آخرین اخبار

1. دى 1398 - 10:47   |   کد مطلب: 36983
تلاش ها برای ایستادن یک قلعه تاریخی224 ساله؛
احیای قلعه اشتران نیازمند 20 میلیارد تومان اعتبار
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تویسرکان با اعلام اینکه 20 میلیارد تومان اعتبار برای احیای قلعه تاریخی اشتران نیاز است، گفت: سرمایه گذاری برای هتل شدن قلعه اشتران با هدف حفظ بنا و نگهداری از آن در دستور کار قرار گرفته است.

«اسحاق ترکاشوند» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با بیان اینکه روستای اشتران یکی از روستاهای هدف گردشگری شهرستان تویسرکان است و قلعه اشتران در این روستا، زمینه گردشگری را مساعدتر کرده، گفت: قلعه تاریخی اشتران را می توان از ظرفیت های خوب گردشگری و زمینه ساز جذب توریسم در شهرستان به حساب آورد.

وی با اشاره به اینکه قلعه اشتران با توجه به موقعیت جغرافیایی و وسعتش بی تردید یكی از قلعه های نادر در استان همدان است، اظهار کرد: این قلعه میراثی 224 ساله از دوران قاجاریه، مشرف به قلعه خان گرمز و در مسیر جاده قدیمی همدان ـ تویسرکان است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تویسرکان افزود: دهم بهمن ماه سال 83 بود که با پیگیری های مسئولان وقت قلعه اشتران با شماره ۱۱۳۷۹ به ‌عنوان یکی از آثار ملی کشورمان به ثبت رسید.

ترکاشوند با بیان اینکه قلعه اشتران مالکان شخصی دارد و مالکان آن از نوادگان حاج اردلان هستند، تصریح کرد: هم اینک نیز امیر اردلان پیگیری های مربوط به حفظ قلعه را انجام می دهد.

وی گفت: با توجه به اینکه این قلعه جزئی از میراث فرهنگی کشور محسوب می شود، در سال گذشته 450 میلیون تومان از سوی سازمان برای بازسازی بخشی از آن هزینه شد.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تویسرکان در ادامه از وجود سرمایه گذاری برای هتل شدن قلعه اشتران با هدف حفظ بنا و نگهداری از آن خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر سرمایه گذار به دنبال دریافت تسهیلات است..

ترکاشوند تصریح کرد: خوشبختانه استعلامات لازم برای سند قلعه هم از آنجا که موروثی به شمار می آید، در دست پیگیری است.

وی اظهار کرد:  حمایت از سرمایه گذار جزء برنامه های اصلی ما است و اگر این مهم محقق شود، پس از هتل شدن قلعه، بی تردید این بنا از هتل عباسی اصفهان در جذب توریسم موفق تر شده و یک مزیت گردشگری مناسب برای غرب کشور محسوب خواهد شد.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تویسرکان با بیان اینکه احیای کامل احیای قلعه اشتران نیازمند 20 میلیارد تومان اعتبار است، گفت: امیدواریم هرچه سریعتر مسائل و موانع پیش روی مرتبط با مالک اصلی و سرمایه گذار حل شود، تا شاهد ایستادن این قلعه باشیم.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان