آخرین اخبار

16. اسفند 1399 - 10:59   |   کد مطلب: 37053
در این بسته دانستنی های پزشکی درباره درمان عفونت شایع خانم‌ها با آب نارگیل و چگونگی برخورد با کودکان حاضر جواب خواهیم گفت.

 

به گزارش رودآور به نقل از خبرنگاران جوان، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.

افزایش وزن باورنکردنی با سیب زمینی 

مصرف سیب‌زمینی سرخ کرده اثری باور نکردنی بر سیستم ذخیره چربی بدن دارد. یک پژوهش ۲۰ ساله نشان می‌دهد افرادی که به‌طور منظم سیب‌زمینی سرخ‌کرده می‌خورند، به طور متوسط بعد از چهار سال با بیش از یک کیلوگرم اضافه‌وزن مواجه می شوند.

[سیب زمینی سرخ کرده باعث افزایش وزن می‌شود]

با توجه به تحقیقات افرادی که به طور پیوسته سیب‌زمینی سرخ‌کرده مصرف می‌کنند به‌تنهایی حدود ۷ کیلوگرم وزن از خوردن این سرخ‌کردنی‌ها به دست می آورند.

وسایلی که بیشترین میکروب‌ها را جذب می‌کنند

تمام افراد تصور می کنند که تنها سرویس بهداشتی کثیف ترین چیز ممکن هستند، درحالی  که سخت در اشتباهند. پس از استفاده از سرویس ‌بهداشتی با حساسیت تمام دست‌هایشان را می‌شویند؛ اما بسیاری از افراد نمی‌دانند که ممکن است برخی وسایل سرشار از میکروب‌ و باکتری‌ باشند. در واقع، اگرچه همه ما تا حد امکان سعی می‌کنیم به تمیز کردن خانه خود اهمیت دهیم، اما گاهی متوجه نیستیم چیزهایی وجود دارند که ممکن است حتی از دستشویی هم کثیف‌تر باشند و چون ما نمی‌دانیم که آنها چقدر آلوده هستند، برای تمیزبودنشان تلاشی نمی‌کنیم.

[منابع میکروب در منزل]

وسایلی همچون: تلفن‌همراه، کنترل و صفحه‌کلید (کی‌بورد) وسایل مختلف، دستگیره در، تخته آشپزخانه، اسکاچ یا اسفنج ،ساک‌های خرید چندبار‌مصرف، ظرف غذا و اسباب‌بازی‌های حیوانات خانگی، کیف و کوله‌پشتی از جمله این موارد هستند که بهتر است هر چند وقت یکبار تمام آن ها را تمیز کرد.

بیشتر بدانید: معجونی طبیعی برای درمان سرفه

چگونگی از بین بردن پینه پا

پینه پوست بر اثر سایش‌های مکرر و فشار شکل می‌گیرد و به این خاطر بیشتر در پا و دست‌ دیده می‌شود. با اینکه پینه کاملا بی‌ضرر بوده اما اگر به موقع و کامل درمان نشود،  ممکن است عفونی شود.

[از بین بردن پینه پا]

پزشکان با استفاده از سوهان، اسید یا حتی سنگ‌پاهای ویژه‌ای می‌تواند پینه پا را برطرف کنند و پوست پا را به حالت عادی و نرم باز گردانند. البته برای برطرف کردن این مشکل، روش‌های درمانی خانگی نیز وجود دارد. می‌توان از نشاسته ذرت، خمیرجوش شیرین، سرکه، آلوئه‌ورا، وازلین همراه جوراب برای رفع پینه استفاده  کرد.

بیشتر بخوانید: علل گرایش مادران باردار به سزارین چیست؟ +عوارض خطرناک جراحی

داشتن قلبی تپنده با خوردن سیب سبز

یکی دیگر از فواید خوردن سیب ناشتا، آن هم سیب سبز، این است که این میوه مقدار پتاسیم بیشتری نسبت به سایر انواع سیب ها دارد. پتاسیم یک الکترولیت است که رطوبت سلول‌ها را متعادل می‌کند. این کار برای ضربان قلب منظم بسیار حیاتی است. البته اگر شب ها هم خورده شود می تواند خواب راحت برای فرد ایجاد کند اما حتما با فاصله زمانی با شام خورده شود.

[فواید خوردن سیب سبز]

 سلیاک و  نقش آن در بارداری

زنانی که به بیماری سلیاک مبتلا هستند ممکن است دو الی چهار برابر نسبت به سایر افرادی که چنین شرایطی را ندارند از مشکلات بارداری و عوارض آن رنج ببرند. با این وجود می‌توان با دنبال کردن رژیم غذایی بدون گلوتن دردوران بارداری این مشکلات را برطرف کرد. تحقیقات نشان داده زنانی که به بیماری سلیاک مبتلا هستند، نرخ بالاتری از عوارض بارداری را خواهند داشت. این عوارض سقط جنین تهدیدکننده و کم خونی شدید ناشی از فقر آهن است. این افراد بارداری‌های کوتاه تری دارند و وزن کودکان بعد از تولد کمتر است.

برخورد مناسب با رفتارهای بد کودکان 

این روز‌ها رفتار‌های بد و حاضرجوابی، خیلی معمول و شایع شده و این باعث می‌شود فرزندتان زمانی که به او می‌گویید وقت تماشای تلویزیون به پایان رسیده است در مقابل شما بایستد، اما کودکی که به خود اجازه می‌دهد با خانواده‌اش این‌طور صحبت کند ممکن است به این باور برسد که با دیگران نیز می‌توان بی‌ادبانه صحبت کرد، بنابراین بسیار مهم است که والدین بلافاصله بعد از مشاهده چنین رفتار‌هایی واکنش نشان دهند، برایش روشن کنید که مهم نیست او چقدر ناراحت است، اما این اجازه را ندارد که با کلمات نامناسب با فرد دیگری صحبت کند، سپس به او کمک کنید تا احساسش را بروز دهد، او باید از فعل اول شخص استفاده کند، به‌طور مثال بگوید «من عصبانی هستم» نه این که بگوید «تو نمی‌فهمی». برای تشویق او به این کار می‌توانید از او درباره احساساتش سؤال کنید.

 

آب نارگیل و فواید آن 

 آب نارگیل بسیار لذت‌بخش بوده و یکی از بهترین مواد است که به خصوص برای خانم‌ها فواید زیادی دارد؛ آب نارگیل با داشتن اسید لوریک ضد باکتری و ضد میکروب می‌تواند عفونت ادراری که یکی از عفونت‌های شایع در خانم‌هاست را درمان کند.

 

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان