آخرین اخبار

24. آذر 1398 - 18:34   |   کد مطلب: 37090
در جشن 33 روزه قرآن در دبستان سما عنوان شد
نماز و قرآن بهترین دوای روح بشریت
امام جمعه توبیسرکان گفت: همان گونه که در هنگام بیماری جسمی به پزشک مراجعه می کنیم تا مداوا شویم، برای درمان روح نیز باید به دنبال دوا و درمان بود و بی تردید نماز، آشنایی به قرآن و انس با این دو بهترین دوای روح است.

به گزارش خبرنگار رودآور، عصر امروز جشن 33 روزه قرآن در دبستان سما با حضور امام جمعه، رئیس آموزش و پرورش، رئیس دانشگاه آزاد اسلمی تویسرکان و نیز مسئولان مجتمع آموزشی سما برگزار شد.
*نماز و قرآن بهترین دوای روح بشریت است

«حجت الاسلام مرتضی موحدی» امام جمعه شهرستان تویسرکان در حاشیه این مراسم کلاس های آموزشی و بخش های مختلف مجمتع سما بازدید کرد.

وی در این بازدید عنوان کرد: امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد گسترش بیش از پیش سما در تمامی حوزه ها در تویسرکان باشیم.

امام جمعه توبیسرکان پس از بازدید از این مجتمع آموزشی با حضور در جشن 33 روزه قرآن در جمع دانش آموزان کلاس سوم دبستان پسرانه و دخترانه، گفت: همان گونه که در هنگام بیماری جسمی به پزشک مراجعه می کنیم تا مداوا شویم، برای درمان روح نیز باید به دنبال دوا و درمان بود و بی تردید نماز، آشنایی به قرآن و انس با این دو بهترین دوای روح است.

*مجتمع اموزشی سما، 68 فرصت شغلی ایجاد کرده است
همچنین «مصطفی حسامی ارشد» رئیس مجتمع آموزشی سما واحد تویسرکان با بیان اینکه تعداد دانش آموزان این مجتمع 430 نفر است، گفت: این دبستان کار خود را ۳۲ نفر دانش‌آموز دختر و ۴۸ نفردانش‌آموز پسر، سه سال پیش آغاز کرد و اکنون با توجه به استقبال خانواده‌ها در همه مقاطع در مجموع تعداد دانش‌آموزان از 256 نفر در سال گذشته به 430 نفر در سال جاری افزایش یافته‌اند که همین امر باعث شد مجتمع سما را توسعه دهیم.

وی از هزینه کرد یک میلیارد ریال برای خرید تجهیزات و اضافه کردن امکاناتت جدید برای مدرسه خبر داد و اظهار کرد: این موارد شامل خرید میز و نیمکت‌های جدید، نجهیز کلاس ها به دیتاپرژکتور و سایت رایانه، هوشمندسازی کلاس ها، تجهیز اتاق بازی دبستان و خرید و نصب پرده‌های جدید برای کلاس ها و نیز توسعه فضای فیزیکی از جمله احداث یک سرویس دستشویی در حیاط مدرسه، نقاشی داخلی ساختمان و نقاشی دیوار حیاط، تعمیر کلی موتورخانه و شوفاژ این مجتمع بوده است.

رئیس مجتمع آموزشی سما واحد تویسرکان با اشاره به اینکه با ایجاد این مجمتع آموزشی،  68 فرصت شغلی فراهم شده است، افزود: از این تعداد 30 نفر از نیروی های جوان جویای کار بوده اند هم اکنون مشغول به کار هستند.

* تقویت توانمندی روخوانی قرآن کریم دانش آموزان مهمترین هدف دوره آموزشی 33 روزه 

 «مرضیه هنرآموز» مدیر دبستان دخترانه و پسرانه سما نیز گفت: طرح ارتقای آموزش قرآن کریم به منظور ارتقای توانایی خواندن سوره‌ها و عبارات قرآنی کتاب درسی از ابتدای  آبان‌ماه تا ۱۱ آذرماه در پایه سوم ابتدایی تمامی مدارس دولتی و غیردولتی سراسر کشور اجرا شد.

وی ارتقای توانایی خواندن سوره‌ها و عبارات قرآنی کتاب درسی را مهمترین هدف آموزش قرآن در این پایه عنوان کرد و افزود: تقویت توانمندی و مهارت معلمان در آموزش قرآن، بهبود فرایند اجرای کامل برنامه آموزش قرآن در مدارس و نظارت مستمر بر آن، فراهم شدن زمینه کسب مهارت روخوانی قرآن کریم برای دانش‌آموزان از دیگر اهداف این طرح است.

مدیر دبستان دخترانه و پسرانه سما ادامه داد: توجه مستمر به انس با قرآن کریم زمینه ساز عامل تثبیت، تعمیق و تعمیم یادگیری قرآن می شود و بنا داریم تا پس از این دوره آموزشی 33 روزه در طول  سال و سال های بعد هم به آن به طور ویژه توجه شود.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان