است. موضع او تحول بسیار مهمی است و دشمن و فرزندان مقاومت از اهمیت آن آگاهی دارند. صد‌ها هزار نفر ساعت‌ها در صنعا منتظر سخنرانی عبدالملک بودند که حامل پیام مهم سیاسی است.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: مقاومت امروز در اوج قدرت، حضور و اهمیت خود در منطقه قرار دارد. اهمیت موضع سید عبدالملک بدرالدین آن است که از زبان فرمانده‌ای بیان شد که ۵ سال است با متجاوزان می‌جنگد.

راهبرد ترامپ در قبال ایران شکست خورد

نصرالله گفت: با وجود خروج ترامپ از توافقنامه هسته‌ای و اعمال تحریم‌های شدید بر ایران، این کشور ایستادگی کرد و از این مرحله عبور کرد. ایران توانایی چیره شدن بر دشواری‌های مربوط به تحریم‌ها را دارد. همه ناظران غربی امروز با صراحت می‌گویند راهبرد ترامپ علیه ایران شکست خورده است. ترامپ یک سال است که منتظر مکالمه تلفنی از طرف ایران است، اما هرگز چنین چیزی رخ نخواهد داد.

وی افزود: مرکز محور مقاومت در منطقه، از احتمال وقوع جنگ خارج شد و امروز شرایط قویتری دارد. ایران امروز قویتر، قدرتمندتر و با عزت بیشتر از گذشته است و جایگاه مهمی در منطقه دارد. روز گذشته شاهد آن بودیم که رئیس جمهور ایران به طور رسمی از کشف میدان عظیم نفتی در ایران خبر داد. بدون شک این خبر خوش، برای دونالد ترامپ که فقط به فکر نفت و پول است، خبر خوبی نیست. شرکت ملی نفت ایران یعنی کارشناسان و متخصصان ایرانی توانستند این میدان نفتی را کشف کنند.

حزب‌الله بخشی از پویش مبارزه با فساد در لبنان خواهد بود

دبیرکل حزب‌الله در ادامه به حوادث اخیر در لبنان پرداخت و گفت: مذاکرات در لبنان درباره دستیابی به بهترین راه حل برای کشور ادامه دارد و به همین علت، فعلا درباره نوع و شکل دولت آینده لبنان اظهارنظر نمی‌کنم. توافق نظر مهمی بین لبنانی‌ها ایجاد شده که در راس آن‌ها مبارزه با فساد و پس گرفتن اموال غارت شده است.

وی تاکید کرد: حزب‌الله از زمان تبلیغات انتخاباتی اعلام کرده بخشی از پویش مبارزه با فساد خواهد بود. مقابله با فساد نیاز به قضاتی پاک دست و شجاع دارد که تسلیم فشار‌های سیاسی نشوند. اگر مفسدی در لبنان وجود دارد، دوست آمریکاست.

آمریکا در امور کشورهای منطقه کارشکنی می‌کند

نصرالله در ادامه گفت: آمریکا مانع از سروسامان گرفتن اوضاع لبنان می‌شود و در راستای تعمیق بن‌بست اقتصادی لبنان کار می‌کند. شرکت‌های چینی آماده سرمایه گذاری‌های میلیارد دلاری در لبنان هستند اما آمریکا مانع می‌شود. هدف تحریم‌های آمریکا تحریک علیه مقاومت در داخل لبنان است. 

وی تصریح کرد: محاسبات ترامپ فقط بر اساس نفت و پول است و همه دیدند چگونه تعدادی از نیروهای آمریکایی در شرق فرات فقط به خاطر چاه‌های نفت ایستادند. یکی از دلایل عصبانیت آمریکا از نخست‌وزیر عراق، رفتن وی به چین و بستن قراردادهای اقتصادی است.

مقام ارشد حزب‌الله افزود: آمریکایی‌ها سیاست فشار را ترک نمی‌کنند و از آن علیه عراقی‌ها استفاده کردند تا مانع از بازگشایی گذرگاه «بوکمال» شوند. آمریکایی‌ها می‌دانند بازگشایی گذرگاه بوکمال، اقتصاد لبنان و سوریه را بهبود خواهد بخشید.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان