آخرین اخبار

10. آذر 1398 - 19:54   |   کد مطلب: 36945
دادستان استان همدان گفت: زمانی که فعل مجرمانه کاندیدایی بر هیئت اجرایی ثابت شود، پرونده را به مراجع قضائی ارجاع می دهند و دادستان نیز مطابق با قانون با متخلفان برخورد می کند و به طور قطع این گونه تصمیم گیری ها در بررسی صلاحیت ها اثرگذار است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ امروز، دهم آذرماه با دستور وزیر کشور ثبت نام از نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره جلس شورای اسلامی در سراسر کشور آغاز شد.

در ماه های گذشته شاهد تبلیغات زود هنگام برخی از کاندیداهای احتمالی مجلس در برخی از شهرستان های استان همدان بودیم.مسئله ای که خلاف قانون است، تبلیغات زودهنگاک یکی از تخلفات انتخاباتی محسوب می شود، اینجاست که می طلب دستگاه قضائی با این گونه افراد برخورد قاطعی داشته باشد، چرا که اگر یک کاندیدای از هم اینک خلاف قانون عمل کند، دور از انتظار نیست زمانی که وارد مجلس می شود، تخلفات بزرگتری از او سر بزند.

در این باره «حسن خانجانی» دادستان استان همدان درگفت گوی با خبرنگار #رودآور؛ با اشاره به اینکه دستگاه قضائی طبق قانون با متخلفان انتخاباتی در هر سطحی از جمله تبلیغات زودهنگام که باشد برخورد قاطعی دارد، گفت: پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات انتخاباتی مواردی است که سعی می شود در ابتدای امر انجام شود.

وی اظهار کرد: از مردم و رسانه ها می خواهیم تا اگر شاهد تخلفات انتخاباتی از سوی برخی از کاندیداها بودند مسئله را به صورت مکوتب، مستند و مدون به هیئت های اجرایی و نظارت بر انتخابات ارائه دهند تا در پرونده فرد متخلف  ثبت شود.

  دادستان استان همدان با بیان اینکه اقدامات اولیه و مسئولیت مقدماتی برخورد با متخلفان انتخاباتی در ابتدا با هیئت اجرایی است، افزود: با این حال دادستان هر شهرستان نیز می تواند به صورت مستقیم دریافت کننده مستندات و گزارش های ارائه شده باشد، در این صورت آنان مؤظف هستند موارد مطرح شده را از دو هیئت اجرایی و نظارت استعلام کنند.

خانجانی تصریح کرد: زمانی که فعل مجرمانه کاندیدایی بر هیئت اجرایی ثابت می شود، آنان پرونده را به دادستانی ارجاع می دهند و دادستان نیز مطابق با قانون با متخلفان برخورد می کند و به طور قطع این گونه تصمیم گیری ها از سوی هیئت اجرایی می تواند در بررسی صلاحیت ها تربیت اثر داشته باشد.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان