آخرین اخبار

9. آذر 1398 - 19:17   |   کد مطلب: 36939
نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه بر اسا روایات هرکس که مسئولیتی دارد روز قیامت دست بسته در محضر الهی حاضر می شود، گفت:برخی بر ای قدرت طلبی وارد صحنه انتخابات می‌شوند و اسم آن را احساس تکلیف می‌گذارند.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان آیت الله حبیب الله شعبانی ظهر امروز در جلسه درس اخلاق مدیران استان با بیان اینکه نامه امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر آموزش مبانی و اصول حکمرانی است، اظهار داشت: این اصولی است که هم جنبه مدیریتی دارد و هم جنبه سیاست ورزی دینی.

وی افزود: حضور در این جلسات به معنای آن نیست که صرفا در کنار هم باشیم بلکه باید توجه کنیم تا از این جلسات بهرمند شویم و تغییری در رویه های عملی خودمان ایجاد کنیم.

شعبانی با تاکید بر اینکه این در کنار هم نشستن ها نتیجه اش باید تسهیل کار مردم باشد ابراز داشت: خروجی این جلسات باید افزایش انگیزه در خدمت رسانی به مردم باشد و درگیر آفت های همچون بی تفاوتی نشویم چرا که حضور در جلسه درس اخلاق هم باید اخلاقی باشد.

وی با اشاره به اینکه توجه به مردم و ارتباط با مردم از مهم ترین موضوعات این نامه است، خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم روح و حقیقت این نامه را تبیین کنیم، حضرت، مالک را به خدمت رسانی بهتری به مردم نصحیت می کند.

امام جمعه همدان تصریح کرد: کسانی که دارای مسئولیت هستند شرعا موظفند با رحمت و مودت با مردم برخورد کنند چرا که این برخورد ها در قیامت از مسئولان پرسیده می شود و صرفا بحث اخلاقی نیست بلکه مسئولیت شرعی ما است.

وی با بیان اینکه امروز مردم با مشکلات و گرفتاری های فراوانی مواجهند تاکید کرد: ما در اقتصاد تحریم هستیم و مشکل داریم اما مگر در برخورد با مردم هم تحریم هستیم؟

شعبانی ادامه داد: آیا در این که کار مردم را راه بیندازیم و کاغذ بازی ایجاد نکنیم تحریم هستیم؟ آیا در اینکه تولیدی را کمک کنیم تا راه بیفتد و در مراجعات با مردم بد برخورد نکنیم هم تحریمیم؟

برخورد همراه با رافت و مهربانی وظیفه شرعی مسئولان است

وی با اشاره به اینکه نحوه برخورد با مردم اولین دستور حضرت به مسئولان است ابراز داشت: چقدر مردم شکایت دارند که در ادارات آنها را تحویل نمی گیرند، بله شاید درخواست آنها غیر  قانون باشد اما برخورد با رافت و مهربانی کار مشکلی نیست، باید به یاد داشته باشیم که این وظیفه شرعی ما است.

وی با بیان اینکه هر جا خطر سقوط زیاد باشد فرصت رشد هم بالا است یادآور شد: همین مسئولیت می تواند زمینه ساز رفتن به جهنم مسئولان باشد و یا می تواند زمینه ساز بهشت رفتن آنها باشد.
وی خطاب به مدیران کل استان همدان خاطر نشان کرد: شاید شما به صورت مستقیم با مردم ارتباط نداشته باشید اما به عنوان مدیر یک مجموعه و اداره وظیفه من و شما است که به نحوه برخورد کارمندان با مردم نظارت داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در همدان با تشریح شرایط اقتصادی فعلی ابراز داشت: با وجود مشکلات بسیار شاید تنها کاری که ما می توانیم انجام دهیم همین برخورد های نرم و لطیف و لعین با مردم است.

هرکس که مسئولیتی دارد روز قیامت دست بسته در محضر الهی حاضر می شود/برخی اسم قدرت طلبی را احساس تکلیف می‌گذارند

وی به بیان روایتی از پیامبر اسلام(ص) در زمینه برخورد با مسئولان پرداخت و گفت: هیچ رییسی در قیامت حاضر نمی شود مگر اینکه با دستان بسته او را بیاورند و به همین دلیل است که خیلی ها از قبول مسئولیت فرار می کنند.

شعبانی با اشاره به شروع زمان ثبت نامه برای نمایندگی در مجلس اظهار داشت: در این ایام همه شروع می کنند به احساس تکلیف کردن و متاسفانه گاهی از اوقات هم قدرت طلبی ها را هم اسمش را احساس تکلیف می گذارند.

کسی که برای اداء تکلیف وارد انتخابات می شود دست به تخریب دیگران نمی زند

وی تصریح کرد: البته معنای این حرف فرار از مسئولیت نیست بلکه اگر کسی احساس می کند می تواند و توان خدمت به مردم را دارد بر او واجب است که ورود کند اما آیا همه افرادی که به این صحنه ورود می کنند این حس را دارند؟ اگر این طور است پس چرا اقدام به تخریب می کنند و برای رای آوردن آبرو دیگران را می برند؟

نماینده ولی فقیه در همدانگفت خدمت به مردم را دارای عظمت بالایی عنوان کرد و گفت: خداوند در دستگاه طاغوت انسان هایی قرار داده است که قیامت به نور آنها روشن می شود چرا که آنها حتی در دستگاه طاغوت هم به دنبال خدمت به مردم هستند.

وی تاکید کرد: اگر کسی برنامه اقتصادی مناسبی دارد و توان خدمت رسانی به مردم را در وجود خود می بینید بر او واجب است که وارد صحنه شوند البته در کنار این موضوع باید به وجود سعه صدر نیز اشاره کرد به این دلیل که مدیری موفق خواهد بود که در برخورد با مردم سعه صدر داشته باشد.

بیشتر بخوانید

اقدام ارزشمند امام جمعه ‌همدان؛ اختصاص دفتر کار نوساز‌ به مرکز تخصصی تربیت کودک و خانواده

امام جمعه همدان: اظهارنظرهای متفاوت برخی مسئولان موجب نگرانی مردم شده است

نماینده ولی فقیه در استان همدان: حضور مقتدرانه و آگاهانه بسیج خنثی کننده توطئه دشمنان است

شعبانی در مقابل یادآور شد: اما اگر کسی به دنبال قدرت است و با این هدف می خواهد به مجلس برود هم خودش را خراب کند و هم جامعه را، چرا که انسان قدرت طلب نه تنها به خودش بلکه به جامعه و دیگران نیز برای به دست اوردن قدرت آسیب خواهد زد.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام که فرمودند:" برای به قدرت رسیدن تلاش نکنید چرا که باید به همه باج دهید و پیش خیلی ها سر را خم کند" خاطر نشان کرد: حتی اولیا الهی از مرجعیت که مقامی معنوی است نیز فرار می کردند دیگر چه برسد به مقامات دنیوی.

امام جمعه همدان گوش کردن به حرف مردم را وظیفه مسئولان دانست و گفت: خیلی از افراد با عصبانیت به ادارات مراجعه می کنند اما شما با سعه صدر می توانید جواب او را بدهید و اگر نمی توانیم مشکلش را حل کنیم، او را راهنمایی کنیم.

وی یادآور شد: اگر کسی بتواند کاری انجام دهد و از انجام آن سر باز زند قابل درک نیست که چه طور می تواند در قیامت پاسخ گو باشد.

نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر اینکه باید سعی کنیم تا به مقام احسان برسیم اظهار داشت: اینکه اگر کسی به ما هدیه داد همان هدیه را به او برگردانیم معنای احسان نخواهد بود بلکه اگر دو برابر آن را به او هدیه دادیم به مقام احسان که می تواند زنجیر ها را از دستان مسئولان در قیامت باز کند خواهیم رسید.

وی با بیان این که حضرت علی(ع) هر شب بیت المال را بررسی می کرد تا کسی کار اشتباهی و رانت خواری نکند ابراز داشت: زمانی که حضرت متوجه شد که یکی از فرزندانش از بیت المال به عنوان قرض برداشت کرده است تاکید کردند که اگر امانت نبود دستت را قطع می کردم.

شعبانی افزود: فرزند حضرت، بیت المال را برای خود برنداشته بود بلکه به صورت امانت برداشته بود که این برخورد با او شد اما بعضی از اوقات چه بلایی هایی که بر سر بیت المال نمی آید که اینگار اعتقادی به بیت المال ندارد.

حقوق‌های نجومی و خرج‌های غیرضرور مانع برچیده شده فقر در جامعه است

وی مسئله بیت المال را مسئله همه مسلمانان دانست و گفت: شاید بتوان با حق الله کنار آمد اما حق الناس و بیت المال مربوط به همه مسلمانان است.

امام جمعه همدان در ادامه با تاکید بر اینکه رفتار مسئول باید پدر گونه باشد ابراز داشت: شما نسبت به فرزندان خودتان به چه اندازه محبت دارید و اگر به اداره شما بیاید چه طور با او برخود می کنید، قطعا تا آنجایی که بتوانید مشکلش را برطرف خواهید کرد.

وی تصریح کرد: خدا نکند آشنایی به شما مراجعه کند و شما کمکش کنید و پس از او غریبه ای بیاید و برخوردی ضعیف تر با او داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در همدان سه کلمه اساسی در برخود با مردم را رحمت، محبت و لطف عنوان کرد و گفت: همیشه به یاد داشته باشید که منظور از برخورد شما با مردم، تنها مسلمانان و جامعه متدین نیست بلکه باید با هر کسی که به شما مراجعه می کند این گونه رفتار کنید.

وی با بیان این که در برخورد ها مهم توجه به انسانیت است، فارغ از مسلمان یا غیر مسلمان بودن افراد، خاطر نشان کرد: حضرت زمانی که پیرمرد مسیحی را دیدند که گدایی می کند به دستور دادند تا از بیت المال مسلمانان خرج او را بدهند.

وی با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی به هیچ وجه اجازه گدار پروری در جامعه را نمی دهد اظهار داشت: بیت المال مال مسلمانان متعلق به این کارها است اما حقوق های نجومی، خرج های غیر ضروری و همایش های آنچنانی اجازه این کار را نمی دهد.

شعبانی با اشاره به اینکه در مدت چهل سال پس از انقلاب زحمات بسیاری توسط مسئولان کشیده شده است است، خاطر نشان کرد: با وجود همه این زحمات با زهم با حکومت اسلامی که مد نظر است فاصله داریم.

وی توصیه امام علی (ع) به مسئولان را در یک جمله خلاصه کرد و گفت: در برخورد ها باید اهل رحمت به مردم باشیم، خصوصا در دورانی که شرایط سختی در جامعه وجود دارد.

امروز برخورد برخی مسئولان سبب بدبینی جوانان به اسلام و انقلاب شده است

امام جمعه همدان با گلایه از اینکه چرا در بعضی از ادارات برای یک امضا کلی دوندگی وجود دارد و کار مردم هم می ماند بیان داشت: التماس گونه از شما می خواهم که نکند عملکرد مسئولی مردم را از دین زده کند و نسبت به اصل نظام، ولایت و رهبری فردی زده شود، اگر خدای نکرده این اتفاق بیفتد نمی شود آن را جواب داد.

وی تصریح کرد: درست است که اگر من مسئول کوتاهی کنم مسئولیت کار بر عهده من است و ربطی به جمهوری اسلامی، نطام و اسلام ندارد اما متاسفانه این تفکر در بین مردم وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان با تاکید بر لزوم استفاده از فرصت به وجود آمده برای خدمت به مردم خاطر نشان کرد: پس از 1400 سال خون دل خوردن ها این حکومت مشروع امروز در دستان من و شما است و به خاطر داشته باشید که این نظام و مردم امانتی در دستان من و شما است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان