آخرین اخبار

21. آبان 1398 - 16:12   |   کد مطلب: 36824
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تویسرکان از احداث کتابخانه عمومی در شهرک قائم(عج) به عنوان مطالبه مردم ساکن این شهرک خبر داد و گفت: پس از رفع مشکل زمین این کتابخانه با برآورد ۳۰۰ میلیون تومان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس، مهدی کریمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته کتاب با اشاره فعالیت ۹ کتابخانه شهری و روستایی در این شهرستان اظهار کرد: ۶ کتابخانه شهری و سه کتابخانه روستایی با ۹۴ هزار و ۴۴۴ نسخه کتاب به جامعه هدف خود خدمات‌دهی دارد که این تعداد نسخه کتاب باید تا انتهای برنامه ششم به ۱۴۰ هزار نسخه برسد.

وی تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی تویسرکان را ۶ هزار و ۳۸۰ نفر تا پایان مهرماه امسال اعلام کرد و گفت: تویسرکان از نظر تعداد اعضا به نسبت جمعیت رتبه نخست استان را از آن خود کرده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تویسرکان از کسب رتبه نخست این شهرستان از لحاظ زیربنایی نسبت به جمعیت در استان خبر داد و گفت: زیربنای کتابخانه های عمومی تویسرکان ۳ هزار و ۸۱۸ متر مربع است که به ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت ۳.۷۶ متر مربع می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری ۱۵۲ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی شهرستان تویسرکان به مناسبت هفته کتاب افزود: در هر یک از کتابخانه‌ها در این هفته یک برنامه فرهنگی شاخص اجرا خواهیم کرد.

کریمی از اجرای ویژه برنامه هفته کتاب و کتابخوانی با عنوان «دورهمی با طعم کتاب» سخن گفت و بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه ها با همکاری آموزش و پرورش، جشنواره غذا در کتابخانه بامداد فرسفج، روخوانی و جمع‌خوانی کتاب، جلسات نقد کتاب، نشست‌های کتابخوان، دیدار با امام جمعه و فرماندار، تور رسانه‌ای بازدید از کتابخانه‌ها را بخشی دیگر از برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی عنوان کرد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه «کتاب و کتابخوانی» با موضوع کسب و کار با حمایت خیر سرکانی ادامه داد: ۳۰۰ نفر از علاقه‌مندان در شهرستان در این مسابقه شرکت کردند که ۱۱ نفر از برترین‌های این مسابقه تجلیل خواهند شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تویسرکان از احداث کتابخانه عمومی در شهرک قائم(عج) جنب اداره گاز به عنوان مطالبه مردم ساکن این شهرک خبر داد و گفت: پس از رفع مشکل زمین مشخص شده در کمیسیون ماده ۵، این کتابخانه با برآورد ۳۰۰ میلیون تومان راه‌اندازی می‌شود البته با همیاری خیران.

وی ایجاد کتابخانه استاندارد برای شهرستان را یک ضرورت دانست و بیان کرد: در صورت رفع مشکل بخشی از کتابخانه میررضی که به نام حوزه علمیه خواهران ثبت شده، با تخریب آن کتابخانه استاندارد با کمک خیرین و مسوولان شهرستان ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان