آخرین اخبار

25. آبان 1398 - 22:37   |   کد مطلب: 36838
در این مطلب با مواد غذایی آشنا می‌شوید که مصرف آنها سیستم بدن شما را در برابر ویروس‌ها مقاوم می‌کند.

 به گزارش رودآور به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فصل زیبای زمستان با فرارسیدن خود باعث وجود انواع سرماخوردگی‌ها در بدن افراد می‌شود و به عقیده بسیاری از پزشکان راه مبارزه با ویروس‌های سرماخوردگی، زدن واکسن آنفولانزاست اما با مصرف مواد غذایی مناسب و مغزی می‌توانید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید. به همین منظور باشگاه خبرنگاران جوان در گزارش زیر به ارائه راهکارهایی در جهت مصرف مواد غذایی مناسب پرداخته است که در ادامه می‌خوانید.

ویتامین C

مصرف مرکبات به خصوص ویتامین C مانند سبزیجات برگدار تیره، فلفل دلمه‌ای قرمزرنگ، توت فرنگی و کلم فندقی که در بسیاری از غذاها وجود دارند باعث تقویت بدن در برابر ویروس‌های قوی می‌شوند.

غذاهای سرشار از آهن

مصرف مواد غذایی سرشار از آهن مانند زینک، لوبیای پخته، صدف، خرچنگ، مرغ، خروس، بوقلمون، گوشت کم‌چرب، تخم کدو، ماست و نخود آبگوشتی باعث افزایش سلول‌های سفید برای جلوگیری از نفوذ عفونت و سرماخوردگی در بدن خواهد شد.

کومبوجا

کومبوجا که از چای سیاه همراه با قند و باکتری‌های زنده درست می‌شود با طعم ترش و شیرین خود یکی از منابع عالی گازدار پروبیوتیک‌ها برای تقویت سیستم دفاعی بدنتان در برابر میکروب‌هاست.

مصرف ماهی

مصرفه غذاهای سرشار از امگا ۳ مانند ماهی یکی از عوامل تقویت و تنظیم کننده سیستم ایمنی بدن شما در برابر عفونت و بیماری هاست.

قارچ

مصرف ویتامین D مخصوصا قارچ خام به استقامت استخوان‌ها دربرابر عفونت‌های تنفسی و درمان آنفولانزا کمک شایانی می‌کند.

پیاز خام

یکی از قوی‌ترین راهکارها برای مقاومت در برابر سرماخوردگی پیاز خام همراه غذاست که به علت وجود ترکیب مواد آلیون و آلیسین در پیاز برای پیشگیری از ابتلا به بیمارهای ویروسی و میکروبی موثر است.

گوشت قرمز

در صورت وجود ابتلا به سرماخوردگی روزی ۲۳ گرم گوشت قرمز را به علت تولید گلبول‌های سفید خونی در برنامه غذایی خود قرار دهید تا نفوذ بسیاری از بیماری‌ها مخصوصاً سرماخوردگی در بدنتان را کاهش دهد.

موز

به علت از دست دادن آب بدنتان در زمان سرماخوردگی، موز از میوه‌های مهمی است که می‌تواند در درمان تهوع هنگام سرماخوردگی موثر باشد.

گوشت بوقلمون

گوشت بوقلمون یکی از موثرترین مواد غذایی است که با وجود پروتئین زیاد در خود قدرت دفاع بدن شما را در برابر بسیاری از بیماری‌ها مخصوصاً سرماخوردگی مقاوم می‌سازد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان