آخرین اخبار

11. آذر 1398 - 22:41   |   کد مطلب: 36959
معاون فنی صدا و سیمای مرکز همدان از برقراری موقت اتصال سیگنال رسانی به شبکه ورزش و امکان تماشای مسابقات فوتبال زنده از طریق این شبکه در شهرستان های تویسرکان، نهاوند و اسد آباد خبر داد.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری تسنیم از تویسرکان، در چند ماه اخیر و در پی قطع پخش مسابقات زنده فوتبال از شبکه ورزش که طرفداران زیادی در شهرستان تویسرکان دارد، پخش مجدد این مسابقات از شبکه ورزش به یکی از مطالبات اصلی مردم این شهرستان و به ویژه جوانان تبدیل شده بود.

بر اساس گفته معاون فنی صدا و سیمای مرکز همدان موقعیت جغرافیایی سه شهرستان تویسرکان، نهاوند و اسد آباد در نهاوند به گونه ای است که امکان سیگنال رسانی شبکه ورزش در آنها در چند وقت اخیر با مشکلات و اختلال مواجه شده بود.

احمد ارجمندیان در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تویسرکان گفت: در سراسر استان همدان، نزدیک به 140 ایستگاه فرستنده شبکه های تلویزیونی وجود دارد که تعداد زیادی از این تعداد از طریق ماهواره تامین ورودی می شوند.

وی بیان کرد:جمهوری اسلامی ایران بر اساس قوانین فقط می تواند مسابقات فوتبال زنده را در داخل مرزهای خود پخش کند و این در حالی است که برخی از کشورها و نقاط مختلف جهان از طریق ایران از پخش این مسابقات استفاده می کردند.

ارجمندیان تصریح کرد:پس از تشدید برخی مناقشه ها در ماه های اخیر، با شکایت حقوقی برخی کشورهای حوزه خلیج فارس، پخش این مسابقات از طریق ماهواره در ایران متوقف شد و قطع پخش این مسابقات از شبکه ورزش به یک مشکل کشوری تبدیل شد و فقط مربوط به استان همدان نبود.

وی افزود: حدود دو سال است که سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به سمت نصب تجهیزات زمینی برای ارسال سیگنال های تلویزیونی حرکت کرده و این تجهیزات اکنون در استان همدان تکمیل و نصب شده است.

معاون فنی صدا و سیمای مرکز همدان با اشاره به اینکه برای برقراری دائم و پایدار پخش مسابقات زنده فوتبال و فعالیت دائمی تجهیزات نصب شده زمینی به تفاهم های نهایی بین سازمان صدا و سیما و شرکت زیر ساخت های مخابرات ایران به عنوان زیر مجموعه وزارت ارتباطات نیاز است متذکر شد: با توجه به اینکه مردم و ورزش دوستان در سه شهرستان تویسرکان، اسد آباد و نهاوند به دلیل موقعیت جغرافیایی خود از دریافت سیگنال های مربوط به مسابقات زنده فوتبال های خارجی محروم بودند و تا حصول تفاهم نامه نهایی متضرر می شدند، سازمان صدا و سیما با روش خاص فنی به صورت موقت این مشکل را برطرف کرده است.

وی تاکید کرد: هفته گذشته با پیگیری مفتح، نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با مدیر عامل شرکت زیر ساخت های مخابرات و وزارت ارتباطات کشور نشست هم اندیشی برگزار و نقیصه عدم پخش مسابقات زنده فوتبال در سه شهرستان تویسرکان، نهاوند و اسد آباد به صورت موقت برطرف شد.

ارجمندیان ابراز امیدواری کرد تا تفاهم های نهایی بین سازمان صدا و سیما و شرکت زیر ساخت های مخابرات و وزارت ارتباطات نهایی شود تا شاهد حل پایدار و دائمی این مشکل باشیم.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان