آخرین اخبار

25. آبان 1398 - 19:32   |   کد مطلب: 36830
نماینده مردم تویسرکان در مجلس با تأکید بر اینکه بنده و کمیسیون مربوطه مخالفت قاطعانه خود را با افزایش نرخ بنزین اعلام می کنیم، گفت: دولت در خبر رسانی درباره افزایش نرخ بنزین با مردم صادق نبود و بدون در نظر گرفتن شرایط معیشتی مردم برنامه ای که حداقل نیاز به زمانبندی پنج ساله داشت را یک شبه اجرا کرد.

«محمدمهدی مفتح» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با اشاره به اعلام افزایش قیمت بنزین از سوی دولت، گفت: تصمیمی که دولت شب گذشته در افزایش نرخ بنزین اجرا کرد، تصمیمی ناپخته و ناقصی است.
وی اظهار کرد: اینکه یک باره بیاییم و بدون در نظر گرفتن جوانب امر و بدون طی مراحل قانونی به یکباره برای مردم اعلام کنیم که قیمت بنزین افزایش یافته است، مشکلات بسیاری برای آنان ایجاد می کند.
*افزایش قیمت بنزین تورم و گرانی سایر کالاها را رقم می زند
نماینده مردم تویسرکان در مجلس با بیان اینکه به طور قطع افزایش نرخ بنزین تأثیر مستقیمی بر افزایش نرخ تورم و قیمت سایر کالاها دارد، افزود: کسانی که حقوق بگیر ثابت هستند و یا کارمند دولت نیستند، دهک های بسیاری را تشکیل می دهند و زندگی و معیشتشان با این افزایش قیمت بنزین متأثر و سخت می شود و باید تورم بالایی را تحمل کنند.
* روحانی برنامه 5 ساله را یک شبه اجرا کرد!
مفتح عنوان کرد: به طور طبیعی این اقدام می بایست در یک اصلاح اقتصادی و یک برنامه جامع و حداقل پنج ساله اتفاق بیافتد تا بتوانیم با برنامه های حمایتی که برای اقشار آسیب پذیر طراحی می کنیم، این اصلاح اقتصادی را به درستی انجام دهیم تا زندگی مردم با اشکال مواجه نشود.
*آسیب دیدن اقشار ضعیف جامعه، مهمترین مشکل اجرایی افزایش قیمت بنزین
وی با بیان اینکه آسیب دیدن اقشار ضعیف جامعه از افزایش قیمت بنزین مهمترین مشکل اجرایی این طرح است، تصریح کرد: دولت به یکباره در وسط سال تصمیم به افزایش قیمت بنزین گرفت، آن هم بدون در نظر گرفتن آثاری که بر زندگی و معیشت مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه می گذارد، چرا که این گونه افزایش قیمت ها بر دهک های اول و دوم را که از تمکن بالایی برخوردار هستند، اثرچندانی ندارد.
* دولت در خبر رسانی درباره افزایش نرخ بنزین با مردم صادق نبود
نماینده مردم تویسرکان در مجلس ادامه داد: اعلام به یکباره افزایش قیمت بنزین در حالی است که سخنگوی دولت روز چهارشنبه هفته گذشته در جلسه هیئت دولت اعلام کرد که من در هفته آینده درباره سناریوهای مربوط به حامل های انرژی از جمله بنزین صحبت می کنم، این مطلب نشان می دهد که مسئولان دولت در خبر رسانی درباره بنزین با مردم صداقتی نداشته اند.
*مخالفت مفتح و کمیسیون مربوطه با افزایش قیمت بنزین
مفتح اظهار کرد: بنده به عنوان عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس قاطعانه اعلام می کنم که کمیسیون مربوطه در مجلس درباره افزایش نرخ بنزین آن هم در شرایط نامناسب معیشتی امروز مردم با این برنامه دولت مخالف بوده است.
وی تأکید کرد: با توجه به تمامی جوانب و شرایط معیشتی مردم ما با افزایش قیمت بنزین مخالف بوده ایم و هم اینک نیز مخالفت خودمان را با این تصمیم نادرست اعلام می کنیم.
زنگنه
انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان