آخرین اخبار

22. دى 1398 - 16:42   |   کد مطلب: 37332
سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت هفتمین روز شهادت سردار قاسم سلیمانی و همرزمانش برگزار شد.

 به گزارش  رودآور به نقل از خبرنگاران جوان، سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان به مناسبت هفتمین روز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس، نائب رئیس سازمان بسیج مردمی عراق و همراهان او از طریق ویدئو کنفرانس به صورت همزمان در مراکز فرهنگی «امام خمینی» در شهرهای بعلبک، هرمل، نبطیه، بقاع غربی، صور و بنت‌جبیل پخش شد.

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود با تاکید بر نقش سردار سلیمانی در سوریه، عراق و یمن، شهید سردار سلیمانی را نماینده نه فقط ایران بلکه نماینده مقاومت دانست.

او افزود: باید قدردان و سپاسگزار فداکاری‌های شهدا به ویژه شهید سردار قاسم سلیمانی باشیم. شهید قاسم سلیمانی همواره به ما کمک می‌کرد و باعث تقویت ما می‌شد. او کمک‌های فکری و معنوی به ما داشت و به طور دائم در کنار ما حضور داشت.

شهید سلیمانی شریک اصلی ما در آزادسازی لبنان در سال ۲۰۰۰ بود

سید حسن نصرالله افزود: یکی از دلایل قدرت گرفتن مقاومت در سال‌های ۱۹۹۸ و ۱۹۹۹ در جنوب لبنان که به پیروزی سال ۲۰۰۰ منجر شد، کمک‌های شهید قاسم سلیمانی بود. او دیدگاه مشابهی با ما داشت که پس از آزادسازی جنوب لبنان، کشور ما همچنان با خطر چشم طمع و حتی انتقام گرفتن اسرائیل روبروست. شهید قاسم سلیمانی شریک اصلی ما در آزادسازی لبنان در سال ۲۰۰۰ بود و من وظیفه دارم این را بعد از شهادت او بگویم. زمانی که گاهی خسته می‌شدیم و می‌خواستیم مقداری استراحت کنیم، شهید قاسم سلیمانی به ما می‌گفت در برابر اسرائیل زمان نداریم.

او تصریح کرد: در زمان جنگ سال ۲۰۰۶ هم با وجود همه خطرات، شهید قاسم سلیمانی به حومه جنوبی بیروت آمد و در طول جنگ در کنار ما بود. او می‌توانست در سوریه یا لبنان باشد و از دور مسائل را هماهنگ کند، اما در اتاق عملیات در کنار ما بود. او می‌گفت یا در کنار شما زنده می‌مانم یا در کنار شما می‌میرم.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: توان بازدارندگی مقاومت و تهدید وجودی آن برای موجودیت اسرائیل به برکت جمهوری اسلامی و پیام آور آن، حاج قاسم سلیمانی است. حاج قاسم سلیمانی هرگز بر ما منت نگذاشت بلکه همیشه می‌گفت خادم مقاومت است و وظیفه‌اش را به خاطر خدا انجام می‌دهد. لبنان که پیش از سال ۲۰۰۰ ضعیف‌ترین طرف در منطقه بود، پس از سال ۲۰۰۶ به تهدید راهبردی برای اسرائیل تبدیل شد. مقاومت امروز می‌تواند موازنه بازدارندگی ایجاد کند و از منابع لبنان محافظت نماید و دشمن آن را یک تهدید وجودی می‌داند.

Play Video
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی

همه ملت‌های منطقه باید قدردان سلیمانی، المهندس و دیگر شهدا باشند

او با اشاره به اینکه اجرای فتوای مرجعیت (عراق) برای مبارزه با داعش، به فرماندهان میدانی نیاز داشت، افزود: داعش از همان ابتدا با حمایت آمریکا و تأمین مالی بعضی کشور‌های خلیج (فارس) تشکیل شد و همچنان هم آمریکا از آن حمایت می‌کند. اگر داعش در عراق پیروز می‌شد، همه کشور‌های منطقه را تهدید می‌کرد. شکست داعش در عراق تا حد زیادی به شکست آن در سوریه کمک کرد. اگر شکست داعش در عراق نبود، برخی کشور‌های خلیج (فارس) که کمک مالی و رسانه‌ای به آن می‌کردند، نیز به خطر می‌افتادند. در این صورت، ایران و ترکیه را هم تهدید می‌کرد. اگر داعش در شرق حمص و تدمر ( سوریه) شکست داده نمی‌شد، نمی‌توانستیم آن را در ارتفاعات عرسال لبنان شکست دهیم. همه ملت‌های منطقه باید قدردان قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و دیگر شهدا باشند. 

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: شهید ابومهدی المهندس هم از نظر شخصیت ویژگی‌هایی شبیه شهید قاسم سلیمانی داشت. شهید المهندس با اینکه جانشین فرمانده نیروی بسیج مردمی عراق بود که بیش از ۱۲۰ هزار نیرو دارد، خودش را شاگرد و سرباز حاج قاسم سلیمانی می‌دانست. این دو در مبارزه با داعش در کنار هم بودند و خداوند هم اینطور مقدر کرد که این‌ها در کنار یکدیگر شهید شوند؛ چنین چیزی تصادفی نبود.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: حاج قاسم سلیمانی در ۲۰ سال گذشته هیچ درخواستی از ما نکرد و هیچ دستوری به ما نداد. تواضع، محبت، برادری، حضور میدانی و حضور در خط مقدم و آمادگی شهادت از جمله ویژگی‌های حاج قاسم سلیمانی بود. شهید فرمانده قاسم سلیمانی و شهید فرمانده ابومهدی المهندس، شاگردان مکتب امام خمینی (ره) بودند. همه ملت‌ها و دولت‌های منطقه باید از شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و دیگر شهدا و رزمندگان مجاهد تشکر کنند، زیرا آن‌ها در درگیری با داعش از همه ملت‌های منطقه و از امنیت و ثبات منطقه دفاع کردند.

Play Video
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی

تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی واشنگتن را به وحشت انداخت

او با اشاره به مراسم پرشور تشییع پیکر سردار سلیمانی گفت: تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی در تاریخ بی‌نظیر بود و این نشان می‌دهد که مردم ایران نیز بی‌نظیر هستند. تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی واشنگتن را به وحشت انداخت. پیام تشییع تهران ترامپ را ترساند و کاخ سفید را لرزاند.

سید حسن نصرالله در خصوص بازتاب تشییع پیکر سردار سلیمانی و شهدای مقاومت همچنین خاطرنشان کرد: تشییع پیکر شهدای مقاومت موجب وحدت ایران و عراق شد. دنیا چند نفر را در تهران دید؟ ۷ میلیون؟ ۵ میلیون؟ در تاریخ سراغ نداریم پس از تشییع پیکر امام خمینی (ره) چنین جمعیتی به خیابان آمده باشد. ملت ایران نمونه‌ای در تاریخ ندارد، اغراق نمی‌کنم. کجا سراغ دارید مردمی با این همه مشکلات برای تشییع پیکر سردارشان ساعت‌ها در خیابان بمانند. برادران ما در خوزستان می‌گویند هیچ‌گاه چنین جمعیتی در اهواز ندیده‌اند. جمعیت اهواز پیامی به کشور‌های عربی خائن است که همیشه به دنبال توطئه و تفرقه در ایران هستند. انسان احساس می‌کند ایران در آستانه تولدی تازه است.

او افزود: ترامپ این جمعیت میلیونی را که مرگ بر آمریکا می‌گفتند ندید؛ او روز گذشته چند صد نفری را دید که علیه یک خطای انسانی به خیابان آمده بودند. تاریخ را نگاه کنید، ببینید کدام کشور پس از سه روز درباره چنین حادثه‌ای (نحوه سقوط هواپیمای اوکراینی) اینقدر شفاف بوده است. این جرأت و شفافیت در جهان بی نظیر است برخی و تعداد بسیار کمی هم تلاش کردند از این مسئله سوء استفاده کنند.

Play Video
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی

عملیات عین الاسد تنها یک سیلی بود

او با اشاره به جنایت آمریکا گفت: پاسخ به این جنایت که به شهادت سردار سلیمانی و المهندس منجر شد نباید یک عملیات باشد. همان‌گونه که حضرت آقا گفتند عملیات عین الاسد تنها یک سیلی بود. انتقام خون شهدای مقاومت عملیات بزرگ خروج کامل نیرو‌های آمریکا از غرب آسیا است. ما عادت داریم به جنگ روانی آمریکایی‌ها و کم‌ جلوه‌دادن و کم‌اهمیت‌ نشان‌دادن عملیات‌های مقاومت. اما خودمان منصف باشیم عملیات عین الاسد نشانه شجاعت و عزم راسخ رهبر و مقامات ایران است. عملیات عین الاسد مهمترین تصمیم در جمهوری اسلامی پس از رحلت امام خمینی (ره) است؛ این سیلی نشان‌دهنده توان نظامی و رزمی ایران بود. برخلاف برخی کشور‌های بزدل که تنها خریدار سلاح‌های آمریکایی هستند، موشک‌های عملیات عین‌الاسد ساخت خود ایران بودند، تصمیم ایرانی و اجرا ایرانی.

Play Video
کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی

حمله موشکی ایران، هیبت آمریکا را درهم شکست

سیدحسن نصرالله تصریح کرد: حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی عین الاسد، هیبت آمریکا را درهم شکست. هزاران سرباز آمریکایی مجبور شدند فرار کنند و پنهان شوند و لحظات وحشت را تجربه کنند. ترامپ بزرگترین دروغگو در تاریخ آمریکاست. حاج قاسم سلیمانی به هیچ وجه برای منفجر کردن سفارت آمریکا در بغداد برنامه ریزی نمی کرد. ترامپ با مطرح کردن این دروغ، می خواهد جنایت خود را توجیه کند. سیلی محکمی که ایران به آمریکا زد، درسی برای همه ماست که به قدرت خود اعتماد کنیم و بدانیم که قدرت آمریکا نامحدود نیست.

دبیرکل حزب الله در ادامه افزود: در این حمله، پایگاه نظامی آمریکا هدف قرار گرفت که از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون بی‌سابقه بود. ترامپ با وجود همه تهدیدات قبلی خود به آن پاسخ نداد. وزیر دفاع آمریکا اعتراف کرد ۱۱ فروند موشک ایران به پایگاه عین الاسد اصابت کرد، این موضوع به معنای آن است که همه پایگاه‌های آمریکا در منطقه در تیررس موشک‌های دقیق ایران قرار دارند. حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد، پیام قوی برای صهیونیست‌ها بود. ایران پایگاه عین الاسد را هدف قرار داد، اما صهیونیست‌ها عزا گرفتند.

شهادت سردار سلیمانی چهره واقعی آمریکا را برملا کرد

سید حسن نصرالله همچنین گفت: یکی از برکت‌های این شهادت، برملا کردن چهره واقعی آمریکا بود. عده‌ای اصرار داشتند که آمریکا دوست ملت‌ها و ضامن امنیت و ثبات منطقه است؛ اما این شهادت نشان داد که آمریکا شیطان بزرگ و دشمن اصلی ماست. دولت‌های آمریکا بزرگترین جنایتکاران در جهان هستند. اسرائیل با حمایت‌های آمریکا، فلسطین را اشغال کرده است و به جنایت‌های خود در حق فلسطین و دیگر ملت‌های منطقه ادامه می‌دهد. داعش را آمریکا تشکیل داد تا ملت‌ها، کشور‌ها و تاریخ و تمدن ما را از بین ببرد. همه جنایت‌های داعش را در واقع باید به پای آمریکا نوشت. جنگ‌های داخلی و فتنه انگیزی‌ها هم بخشی از اقدامات آمریکاست. آمریکا تهدید اصلی است و اسرائیل ابزاری در دست آن است. آمریکا اصلی‌ترین تهدید برای امنیت ملی همه کشورهاست. آمریکا غارتگر اصلی نفت و ثروت‌ کشور‌های ماست.

خروج آمریکا از منطقه تصمیمی قطعی است

او تصمیم به خروج آمریکا از منطقه را تصمیمی قطعی خواند و گفت: تنها شاید این عملیات زمان‌بر باشد. مقامات آمریکایی می‌گویند دنیا پس از ترور سلیمانی امن‌تر شده، اما کدام دنیا امن‌تر شده؟ دنیای مردم ستمدیده و مظلوم یا دنیای صهیونیست‌ها؟ در روز‌ها و هفته‌های آینده خواهید فهمید که چه اشتباه بزرگی مرتکب شدید و می‌بینید که منطقه چقدر برای شما ناامن است. پس از سیلی عین الاسد و تحولاتی که ان شاء الله در عراق صورت خواهد گرفت، بقیه محور مقاومت هم باید وارد عمل شود.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان