آخرین اخبار

26. دى 1398 - 8:56   |   کد مطلب: 37363
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تویسرکان؛
تویسرکانی ها روزانه 69 هزار لیتر سوخت مصرف می کنند
رییس اداره حفاظت محیط زیست تویسرکان با بیان اینکه مردم این شهرستان روزانه 69 هزار لیتر سوخت مصرف می کنند، گفت:با تنظیم ساده موتور خودرو می توان هم در مصرف بهینه و صرفه جویی سوخت اقدام کرد و هم از طرفی از آلودگی هوا کاست.

«کرمعلی گیلانه» در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ با اعلام اینکه در شهرستان تویسرکان روزانه 55 هزار لیتر بنزین و 14  هزار لیتر گازوییل مصرف می شود، گفت:  این آمار اهمیت تنظیم موتور خودروها در جلوگیری از آلودگی هوا را به خوبی نشان می دهد.

وی اظهار کرد: از این رو با پیگیری های اداره حفاظت محیط زیست شهرستان، مرکز معاینه فنی خودروهای سبک تویسرکان امروز پنج شنبه 26 دی ماه با 20 درصد تخفیف ارائه خدمات می کند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تویسرکان افزود: رانندگان به منظور جلوگیری از آلودگی هوا می توانند با مراجعه به این مرکز، از تنظیم موتور خودروی خود اطمینان حاصل کنند.
گیلانه عنوان کرد: در اهمیت هوای پاک همین بس که انسان بدون غذا هفته ها، بدون آب روزها زنده می ماند اما بدون هوا بیش از چند دقیقه دوام نخواهد آورد.
وی همچنین با بیان اینکه به منظور جلب توجه عموم مردم به حفظ محيط زيست 29 دیماه روز هوای پاک نامگذاری شده است، تصریح کرد: یکی از مهمترین عوامل آلودگی هوا، آلاینده هایی است که در نتیجه فعالیت خودروها و از اگزوز این گونه وسایل نقلیه تولید می شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تویسرکان ادامه داد: چنانچه خودروها چه بنزینی یا گازوییلی با نقص فنی کار کنند، حجم و نوع مختلفی از مواد مضر را در هوا متصاعد کرده و در نتیجه سلامت هوا و در نهایت سلامت انسان را تحت شعاع قرار می دهند. 
گیلانه تأکید کرد: با تنظیم ساده موتور خودرو می توان هم در مصرف بهینه و صرفه جویی سوخت اقدام کرد و هم از طرفی از آلودگی هوا کاست.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان