آخرین اخبار

17. آذر 1398 - 15:34   |   کد مطلب: 37018
معاون مشارکت‌های مردمی و رسانه مجمع خیرین سلامت کشور از آمادگی برای کمک به بیماران کم‌برخوردار تامین اجتماعی همدان خبر داد.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، بعد از ظهر امروز معاون مشارکت‌های مردمی و رسانه مجمع خیرین سلامت کشور و رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا از بیمارستان آتیه همدان بازدید کردند.

 معاون مشارکت‌های مردمی و رسانه مجمع خیرین سلامت کشور در این بازدید ضمن رضایتمندی از ارتقای هتلینیگ بیمارستان آتیه همدان اظهار کرد: کار ارتقای هتلینیگ بیمارستان تامین اجتماعی بسیار مطلوب بوده که از دست‌اندرکاران این مجموعه قدردانی می‌کنم.

سید محمد طباطبایی بیان کرد: امیدوارم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشکل تامین نیروی انسانی این بیمارستان نیز حل شود تا خدمات قابل توجه به اقشار ضعیف و کم‌برخوردار جامعه ارائه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مجمع خیرین سلامت کشور به اندازه توانمندی خود اگر کاری بتوانیم انجام دهیم به تامین اجتماعی همدان دریغ نخواهیم کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا نیز با اشاره به اقدامات این بیمارستان اظهار کرد: بیمارستان آتیه یکی از بیمارستان‌های خوب استان از لحاظ هتلینگ و ارائه خدمات به شمار می‌آید.

رشید حیدری‌مقدم با بیان اینکه این بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی با ضریب اشغال ۸۲ درصد است گفت: ضریب اشغال تخت در بخش دولتی در استان ۷۶ درصد است و اتفاق بسیار خوبی بوده که میانگین ضریب اشغال تخت بیمارستان‌های وابسته به تامین اجتماعی استان از بخش دولتی و دانشگاهی بیشتر است.

ویزیت ۵۰۰ هزار نفر در بیمارستان آتیه

وی ادامه داد: سالانه قریب به ۵۰۰ هزار نفر در بخش سرپایی و بستری بیمارستان آتیه ویزیت می‌شوند، مفهوم آن این است که ۲۵ درصد جمعیت استان را یکبار رایگان ویزیت می‌کنیم و این خدمت بسیار بزرگی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه در حوزه ارتقای هتلینیگ، صرفه‌جویی منابع انرژی، کنترل عفونت‌های بیمارستانی در بیمارستان تامین اجتماعی همدان اقدامات ویژه‌ای انجام شده است افزود: در ورود تجهیزات بیمارستان نظیر «سی تی اسکن» و «ام آر آی» کارهای خوبی در این بیمارستان انجام شده است.

سزارین بیمارستان تامین اجتماعی همدان ۵ درصد از متوسط کشوری پایین است

وی با اشاره به اینکه در بخش زنان اتفاق خوبی شاهد بودیم و میانگین سزارین این بیمارستان از متوسط کشوری پنج درصد پایین است خاطرنشان کرد: این یک اتفاق قابل توجه در راستای ترویج زایمان طبیعی است.

حیدری‌مقدم عنوان کرد: طبق ارزیابی صورت گرفته در معاونت درمان تامین اجتماعی بیش از ۹۰ درصد بیماران بستری و عددی کمتری از این میزان در حوزه سرپایی از خدمات ارائه شده در بیمارستان آتیه رضایتمندی داشتند.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات موجود در بخش تامین اجتماعی این است که به دلیل ارائه خدمات رایگان به خصوص در بخش سرپایی نیاز القایی در این بیماران بسیار زیاد چراکه سیستم فیلترینگ که بتوانیم ببینیم چقدر به خدمات احتیاج است، وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با اشاره به اینکه در بخش سرپایی تعداد بسیار زیادی از بیمارانی که به بیمارستان مراجعه می کنند شاید به مداخله درمانی احتیاج نداشته باشند اما ما مجبور به ویزیت آنها هستیم تاکید کرد: این مشکل در کشور  چه در بخش دانشگاهی و چه در بخش تامین اجتماعی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم سیستمی طراحی کنیم که هدفمند هزینه کنیم قطعا در نحوه درمان بیماران موثر خواهد.

حیدری‌مقدم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در حوزه تامین اجتماعی کمبود پزشک متخصص به ویژه در بخش رادیولوژیست وجود دارد و شما چه قولی به کارگران استان می‌دهید تا به لحاظ این کمبود اقناع شوند؟ گفت: وزارت بهداشت و وزارت رفاه هرکدام وزارت مستقلی هستند و تامین منابع انسانی وزارت رفاه طبق قانون سازمانی ارتباطی به وزارت بهداشت ندارد، درست است ما تربیت‌کننده نیروی انسانی برای وزارت رفاه هستیم اما تامین نیرو جزو وظایف وزارت رفاه است.

همکاری دانشگاه ابن سینا در تامین نیروی متخصص تامین اجتماعی

وی ادامه داد: البته با توجه به تعاملی که با مدیریت درمان تامین اجتماعی استان داریم تمام تلاش ما بر این است بتوانیم مازاد ظرفیت نیرو را به تامین اجتماعی تزریق کنیم چون ما نمی‌توانیم بیمارستان‌های وزارت بهداشت را تعطیل و نیرو در اختیار این مجموعه قرار دهیم اما تمام تلاش خود را خواهیم کرد که همکاری لازم را داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با اشاره به اینکه مشکل امروز این است که متاسفانه در سطح وزارت بهداشت نیز با چالش جدی کمبود پزشک متخصص مواجه هستیم گفت: این مشکل به خصوص در حوزه رادیولوژیست مشهود بوده و علت این است که پزشکان بعد از طی دوره طرح مایل به ارائه خدمت در بخش خصوص هستند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان