آخرین اخبار

27. آبان 1398 - 0:06   |   کد مطلب: 36849
نماینده مردم تویسرکان در مجلس با بیان اینکه دستگاه های نظارتی دولت در حوزه اقتصاد در سال های اخیر فعالیت چشمگیری نداشتند، گفت: پیگیری مطالبات مردمی از تأکیدات رهبری است و این روزها باید دستگاه های نظارتی به گونه ای عمل کنند تا مردم به ویژه اقشار کم درآمد جامعه با فشار سنگین افزایش قیمت ها به بهانه افزایش نرخ بنزین روبرو نشوند.

«محمدمهدی مفتح» در گفت و گو با خبرنگار #رودآور؛ با اشاره به اینکه مسئولان اجرایی باید قدر نعمت بزرگی که حمایت مقام معظم رهبری از تصمیمات ارکان رسمی نظام است را بدانند، گفت: همان گونه که رهبر انقلاب فرمودند و تأکید داشتند، مسئولان اجرایی کشور باید در اجرای طرح افزایش قیمت بنزین به نحوی عمل کنند که زمینه ساز فشار بیشتر بر معیشت اقشار ضعیف جامعه نشود.

وی اظهار کرد: در سیستم اداری کشور نهادها و دستگاه هایی که مسئولیت کنترل قیمت و جلوگیری از افزایش بی رویه و بی منطق قیمت ها را بر عهده دارند، وجود دارد، دستگاه هایی از جمله سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تعزیرات که با همکاری نماینده صنعت و معدن، باید بازرسی های متعددی  داشته باشند و بسیار فعالانه عمل کنند.

*عدم فعالیت چشمگیر دستگاه های نظارتی دولت در حوزه اقتصاد

نماینده مردم تویسرکان در مجلس افزود: ما در سال های اخیر شاهد فعالیت چشمگیری از سوی این دستگاه ها نبودیم و هم اینک باید مسئولان دولتی این فرصت را مغتنم شمرده و تأکیدات رهبر انقلاب در این خصوص را بسیار جدی بگیرند.

مفتح با بیان اینکه این روزها ضرورت دارد تا دستگاه های نظارتی به طور خاص و ویژه تر در بازار حضور داشته باشند تا از افزایش بی رویه قیمت ها جلوگیری کنند، تصریح کرد: باید این نظارت ها به گونه ای دقیق انجام شود تا مردم به ویژه اقشار کم درآمد جامعه با فشار سنگین افزایش قیمت ها روبرو نشوند.

*ضرورت سرعت عمل دولت در پرداخت مابه التفاوت افزایش قیمت بنزین به اقشار ضعیف

وی ادامه داد: از طرفی دیگر دولت می بایست هرچه سریعتر مابه التفاوت افزایش قیمت بنزین را در راستای کمک به خانوارهای کمتر برخوردار هزینه کند، که البته آن چه که روحانی در آخرین جلسه خود گفته آن است که از امروز دوشنبه، 27 آبان ماه این مسئله اجرایی می شود.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس افزود: امید است که برنامه پرداخت هزینه تعریف شده هر چه سریعتر به اقشاری که مستحق گرفتن آن هستند، به طور صحیح و جامع انجام شود.

*نمایندگان مجلس مطابق با منویات رهبری مطالبات مردمی را از دولت پیگیر هستند

مفتح همچنین درباره اینکه همه نمایندگان و به ویژه نمایندگان کمیسیون های تخصصی از جمله کمیسیون اقتصادی مؤظف هستند که مطالبات مردم را از دولت پیگیر شوند، گفت: پیگیری مطالبات مردمی به ویژه از آنجا که رهبر انقلاب هم بر آن تأکید دارند، مسئله ای است که باید به درستی انجام شود.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان