آخرین اخبار

27. آبان 1398 - 15:50   |   کد مطلب: 36856
جاده های استان همدان از ساعت ۵ بامداد امروز دوشنبه شاهد بارش برف است که این نعمت الهی سرمای شدیدی در همدان حاکم کرده به طوری که صبح امروز دما در گل تپه همدان به منفی ۸ درجه رسید.

به گزارش رودآور به نقل از مهر؛ بارش برف از نیمه های سه شنبه در برخی محورهای استان همدان آغاز شده و سرمای قابل توجهی در نقاط مختلف استان حاکم است.

برودت هوا در همدان به قدری است که برخی والدین دانش آموزان انتظار داشتند امروز مدارس تعطیل باشد چراکه با گذراندن ساعتی از روز در فضای بیرون از منزل یا محیط کار سردی دما کاملا احساس می شود.

وضعیت در محورها و جاده های استان همدان تا حد زیادی لزوم احتیاط در رانندگی را گوشزد می کند چراکه هم اکنون گردنه تویسرکان و گردنه اسدآباد برفی است و در محور سوباشی، همدان- قزوین تا سه‌راهی کوریجان، عوارضی آزادراه همدان- ساوه، محور همدان- ملایر تا روستای گنبد و محور همدان- کرمانشاه تا سه‌راهی صالح آباد نیز بارش برف گزارش شده است.

محور بهار- علیصدر نیز شاهد بارش پراکنده برف است و محورهای ارباطی استان همدان کم و بیش رطوبت دارند و همین موضوع احتمال یخ زدگی معابر را بالا می برد تا جایی که رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان احتمال یخ زدگی جاده ها را دور از ذهن ندانسته است.

احتمال یخ‌زدگی معابر در همدان

سرهنگ علی فکری بابیان اینکه در حال حاضر تمام معابر استان همدان بازاست، عنوان کرد: احتمال بارش برف طی بعد از ظهر در استان وجود دارد و ممکن است یخ‌زدگی معابر را شاهد باشیم.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان در همین زمینه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از ساعت ۵ صبح امروز حوزه راهداری همدان در گیر بارش برف بوده است، گفت: بارش برف شدت نداشت و برف در حد نرمالی صورت گرفت و همچنان نیز بارش ادامه دارد.

توسط نیروهای تمام ۳۴ راهدارخانه استان همدان نمک پاشی صورت گرفتحمید پرورشی خرم با بیان اینکه پدیده غالبی که در این موضوع مدنظر است رطوبت و یخ زدگی سطح جاده و معابر است، گفت: از ابتدا با توجه به پیش بینی های انجام شده با شروع بارش برف توسط نیروهای تمام ۳۴ راهدارخانه استان همدان نمک پاشی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه نیروها از دو روز قبل با توجه به بارش های پراکنده و مقطعی سطح حوزه به صورت دو شیفت در آماده باش کامل مستقر بودند، گفت: به محض شروع بارش برف تمام محورها نمک پاشی شد.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد و نمک پاشی منجر به یخ زدایی معابر شده است، گفت: در حال حاضر نیروها در حوزه به صورت کامل و شبانه روزی مستقر هستند و گشت زنی انجام می شود.

۶۰ هزار تن شن و ماسه در راهدارخانه ها دپو می شود

وی با بیان اینکه امیدواریم این توده را در سلامت کامل پشت سر بگذاریم، افزود: طی بررسی وضعیت سال های گذشته و پیش بینی های صورت گرفته امسال به گونه ای برنامه ریزی شده که ۶۰ هزار تن شن و ماسه در راهدارخانه ها دپو شود که از این میزان ۴۰ هزارتن خریداری و حمل شده است.

پرورشی خرم با بیان اینکه ۱۵هزارتن نمک نیز خریداری می شود، گفت: کارها در حال انجام است و تاکنون ۱۰ هزار تن نمک حمل و به مراکز مورد نظر منتقل شده است.

۵۶۰ نیروی انسانی شامل نیروهای پشتیبانی و نیروهای عملیاتی و گشتی طی فصل سرد و زمستان امسال درگیر روان سازی جاده ها خواهند بودمعاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با بیان اینکه طی یک ماه تا یک و نیم ماه آینده کارها تکمیل و خریداری ها انجام می شود، گفت: بیش از ۵۶۰ نیروی انسانی شامل نیروهای پشتیبانی و نیروهای عملیاتی و گشتی طی فصل سرد و زمستان امسال درگیر روان سازی جاده ها خواهند بود و بیش از ۲۶۰ دستگاه ماشین برای انجام عملیات برف روبی بامداد امروز درگیر بودند.

وی با یاداوری اینکه درحال حاضر نیازی به استفاده از زنجیر چرخ برای تردد در جاده های برون شهری استان همدان نیست، تاکید کرد: با این حال همراه داشتن زنجیر چرخ برای رانندگان الزامی است.
پرورشی خرم با تاکید بر رعایت مسائل ایمنی راه‌ها اضافه کرد: شهروندان برای اطلاع از آخرین اطلاعات راه‌ها با شماره تلفن ۱۴۱ یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ تماس بگیرند.

اما گزارش های مرکزهواشناسی استان همدان بیانگر تداوم سرمای هوا در همدان است به طوری که عنوان شده توده هوای سرد تا پایان هفته در همدان ماندگار خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان همدان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته اسدآباد با دمای ۷ درجه گرمترین شهر استان و صبح امروز گل تپه با منهای ۸ درجه سردترین شهر استان همدان بوده است.

امروز و فردا بارش هایی به صورت برف به ویژه در نیمه شرقی و مناطق کوهستانی استان همدان خواهیم داشتسعید باقری با بیان اینکه طی امروز و فردا بارش هایی به صورت برف به ویژه در نیمه شرقی و مناطق کوهستانی استان همدان خواهیم داشت، گفت: از بعدازظهر چهارشنبه با خروج سامانه بارشی بارش ها در استان قطع خواهد شد.

وی بابیان اینکه از بعدازظهر روز چهارشنبه بارشی در استان همدان نخواهیم داشت، گفت: از نظر تغییرات دمایی هوایی نسبتا سرد تا پایان هفته در استان همدان ماندگار خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان همدان اضافه کرد: دمای هوا در همدان طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۴ و منفی ۴ درجه در نوسان بوده است.

با این تفاسیر آنچه مشهود است اینکه همدان تا پایان هفته جاری شاهد هوایی سرد خواهد بود که گاه با بارش برف نیز همراه می شود و بر همین اساس شهروندان و مردم استان همدان باید ضمن رعایت نکات ایمنی در رانندگی همکاری با مجموعه های فعال در این زمینه را لحاظ کنند تا شاهد شرایط بحرانی در شهر نباشیم.

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان