آخرین اخبار

21. آبان 1398 - 17:01   |   کد مطلب: 36825
مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور توانبخشی گفت: کاهش سن ابتلا به سکته مغزی در کشور یک هشدار و زنگ خطر است.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان، محمد تقی جغتایی ظهر امروز در همایش توانبخشی عصبی در همدان، با بیان اینکه هدف توانبخشی بازگرداندن فرد به جامعه است، اظهار داشت: شروع خدمات توانبخشی از نظام سلامت است و اولین جایی که فرد بیمار در آن حاضر می‌شود یکی از واحد‌های حوزه سلامت است.

وی افزود: خدمات توانبخشی به صورت زنجیره‌ای، پیوسته و مداوم بوده و امکان جداسازی آن از نظام سلامت وجود ندارد. خدمت توانبخشی در سطوح بالایی خدمات درمانی قرار دارند و بیمارستان‌ها باید سایت‌هایی با خدمات توانبخشی ویژه داشته باشند.

جغتایی با تاکید بر اینکه آمار سکته مغزی در آمریکا مانند بسیاری از کشورها سالیانه 800 هزار نفر است ابراز کرد: 20 درصد از این بیماران از دنیا می‌روند و مابقی بیش از دو سوم به خدمات توانبخشی نیاز دارند.

کاهش سن سکته مغزی در ایران

وی با بیان اینکه در کشور ما روزانه 400 نفر دچار سکته مغزی می‌شوند، اظهار داشت: میانگین سن ابتلا به سکته مغزی در کشور 50 سال است که این رقم کمتر از میانگین جهانی بوده و کاهش چشمگیر سن شیوع سکته مغزی در کشور هشداردهنده است..

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این همایش اظهار داشت:برای چهارمین بار است که همایش توانبخشی عصبی در دانشگاه علوم پزشکی همدان ‌برگزار می‌شود و امیدواریم در عرصه منطقه‌ای قابلیت‌های خود را نشان دهد.

رشید حیدری مقدم به اهمیت رشته توان بخشی اشاره کرد و گفت: کیفیت توانبخشی با تاسیس دانشکده‌ها و رشته‌های مختلف بهبود یافته است.

وی با تاکید بر اینکه اگر موضوع ‌توانبخشی به داخل خانواده نفوذ نکند مشکلاتی مانند افزایش ناتوانی افراد جامعه را در پی خواهد داشت، ابراز کرد: بازتوانی نیاز جامعه بوده و نیاز به فرهنگ سازی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان با تاکید بر اهمیت برنامه‌ریزی در کشور با نگاه به ورزش و بهره‌گیری از قابلیت‌های فضای مجازی، عنوان کرد: تا سال 2030 هفتاد درصد مشاغل امروز دنیا از دست می‌رود و بر مبنای وب خواهد بود بنابراین باید جامعه برای ورود به این مقطع آماده باشد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان