آخرین اخبار

21. آذر 1398 - 18:41   |   کد مطلب: 37063
به تازگی یکی از سایت‌های تحلیلی حوزه امنیت، اعلام کرد که گوشی‌های اپل و نرم افزار اینستاگرام، راحت‌ترین اهداف برای هکر‌ها هستند.

به گزارش رودآور به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در چند سال اخیر استفاده کاربران از شبکه‌های اجتماعی و تلفن‌های همراه هوشمند روز به روز افزایش پیدا کرده است و تقریبا همه مردم جهان در شبکه‌های اجتماعی عضو هستند. در این میان بازار افراد هکر بسیار داغ است و این افراد دائما سعی می‌کنند با پیدا کردن حفره‌ امنیتی در گوشی افراد، به اطلاعات آن‌ها دست پیدا کنند. در حال حاضر تعیین اینکه کدام یک از گوشی‌های همراه نسبت به سایر تلفن‌ها امن‌تر است کار دشواری است چرا که سازندگان گوشی‌های هوشمند دائما در حال عرضه بروزرسانی برای گوشی‌های خود هستند که بسیاری از آن‌ها مربوط به امنیت این گوشی‌ها می‌شود.

به همین دلیل نمی‌توان اعلام کرد که کدام یک از گوشی‌ها از امنیت بالاتری نسبت به سایر گوشی‌ها برخوردار هستند و به جای آن باید اعلام کرد که کدام یک از اپلیکیشن‌ها و برندهای تلفن همراه بیشتر از بقیه مستعد نفوذ هکرها هستند. به تازگی یکی از وب سایت‌های تحلیل گوشی برندهای مختلف گوشی‌های هوشمند به همراه آمار هک شدن آن‌ها را منتشر کرده است.

گوشی‌هایی که از امنیت نسبتا پایینی برخوردار هستند

آنچه که در صدر فهرست گوشی‌هایی که بیشتر از سایر گوشی‌ها مورد هک شدن قرار گرفته است، برای بسیاری از کاربران تعجب برانگیز است، در صدر این فهرست شرکت اپل قرار دارد و در حال حاضر شرکت اپل با بیش از ۴۸ هزار بار هک شدن، کمترین امنیت را در بین گوشی‌های هوشمند دارد. فهرست گوشی‌هایی که بیشتر از سایر گوشی‌ها هک شده‌اند به این صورت است:

iPhone – 48,010
Samsung – 3,100
LG – 670
Sony – 320
Nokia – 260
Huawei – 250

بیشتر بخوانید: عرضه نسخه ریمستر شده بازی Resident Evil 3

فهرست برنامه‌هایی که دارای امنیت پایینی هستند

همچنین این وب سایت فهرستی از نرم افزارهایی که بیشتر از سایر نرم افزارها مورد هجوم هکرها قرار گرفته‌اند را نیز منتشر کرد که شامل موارد زیر می‌شود:

Instagram – 66,960
Snapchat – 57,740
WhatsApp – 36,980
YouTube – 13,710
Twitter – 13,350
Messenger – 10,350
Gmail – 7,080
Facebook – 5,980
Amazon – 3,460
Netflix – 2,790

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان